AMD השיקה מערכת על שבב לתחום המיחשוב המשובץ בעלת צריכת כוח נמוכה במיוחד

מדובר ב-GX-210JA, מעבד חדש בסדרת מעבדי ה-G המשובצים ● לפי החברה, המעטפת התרמית - TDP - של המעבד עומדת על שישה וואט בלבד ואילו צריכת הכוח הממוצעת הצפויה תהיה שלושה וואט בלבד ● הוא אמור לתת תחרות למעבדי האטום מסדרת ה-Bay Trail, אותה אמורה אינטל להשיק לקראת סוף השנה

AMD הודיעה אתמול (ד') על השקת מערכת על שבב חדשה לתחום המיחשוב המשובץ בעלת צריכת כוח נמוכה במיוחד. מדובר ב-GX-210JA, מעבד חדש בסדרת מעבדי ה-G המשובצים. לפי החברה, המעטפת התרמית (TDP) של המעבד עומדת על שישה וואט בלבד ואילו צריכת הכוח הממוצעת הצפויה תהיה שלושה וואט בלבד. שימוש במעבד כזה מייתר בדרך כלל את הצורך במאוורר, ועל פניו מדובר בשבב שאמור לתת תחרות למעבדי האטום (ATOM) מסדרת ה-Bay Trail, אותה אמורה אינטל (Intel) להשיק לקראת סוף השנה.

ה-GX-210JA הוא מערכת העל שבב השישית בסדרת ערכות ה-G הנוכחית של AMD והוא מציע, כאמור, פריצת דרך בתחום צריכת הכוח, לפחות של החברה. במצב רגיל, הצריכה היא שישה וואט, כשלושה וואט פחות מהמעבד החסכוני ביותר שהיה בסדרה לפני כן – ה-GX-210HA, שפעל בתשעה וואט TDP.

מערכת העל שבב החדשה מבוססת על מעבד מרובע ליבות שפועלות במהירות של 1 ג'יגה-הרץ והיא מצוידת גם בשבב גרפי Radeon HD 8180 יחיד במהירות 225 מגה-הרץ.

האם השבב המשובץ החדש יעזור ל-AMD לחדור לשווקי הטאבלטים והטלפונים? לא ברור. כך או כך, על פי הודעת החברה, "עם שישה וואט בלבד, ה-GX-210JA מוסיף לבחירה המותאמת של משפחת מוצרי ה-G המשובצת של AMD. הוא מספק למהנדסים אפשרויות בחירה וגמישות תכנונית תוך שמירה על הוצאות תקורה מינימליות עבור תוכנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים