ראשי תעשיית ה-IT יגיעו לכנסת לדיון על המשבר בהיי-טק

בין המשתתפים בדיון שיערך מחר (ד'): נשיא נס ישראל, אפי קוטק; מנכ"ל מטריקס, מוטי גוטמן; ומנכ"ל EDS, גלעד רבינוביץ' ● וגם: הדיון על מכרז בתי התוכנה נדחה, בגלל העתירה לבית המשפט שהגישו התעשיינים

ועדת המדע והטכנולוגיה תקיים מחר (ד') בבוקר דיון חירום במשבר בענף ההיי-טק, עם דגש על תעשיית ה-IT. את הדיון יזם חבר הכנסת מאיר שטרית, יו"ר הוועדה, לקראת הדיונים על תקציב המדינה, והוזמנו אליו מנהלים בכירים ממשרדי התעשייה והמסחר, החקלאות התשתיות ומשרד המשפטים. מהמגזר העסקי הוזמנו, בין השאר, שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; אפי קוטק, נשיא נס ישראל; משה אלון, נשיא כלנית-כרמון; גלעד רבינוביץ', מנכ"ל EDS; משה בר שלמה, מנהל המגזר הציבורי בנס; ויהודית סוויסה, מנכ"ל משותף ב-i-rox ויושבת ראש פורום ההיי-טק.

הוועדה אמורה לדון גם במכרז בתי התוכנה שמעורר מחלוקת רבה, אולם בשל העובדה, כי ננקטו הליכים משפטיים מצד איגוד בתי התוכנה בהתאחדות התעשיינים, הוחלט לדחות את הדיון בנושא זה למועד מאוחר יותר. היום (ג') המשיכה הוועדה לדון בחוק הביומטריה ביחד עם ועדת הפנים. עיקר הדיון נסב סביב הויכוח האם דרוש להקים מאגר ביומטרי מרכזי, או שאפשר להפעיל את חוק הביומטריה ללא מאגרים. תומכי הקמת המאגר הסבירו את חשיבותו בגרימת קושי משמעותי לפושעים לזייף תעודות שונות, ואילו המתנגדים, שיוצגו על ידי ארגוני זכויות האזרח ונתמכו על ידי חבר הכנסת דב חנין, טענו, כי המאגר הוא חדירה גסה לפרטיות האזרחים. חבר הכנסת מאיר שטרית, שתומך במאגר אמר, כי כבר כיום יש מאגרים עם מידע רגיש ביותר, כגון מאגרים רפואיים, ושום דבר לא דולף. "התפיסה לפיה לא צריך להקים מאגר רק מפני שהוא עלול לדלוף, אינה מקובלת עלי", סיכם שטרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים