HP העבירה את הדטה סנטר של משרד הרווחה מתל אביב לירושלים; ההיקף: 3 מיליון ש'

המעבר בוצע ממבנה מיועד לשימור בו שהה הדטה סנטר של המשרד עד לאחרונה בנווה צדק בתל אביב למגדלי הבירה, בכניסה לירושלים ● הפרויקט כלל העברה של תשתיות המיחשוב של המשרד, הכוללים מחשב מיינפריים של יבמ, מערך אחסון של HDS, מערכות וירטואליזציה מבוססות HP עם מאות שרתים ומערכות תקשורת שונות ● כמו כן, שודרג במסגרתו מערך התקשורת והותקנו מתגים ונתבים חדשים של סיסקו, ג'וניפר וצ'ק פוינט

אנשי HP ישראל ואנשי אגף מערכות המידע של משרד הרווחה והשירותים החברתיים העבירו את הדטה סנטר של המשרד מתל אביב לירושלים – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך כשנה והסתיים באחרונה, והיקפו עמד על שלושה מיליון שקלים.

אגף מערכות מידע של משרד הרווחה פעל, עד באחרונה, במבנה היסטורי המיועד לשימור בשכונת נווה צדק בתל אביב. בעקבות החלטת ממשלה על ריכוז יחידות המטה בירושלים החלו אנשי ה-IT במשרד לתכנן את המעבר. אנשי HP ישראל מימשו בפרויקט את המתודולוגיה ואופני התכנון שיש לחברה. המעבר עצמו בוצע בנובמבר. הוא תוכנן להימשך שלושה ימים, אולם בפועל נמשך יממה אחת בלבד. הדטה סנטר החדש נמצא במגדלי הבירה, בכניסה לירושלים.

התכנון של המעבר כלל, בין היתר, הכנת תסריטי כשלים ודרכי פעולה, ניהול סיכונים לאורך כל שלבי הפרויקט, ביצוע הדמיה של הורדה וניתוק מערכות, ביצוע פעולות מונעות ושיתוף אנשי שטח בהכנות ובביצוע.

הפרויקט כלל העברה של תשתיות המיחשוב של המשרד, הכוללים מחשב מיינפריים של יבמ (IBM), מערך אחסון של HDS, מערכות וירטואליזציה מבוססות HP עם מאות שרתים ומערכות תקשורת שונות. כמו כן, שודרג במסגרתו מערך התקשורת והותקנו מתגים ונתבים חדשים של סיסקו (Cisco), ג'וניפר (Juniper) וצ'ק פוינט (Check Point).

הדטה סנטר משרת 80 אתרים של משרד הרווחה ברחבי הארץ – מחוזות המשרד, מוסדות חוסים למיניהם ויחידות משנה. בין 30 אלף משתמשיו כלולים עובדים סוציאליים ועובדי המסגרות המטפלות, כמו גם אנשי הרשויות המקומיות, שהם "הזרוע המבצעת" של משרד הרווחה.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר עופר שוויקי, CTO משרד הרווחה והשירותים החברתיים, כי "תהליך העברה של יחידות מחשב הינו ארוך ומסובך. הוא מתחיל בניתוח הצרכים העסקיים, עובר בתכנון מדוקדק של מעבר היישומים, הציוד והשירותים העסקיים, וממשיך בהעברה בפועל. הכול צריך להיעשות תוך שמירה על מינימום זמן השבתה של סביבת הלקוח".

לדברי שוויקי, "הפרויקט היה מורכב מאוד – הן בהיבט הלוגיסטי והן בהיבט הטכנולוגי". הוא הוסיף, כי "המפתח להצלחה הינו תכנון קפדני ומפורט, מעורבות של ההנהלה, לרבות זו של משה שיאון, סמנכ"ל למינהל, ושל הנהלת האגף למערכות מידע בראשות אריק שייב, המנמ"ר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים