מיקרוסופט חשפה את התעריפים של Azure

על פי בוב מוליה, נשיא חטיבת השרתים והכלים בחברה, כוח מיחשוב יעלה 12 סנט לשעה, ג'יגה-בייט איחסון - 15 סנט, רוחב פס של ג'יגה בכתיבה לענן - 10 סנט, וקריאה ממנו - 15 סנט ● עד השקת הפלטפורמה בנובמבר, בניית היישומים והשימוש בחלונות אזור יוצעו לשותפי החברה ללא תשלום

15/07/2009 17:26

מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה על תמחור השימוש בחלונות אזור (Windows Azure) – פלטפורמת שירותי מיחשוב הענן שלה. במליאת הפתיחה של היום השני של כנס השותפים העולמי שלה שנערך השבוע בניו-אורלינס, ארה"ב, הציג בוב מוליה – נשיא חטיבת השרתים והכלים במיקרוסופט, את חישוב העלות: חיוב לפי יחידות של כוח מיחשוב, נפח איחסון, היקף תנועות, רוחב פס גישה ושימוש בניהול בסיסי נתונים. עם רכיבים אלה השותפים העסקיים של מיקרוסופט ייבנו את היישומים שלהם לפי דרישת הלקוחות. למשל, העלות בארה"ב תהיה כזו: כוח מיחשוב יעלה 12 סנט לשעה; 15 סנט לג'יגה-בייט של איחסון; 10 סנט ל-10,000 תנועות איחסון; 10 סנט לרוחב פס של ג'יגה בכתיבה לענן ו-15 סנט בקריאה ממנו.

ללקוחות הרוצים שירותי ניהול בסיסי נתונים, העלות תהיה 10 דולרים לג'יגה-בייט, ותסופק על ידי פלטפורמת SQL Azure. כמובן שאותה עלות של כתיבה וקריאה של נתונים לפי רוחב פס תתפוס גם בבסיסי הנתונים, כמו באיחסון ובמיחשוב.

בפלטפורמת אזור מציעה מיקרוסופט גם שימוש בשירותי דוט.נט שלה לפיתוח יישומים על ידי השותפים או הלקוחות בעצמם. העלות תהיה 15 סנט ל-100,000 מסרי-פעולה בתוספת רוחב פס הגישה, כרגיל.

רמת השירות המובטחת על ידי מיקרוסופט בענן באזור תהיה 99.95% לזמינות קישוריות המיחשוב, ו-99.9% לאיחסון. תוכנת שירות אוטומטית תנהל את בדיקת רמת העמידה בהסכם השירות.

חינם עד נובמבר

פלטפורמת חלונות אזור הוכרזה בנובמבר בשנה שעברה, בכנס המפתחים PDC (ר"ת Professional Developers Conference) שנערך בלוס-אנג'לס. הפלטפורמה עדיין בשלבי בחינה טכנית על ידי צבא של בודקים. מוליה הכריז שהשותפים יכולים כבר עתה לבנות יישומים ושירותים משלהם סביב אזור. לדבריו, עד להכרזתה של אזור בכנס המפתחים של החברה, שייערך באמצע נובמבר, השימוש יהיה ללא תשלום ולאחריו כבר יחויבו לפי שימוש בפלטפורמה.

מוליה הציג את אזור כנדבך מרכזי באסטרטגיית ה-"תוכנה + שירותים" שלה – אסטרטגיה שנוצרה והוצגה על ידי מיקרוסופט לפני כשנה, בעקבות הלחץ מהשוק והלקוחות לעבור למודל המוכר בשוק זה תקופה ארוכה בשם Software as a Service, או בקיצור: SaaS. המודל של מיקרוסופט נועד להשאיר את התוכנה השולחנית רלוונטית, כשהיא מוסיפה גם את שירותי הרשת. כך שומרת מיקרוסופט על בסיס לקוחותיה וגם מרחיבה את השירותים.

אחרי מוליה עלה לבמה בסערה סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, שסחף איתו את כ-6,000 השותפים שהגיעו לכנס. באלמר, כהרגלו, הודה להם על עסקיהם עם מיקרוסופט, הזכיר להם ש-95% מהכנסותיה של מיקרוסופט מגיעים דרך שותפיה, והרגיע אותם שגם המודל החדש של מיחשוב ענן בפלטפורמת חלונות אזור, לא יגרום למיקרוסופט לזנוח את שותפיה.

באלמר גם התייחס לשאלה המנקרת בראשו של כל משתתף, שותף ומנהל במיקרוסופט כאחד: "לאן הולכת הכלכלה?". תשובתו היא שהוא אינו יודע מתי המשבר הנוכחי יגמר, אך הוא בטוח שבכל מקרה – מה שיהיה הוא לא מה שהיה. לדבריו, הבועה הכלכלית שנופחה על ידי נתינה ולקיחת אשראי ללא גבול – לא תחזור. התופעה הזו נגמרה, קבע. לכן, דעתו היא שכאשר המשבר ייעצר, הכלכלה תאתחל עצמה ("תעשה Reset") בהיקף נמוך יותר.

לדברי מנכ"ל ענקית התוכנה, המנוע העיקרי לחידוש הצמיחה יהיה סקטור ה-IT במשק העולמי. מסר חשוב נוסף של באלמר, שלא התכחש לפיטורים שגם הענק מרדמונד נאלץ לבצע, הייתה הכרזתו על אי-צמצום בתקציב המחקר והפיתוח הענק של מיקרוסופט, שיישאר ברמה של 9.5 מיליארד דולרים. זה, אמר, תקציב המו"פ הגדול בעולם – יותר משל כל חברה אחרת בכל מגזר כלכלי אחר ברחבי העולם. תקציב המו"פ הענק ישמש, לדברי באלמר, לשימור רוחה של החברה השמה את הלקוח וצרכיו במרכז ושומרת ומטפחת את יחסיה עם שותפיה. מה שלא אמר באלמר, אך מובן מאליו, הוא ש-9.5 מיליארד הדולרים שמיקרוסופט תשקיע השנה במו"פ ישמשו אותה גם להתגונן בפני המתקפה האדירה של כל מתחריה.

השנה (שנת העסקים של מיקרוסופט התחילה בתחילת יולי, פ.ה) אמר באלמר, תהיה שנת שיא של הכרזת מוצרים חדשים, כמעט בכל תחומי הפעילות, ושחרור מוצרים שכבר הוכרזו, כמו חלונות 7, אופיס 2010, שרת SharePoint 2010 ועוד. מוצרים לאורכה ולרוחבה של פלטפורמת מיקרוסופט, הפרושה מעמדות העבודה ומרכזי הנתונים, ועד התשתיות ליישומים והיישומים עצמם – והכול בשני האופנים: מיחשוב באתר הלקוח או מיחשוב בענן, ציבורי או פרטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים