דיווחים: מיי-ספייס תפטר כרבע מעובדיה

לפי ההערכות הנמוכות, יפוטרו בין 300 ל-500 עובדים, ואילו ההערכות הגבוהות יותר חוזות, כי הפיטורים יהיו "מסיביים יותר" ● לא ברור האם הפיטורים יבוצעו רק במיי-ספייס, או גם בחברה האם שלה, פוקס אינטראקטיב מדיה ● דובר מטעם החברה: "אנחנו בוחנים כל היבט שבו ניתן לצמצם בהוצאות התפעול, במבנה ובביצועים שלנו"

הרשת החברתית מיי-ספייס עומדת לפטר בקרוב מאות רבות של עובדים, ובסך הכול כרבע מהמועסקים בה – כך מדווח אתר טק-קראנץ' מפי גורם המקורב לחברה. לפי ההערכות הנמוכות, יפוטרו בין 300 ל-500 עובדים, ואילו ההערכות הגבוהות יותר חוזות, כי הפיטורים יהיו "מסיביים יותר". לפי שעה, לא ברור האם הפיטורים יבוצעו רק במיי-ספייס, או גם בחברה האם שלה, פוקס אינטראקטיב מדיה. כך או כך, נכתב באתר, כי "הרשת החברתית עומדת להיפגע באורח קשה".

לפי מקורות יודעי דבר, הסיבות לפיטורים הן הצניחה בכמות התעבורה במיי-ספייס, כמו גם צפי לצמצום משמעותי ברווחים של הרשת החברתית. ההערכות הן, כי הרווחיות של החברה תרד לאחר סיום חוזה הפרסום שלה עם גוגל, במחצית 2010.

דובר מטעם פוקס אינטראקטיב מדיה אמר, כי "כמו כל חברה עם הנהגה חדשה, אנחנו בוחנים כל היבט שבו ניתן לצמצם בהוצאות התפעול, במבנה ובביצועים שלנו". הוא ציין ש-"אין זה סוד שאנחנו מחפשים בקדחתנות דרכים לשפר את המוצר שלנו, להעלות את ערך הנכסים הדיגיטליים ולהעצים את האיתנות הפיננסית של החברה".

באפריל השנה מונה ג'ונתן מילר למנכ"ל ניוז קורפ, תאגיד התקשורת של רופרט מרדוק, שמיי-ספייס נמצאת בבעלותו. מאז נכנס מילר לתפקיד, נקט התאגיד בפעולות רבות לצמצומים משמעותיים של עלויות. מיי-ספייס נוסדה ב-2003 ונרכשה על ידי פוקס אינטראקטיב מדיה ביולי 2005 תמורת 580 מיליון דולרים.

פיטורים אלה אינם הראשונים במיי-ספייס. בקיץ האחרון שלחה הרשת החברתית מכתבי פיטורים ל-5% מעובדיה, ובחודש שעבר פוטרו 45 עובדים נוספים. במיי-ספייס עובדים בסך הכול 1,600 איש, ובחברה האם – 2,900.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים