דיווחים: שארפ עצרה כמעט לחלוטין את ייצור הצגים למחשבי iPad

על פי ההערכות, יתכן כי הדבר נובע מביקוש גדול יותר למחשבי iPad Mini החדשים והקטנים יותר, על חשבון מחשבי iPad הגדולים והוותיקים ● בין האפשרויות להאטה בייצור: ירידה עונתית בביקוש, מעבר לספקית אחרת ושינויים בעיצוב המוצר ● דוברת שארפ, מיוקי נקיאמה: "איננו מוסרים נתונים לגבי היקף הייצור"

שארפ (Sharp) עצרה כמעט לחלוטין את ייצור הצגים בגודל 9.7 אינץ' למחשבי iPad של אפל (Apple) – כך פורסם בידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) ונסמכה על מספר מקורות. על פי ההערכות, יתכן כי הדבר נובע מביקוש גדול יותר למחשבי iPad Mini החדשים והקטנים יותר, על חשבון מחשבי iPad הגדולים והוותיקים.

בקו הייצור של שארפ למסכי iPad, בעיר קמיאמה שבמרכז יפן, ירדה החודש התפוקה לשיעור המינימלי הנחוץ כדי להמשיך ולהפעיל אותו. זאת, בעקבות האטה הדרגתית שהחלה בסוף שנת 2012, במסגרת המאמצים של אפל לנהל את המלאי בצורה יעילה. עוד צוין בידיעה, כי שארפ הפסיקה לשלוח למפעלי ההרכבה של מוצרי אפל צגים למחשבי iPad. טרם פורסם המספר המדויק של היחידות שמייצרת שארפ כיום, במסגרת התפוקה המצומצמת, אך צוין שמדובר במספר נמוך מאוד. דוברת החברה, מיוקי נקיאמה, מסרה כי "איננו מוסרים נתונים לגבי היקף הייצור".

המקורות לידיעה לא ידעו לומר מה היא הסיבה המדויקת לכך שהייצור נעצר כמעט לחלוטין. בין האפשרויות שהועלו – ירידה עונתית בביקוש, מעבר לספקית אחרת, עלייה בביקוש למחשבי iPad Mini על חשבון מחשבי iPad הרגילים, או שינויים בעיצוב המוצר. בחברת המחקר Macquarie Research העריכו, כי היקף המכירות של מחשבי iPad ירד ברבעון הנוכחי בשיעור של כ-40% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2012 – מכ-13 מיליון יחידות לכ-8 מיליון יחידות. עם זאת, הירידה בהיקף המכירות של כלל מחשבי הלוח של אפל תהיה קטנה בהרבה, הודות למכירות של מחשבי iPad Mini החדשים והקטנים יותר. מלבד שארפ, רוכשת אפל צגים למחשבי iPad גם מ-LG Display, ספקית הצגים הגדולה ביותר של אפל, ו-Samsung Display – חברה בת של סמסונג (Samsung).

כזכור, על פי ידיעה שהופיעה בשבוע שעבר בעיתון היפני Nikkei, קיצצה לפני כחודש חברת ההיי-טק הגדולה בעולם בשיעור חד את היקף הרכישה של צגי LCD מספקיות דוגמת שארפ ו-Japan Display. על פי אותו דיווח, הורו באפל ל-Japan Display להפחית את היקף הייצור של צגים בחודשים ינואר עד מרס 2013 לכמחצית מההיקף המקורי של ההזמנה, שעמד על כ-65 מיליון יחידות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים