אורקל הגישה ערעור על פסק הדין שקבע שגוגל לא הפירה זכויות בממשקי API לג'אווה

באורקל מנסים לקעקע את ההגנה המוצלחת של גוגל על מערכת אנדרואיד, בטענה שקוד תוכנה אינו שונה מיצירה ספרותית בכל הקשור לשמירה על זכויות יוצרים ● גוגל סירבה להגיב

אורקל (Oracle) הגישה השבוע ערעור לבית המשפט הפדרלי הגבוה לערעורים בארצות הברית, בניסיון להפוך את פסק הדין שקבע שממשקי API אינם נהנים מהגנה של זכויות יוצרים, ולפיכך גוגל (Google) לא הפירה זכויות כשהשתמשה בקטעים מתוכם.

ערעורה של אורקל אינו על ההחלטה שגוגל לא הפירה זכויות בפטנטים, אלא על דחיית טענתה ש-"המבנה, הסדר והארגון" של ממשקי API לשפת ג'אווה (Java) מוגנים לפי החוק לשמירה על זכויות יוצרים.

השופט ויליאם אלסופ קבע בזמנו, כי "כל עוד קוד ספציפי המשמש ליישום של שיטה מסוימת הוא שונה, כל גורם רשאי על פי החוק לשמירה על זכויות יוצרים לכתוב קוד משלו שמבצע בדיוק אותו תפקוד או מפרט של כל שיטה המשמשת בממשקי API לג'אווה. אין זה משנה אם שורות בהצהרה או בכותרת של שיטה הן זהות… משום ששכפול של מבנה הפקודות הכרחי לפעולה הדדית".

באורקל חולקים על עמדה זו וטוענים, כי האופי הפונקציונלי של קוד תוכנה לא הופך אותו לשונה מיצירה ספרותית בכל הקשור להגנה על זכויות יוצרים. "ההחרגה של קוד תוכנה אינה מוצדקת ותמיכה הדדית אינה רלוונטית לנושא של זכויות יוצרים", על פי אורקל.

גוגל סירבה להגיב, אך בארגונים שצידדו בעמדתה, דוגמת Electronic Frontier Foundation, טוענים שאסור להתעלם מהסוגיה של התמיכה ההדדית. "התייחסות לממשקי API כאל קוד שחלות עליו זכויות יוצרים עלולה לפגוע בתמיכה ההדדית וכתוצאה מכך גם בחדשנות", כתבה ג'ולי סמואלס, פרקליטה של Electronic Frontier Foundation, בהודעה שפרסמה בבלוג בחודש מאי האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים