ירון אפל, מנכ"ל מובידאו: "אנו מאפשרים לארגון קבלת החלטות ברמה הגבוהה ביותר"

"אנו מאפשרים לארגונים שלכאורה מיצו את יכולת ההשתפרות להתקדם עוד יותר, ולקבל החלטות טובות מבעבר וברזולוציה גבוהה יותר", אמר אפל במסגרת כנס המשתמשים של סאפ, ISUG2013 ● נילי זינגר, החברה המרכזית למשקאות קלים: "כרגע עובדים כבר בשטח מאות משתמשים עם SAP BO. אנו רואים כי בהחלט ניתן לעזור להשגת תועלת עסקית"

"כל הכבוד שהמערכת מספקת לי דו"חות על מה שקרה, אבל אני רוצה את הנתונים עכשיו, בזמן אמת, כדי שאוכל לקבל החלטות ברגע. בנוסף, אני צריך להחליט כיצד אני מאפשר גישה למידע באופן אופטימלי, בעזרת נוהל שמבוצע היטב, עם מודעות למצב ובעזרת שיתוף פעולה בין כל המערכות", כך אמר ירון אפל, מנכ"ל מובידאו.

אפל השתתף ב-ISUG2013, הכנס הארצי השנתי של משתמשי סאפ (SAP) בישראל, שהתקיים ביום ד' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות כ-1,000 איש. מנחה המליאה המרכזית של הכנס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

אפל נאם במסלול ה-Business Analytics. לדבריו, הבעיה העסקית בה מטפלת החברה היא, כי לצד מערכות ארגוניות קיימות שמנהלות תהליכים, ניתן למצוא בכל ארגון הרבה מאוד תהליכים שמתועדים בקבצי PDF, אקסל או קבצים אחרים, אשר אינם מנוהלים כפי הנדרש. "פיתחנו פלטפורמה שיודעת לקחת את ההליכים שיושבים מחוץ למערכות הללו, לעטוף אותם, ולהמיר אותם למערכת שיש לה שני היבטים: האחד הוא ההיבט של המובייל, שמאפשר צריכה מאוד יעילה עם יישום אחד שמפיק את כל המידע במצב ברור ואחוד, חוסם אותו לביצוע טעויות ועוזר לו לבצע את העבודה כבר בפעם הראשונה. ההיבט השני שהוא שכל נגיעה של משתמש ביישום נלכדת עם חתימת זמן, ומועברת לשרת. כך שרמת הרזולוציה לתהליכים בארגון מאוד גבוהה וחסרת תקדים. אנחנו משתמשים בכלי ה-BI של סאפ כדי לעזור למנהלים לקבל החלטות בזמן אמת אשר רגישות למצב", הסביר אפל.

המשתמש מקבל בסופו של דבר יישום מובייל אישי, לדברי אפל, שמתאים בדיוק לעבודה שלו – בהתאם לרמת האבטחה וההרשאה שלו. "כך אנו מאפשרים לארגון קבלת החלטות ברמה הגבוהה ביותר, ומאפשרים לארגונים שלכאורה מיצו את יכולת ההשתפרות וההתמקדות בכל זאת להתקדם עוד יותר, ולקבל החלטות טובות יותר וברזולוציה גבוהה יותר", הוא סיכם.

נילי זינגר, ראש צוות CRM ו-BI בחברה המרכזית למשקאות קלים. צילום: ניב קנטורנילי זינגר, ראש צוות CRM ו-BI בחברה המרכזית למשקאות קלים, סיפרה כיצד החברה משלבת בעבודה שלה את יישומי ה-BI של סאפ. מדובר במערכת מרכזית שמשמשת את בסיסי הנתונים, כמו גם סביבות אחרות דוגמת שכר ומשאבי אנוש. "אנחנו מדברים כיום על חדשנות ופרו-אקטיביות. כגוף, אנחנו רוצים מערכות מידע שיגידו לנו בדיוק מה הלקוחות רוצים וצריכים, או אילו תהליכים וטכנולוגיות יכולים לעזור להם בתהליכים העסקיים שלהם, כדי להוביל לייעול ושיפור", אמרה זינגר.

אחד ההיבטים בהם עסקה החברה בעת הטמעת המערכות אצלה הוא הניידות. "הבנו שזה הרבה מעבר למסופונים שנמצאים בידי הסוכנים בשטח. בשלב הראשון היינו צריכים לקבוע מתודולוגיה אחידה – איך צריך להתנהג מבחינת יישומים וניידות בכלל, לחשוב על ארכיטקטורה אחידה ולקבוע תקנון של פתרונות", אמרה זינגר. "ההתייחסות שלנו כמובן הייתה צריכה לקחת את גם את שונות בין האוכלוסיות השונות שאנו צריכים לשרת: לקוחות או עובדים, עובדים שניגשים בקביעות למערכת או כאלה שנכנסים פעם בכמה ימים, וגם הבחנה בין כאלה שצריכים לתת מענה ללקוחות לבין אלו שצריכים את הגישה לצרכים פנימיים".

הפתרון, לדברי זינגר, הוא SAP BO Mobile. "עד היום כל הבקשות הגיעו מהלקוחות עצמם וזו הייתה הפעם הראשונה בה באנו ואמרנו: 'אתם צריכים את הכלי הזה בשבילכם'. היה צורך בשכנוע, אבל מאז קצב הדרישות הולך וגובר", היא מתארת את ההטמעה. "כרגע עובדים כבר בשטח מאות משתמשים עם SAP BO. אנו רואים כי בהחלט ניתן לעזור להשגת תועלת עסקית. רוב הדו"חות שאנו מציעים הם בזמן אמת, כאשר יש רק דו"ח אחד שהוא יותר היסטורי. יש לנו דו"חות ישירות מעל ECC, וחלק מעל שאילתות Bex".

ערן בנימני, מנהל יישומים עסקיים בנטפים. צילום: ניב קנטור

סיפור לקוח נוסף שייך לנטפים. ערן בנימני, מנהל יישומים עסקיים בחברה, סיפר על הפלטפורמה לתכנון דיווח ובקרת תזרים המזומנים הגלובלי בחברה, שנבנתה על בסיס SAP BW. "חל שינוי גדול בתרבות הניהולית של החברה בעקבות העברת השליטה לקרן פרמירה הגרמנית, כולל השפעה על התחום שלנו במערכות המידע", הוא סיפר. "אחת הדרישות אליהן נדרשנו בשנה וחצי האחרונות מאז הרכישה זה היכולת לשלוט לא רק בדיווחים הרגילים, אלא לתת להנהלה יכולת לשלוט באופן מוחלט ברמה היום-יומית בתזרים המזומנים – מה קורה בבנקים בכל רגע ובכל יום, היכן כדאי להפקיד כסף, האם יש פלוס או מינוס בחשבון זה או אחר, מהן תנועות המזומנים, תשלומי הלקוחות, חובות ועוד. כל זאת באופן גלובלי. זה היה המניע הגדול לפרויקט הזה".

מעבר לרמת השליטה והידיעה היומית, נדרשה החברה לספק תחזיות ברמה גבוהה יותר. "החלק השני של הפרויקט היה תחזיות. היו בערך 60 גיליונות אקסל שהיינו צריכים להמיר", הוא סיפר, "היתרון של המערכת החדשה נעוץ בעובדה שהיא דומה לאקסל, אבל יותר יפה ואינטראקטיבית ועל פלטפורמה אחת עם אותו מבנה מוכר, לרבות יכולת לתקן שגיאות עבר ולאפשר הצגה על אותה פלטפורמה בדיוק גם את התחזית של שבוע שעבר שהופכת לביצוע, ולהוסיף תחזית קדימה. הכל מבוצע באופן אוטומטי וקל לתפעול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים