רונן זרצקי, ישראכרט: "המנמ"ר הגיע לתקרת הזכוכית שלו"

פאנל שהתקיים במפגש פורום C3 ברומא עסק במעמד המנמ"ר ובתפקידו כיום ● חלק מהדוברים טענו שהמושג מנמ"ר "אנכרוניסטי" ויש לשנותו, ואחרים טענו שהמנמ"ר החדש צריך לראות גם את הפן העסקי של הארגון, ולא רק את הטכנולוגי ● זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע של ישראכרט, פירש את מינוים של דן ירושלמי למנמ"ר בנק לאומי וצביקה נגן למנמ"ר הפועלים, ששניהם עסקו גם בפן העסקי, בכך ש-"כאילו אמרו למנמ"ר הקלאסי ואמרו לו: 'יש לך תקרת זכוכית, אתה לא יכול להיות חבר הנהלה'"

"מעמדו של המנמ"ר, מה עליו לעשות, היכן עליו להיות – אלה שאלות שמדברים עליהן הרבה וכלום לא קורה. ייתכן שהמנמ"ר הגיע לתקרת הזכוכית שלו", כך אמר רונן זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע של ישראכרט.

זרצקי הנחה פאנל בנושא "האם הסתיים עידן המנמ"ר והחל עידן המנמ"ר החדש?" הפאנל התקיים במסגרת מפגש פורום C3, פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, שנערך ברומא בסוף השבוע האחרון, בהשתתפות יותר מ-150 מנמ"רים ונציגי ספקיות ה-IT. מנחה המפגש היה פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ואת הפאנל הנחה, יחד עם זרצקי, יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

"הנושא לשאלה שבכותרת הפאנל נבחר בעקבות החלטה של הנהלות שני בנקים – הפועלים ולאומי – למנות לתפקיד המנמ"ר גורם שבא מהצד העסקי ולא הטכנולוגי של הארגון", ציין זרצקי. "דן ירושלמי, מנמ"ר בנק לאומי, וצביקה נגן, מנמ"ר בנק הפועלים, באו שניהם מאמדוקס (Amdocs), לאחר שטיפלו בהיבטים העסקיים בארגוניהם. ניתן לפרש את הצעד הזה כאילו שלקחו את המנמ"ר הקלאסי ואמרו לו: 'יש לך תקרת זכוכית, אתה לא יכול להיות חבר הנהלה'".

אשר רשף, סמנכ"ל מערכות המידע של לאומי קארד. צילום: פלי הנמר"המנמ"רים לא הגיעו לתקרת הזכוכית"
אחד הדוברים בפאנל היה אשר רשף, סמנכ"ל מערכות המידע של לאומי קארד. הוא חלק על זרצקי ואמר ש-"המנמ"רים לא הגיעו לתקרת הזכוכית. הכול תלוי בשאלה איך המנמ"ר ממלא את התפקיד שלו. אם הוא עוסק רק בטכנולוגיה, הסיכוי שלו להתקדם נמוך יותר".

לדברי רשף, "הראייה של המנמ"ר צריכה להיות עסקית. עליו לתמוך בצד העסקי של הארגון אותו הוא משרת, להבין את ההיבטים העסקיים בארגון ולתרום להם".

"השם מנמ"ר – בעייתי"
שי בסון
, מנכ"ל מגדל מאסטרו, גוף ה-IT של חברת הביטוח, אמר ש-"אני רואה את הסיטואציה של מינוי המנמ"רים בשני הבנקים בדיוק באופן הפוך. השם 'מנמ"ר', מנהל מערכות מידע, הוא שם בעייתי ויש לעדכן אותו".

שי בסון, מנכ"ל מגדל מאסטרו. צילום: פלי הנמר"יש למנמ"רים חלון הזדמנויות אדיר", ציין בסון. "בארגונים פיננסיים, למשל, רצפת הייצור היא ה-IT. כך גם בעולם הביטוח. יש חלון הזדמנויות וצריך לנצל אותו. צריך לערוך הבחנה בין מנהל שהוא מוקד ידע למנמ"ר שהוא מנהל, שצריך לדבר עסקית. המנמ"ר הקודם דיבר טכנולוגית, הארגון לא הבין אותו, הוא לא חי בשקיפות, הוא איים שהארגון ייהרס אם הוא לא יקבל את התקציבים שרוצה".

"ארגונים רוצים וצריכים כיום מנמ"ר שהוא שותף עסקי ובשני הבנקים ההנהלה רצתה – וקיבלה – מנמ"ר שכזה", הוסיף.

"להגיד שהמנמ"רים נכשלו או הצליחו – לא נכון"
דוברת נוספת בפאנל הייתה רונית רובין, מנמ"רית פרטנר. היא אמרה ש-"להגיד 'אנחנו, המנמ"רים, נכשלנו או הצלחנו', זה לא נכון. זה אינדיבידואלי. הדבר המרכזי הראשון שיש לעשות זה לקחת את המילה מנמ"ר ולהוציא אותה מסדר היום. זו מילה אנכרוניסטית. המינוח הנכון הוא סמנכ"ל טכנולוגיות מידע או סמנכ"ל טכנולוגיות עסקיות".

רונית רובין, מנמ"רית פרטנר. צילום: פלי הנמרהיא התייחסה גם לחברה בה היא מועסקת ואמרה, כי "2012 הייתה שנה משמעותית עבור פרטנר, בגלל השינויים שחווה עולם הסלולר בארץ. ל-IT היה חלק חשוב בהובלת סדר היום בחברה. בחרנו שני ערכים: 'ביחד' ו-'אפשר'. חיים רומנו, המנכ"ל שלנו, ביקש שסיכום 2012 יוקדש להישגי חטיבת הטכנולוגיות וחטיבת ה-IT, ששתיהן הביאו אותנו לנצח בתחרות".

היא סיכמה בציינה, כי "יש פה הזדמנות, ונדרש לנצל אותה באופן מושכל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים