ריי אוזי, בכיר לשעבר במיקרוסופט, מונה לאחד משלושת חברי ההנהלה החדשים ב-HP

סבב המינויים החדש, שכלל גם את מנכ"ל מקדונלדס לשעבר ואת מנכ"ל אקס-ליברטי, מגדיל את מספר חברי הנהלת HP מתשעה לתריסר ● מג ויטמן, מנכ"לית HP: "זהו יתרון עצום לקבל ייעוץ מדירקטוריון המורכב ממנהיגים עסקיים וטכנולוגיים מנוסים שכאלה"

ריי אוזי, בכיר לשעבר במיקרוסופט (Microsoft), מונה לאחד משלושת חברי הדירקטוריון החדשים ב-HP – כך הודיעה אמש (ב') ענקית ה-IT. שני חברי הנהלה נוספים שמונו הם ג'ים סקינר – לשעבר מנכ"ל מקדונלדס (McDonald's) ודוב בנט – מנכ"ל אקס-ליברטי (ex-Liberty Media).

אוזי היה ממפתחי הגיליון האלקטרוני הראשון – VisiCalc, והיישום TK Solver, עת עבד לפני שלושה עשורים ב-Software Arts. לאחר מכן עבר לחברת לוטוס (Lotus), והיה אחראי על פיתוח לוטוס סימפוני (Lotus Symphony), שהיה היישום המוכלל הראשון, כלומר שילב בין הגיליון האלקטרוני לוטוס 1-2-3 ובין מסד נתונים, מעבד תמלילים, יישום ליצירת גרפים ויישום תקשורת. מאוחר יותר בשנות השמונים, פיתח את לוטוס נוטס (Lotus Notes). ב-1995 נרכשה לוטוס על ידי יבמ (IBM) ואוזי עבר לעבוד בענק הכחול.

ב-1997, אחרי שמיקרוסופט הוציאה לשוק את אקסציי'נג (Exchange) כמוצר מתחרה לנוטס, פרש אוזי מיבמ והקים את גרוב נטוורקס (Groove Networks), במטרה לפתח יישום לעבודה משותפת מרחוק. גרוב נרכשה ב-2005 על ידי מיקרוסופט, במטרה לשלב את המוצר בחבילת "Microsoft Office Groove 2007". אוזי מונה למנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה. ב-2006 מינה אותו ביל גייטס, מייסד ומנכ"ל מיקרוסופט, לארכיטקט התוכנה הראשי של הענקית מרדמונד, והוא למעשה החליף את גייטס בתפקיד. בהמשך, היה אוזי אחראי לקידום ולפיתוח ענן המיחשוב של החברה, Windows Azure והיה אמון על פלטפורמת הפיתוח של מיקרוסופט. ב-2010 עזב אוזי את מיקרוסופט.

כיום מהווה אוזי חלק מקבוצה העומדת מאחורי חברת הסטארט-אפ Talko, הפועלת בעולם התוכנה לתקשורת ניידת וטרם הגיעה לבשלות עסקית וטכנולוגית.

המינויים החדשים מגדילים את מספר חברי הנהלת HP מתשעה לתריסר. בכירי HP מסרו, כי מספר חברי ההנהלה יוסיף לגדול בעתיד.

מג ויטמן, מנכ"לית HP: "זהו יתרון עצום לקבל ייעוץ מדירקטוריון המורכב ממנהיגים עסקיים וטכנולוגיים מנוסים שכאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים