פיתוח ישראלי חדש: סמארטפון לעיוורים וכבדי ראייה

המכשיר החדש, שפותח על ידי הסטארט-אפ פרויקט RAY, פותח על בסיס סמארטפון רגיל, אך כולל ממשק המאפשר תפעול ללא תלות בראייה ועם מגוון רחב של שימושים ויישומים שונים ● הפצת המכשיר באופן מסחרי בישראל תחל בינואר 2013 ● בועז זילברמן, מנכ"ל פרויקט RAY: "ממשק המשתמש החדשני מגדיר שפה חדשה לאינטראקציה בין אדם ומכונה"

בשורה לעיוורים: מכשיר ה-RAY, סלולר המותאם לשימושם של לקויי ראייה, הושק היום (ב') בישראל.

מכשיר ה-RAY פותח על בסיס סמארטפון רגיל הזמין בחנויות, אך במקום להשתמש בממשק המשתמש הכלול במכשיר הקנוי – מופעל במכשיר ממשק הראשון מסוגו בעולם, שפותח על ידי הסטארט-אפ הישראלי, פרויקט RAY. ממשק זה מאפשר תפעול ללא תלות בראייה, ותומך במגוון רחב של שימושים ויישומים מקוונים. מעבר לממשק המשתמש הייחודי, מכשיר ה-RAY מסונכרן תמידית עם תוכני השמע של הספרייה המרכזית לעיוורים, כבדי ראייה ומוגבלים בישראל, ומאפשר האזנה לתכנים או הורדתם למכשיר.

חומרת המכשיר היא דגם של HTC מבוסס אנדרואיד (Android), ומעבד Snapdragon של קוואלקום (Qualcomm). פיתוח הממשק נעשה במסגרת יוזמת ה-Wireless Reach של קואלקום לשיפור חיי קהילות ברחבי העולם בעזרת טכנולוגיות הדור השלישי, בשיתוף עם הסטארט-אפ הישראלי והספרייה המרכזית לעיוורים, כבדי ראייה ומוגבלים.

פרויקט RAY, אשר מקבל תמיכה כספית ומקצועית מקוואלקום, הוקם על ידי בועז זילברמן, המכהן כמנכ"ל. הסטארט-אפ המדובר פיתח ממשק בעל נגישות מלאה, המשלב את היכולות המתקדמות של סמארטפון מודרני עם היכולות של מגוון רחב של מכשירים ייעודיים, כגון קוראי ספרי שמע, קוראי צבעים, כלי ניווט, תוויות ברייל מובלטות, סורקי ברקודים מיוחדים ונגני MP3 עם לחצנים גדולים וכיתוב ברייל – לכדי מכשיר נייד ידני אחד המספק עוצמה רבה יותר מהפתרונות הנפרדים הקיימים.

מנכ"ל פרויקט RAY, בועז זילברמן, אמר כי "ממשק המשתמש החדשני מגדיר שפה חדשה לאינטראקציה בין אדם ומכונה, המבוסס כולו על תפעול ללא תלות בראייה. המשתמש נוגע בכל נקודה שהיא על המסך, ונקודה זו הופכת לנקודת המוצא לבחירת ספר שמע, העברת הודעות או פעילות אחרת. הניווט מתבצע באמצעות מספר תנועות אצבע פשוטות בכיוונים שונים. יכולות הרטט וההנחיות הקוליות המובנות בטלפון מספקות למשתמש משוב, וממשק המשתמש לומד להתאים את אופן הפעולה שלו להעדפות ולדפוסי השימוש של המשתמש. ממשק המשתמש תומך במערך רחב של שירותים, כולל שיחות קוליות, העברת הודעות טקסט עם הקראה קולית, ניווט, זיהוי עצמים, שירותי רשתות חברתיות, סיוע מרחוק, שירותי חירום ועוד. המערכת פותחה במיוחד עבור מכשירי RAY, וביכולתה לזהות משתמשים ספציפיים".

לדבריו, "באופן הזה מובטחת הגנה על ניהול זכויות דיגיטליות ביחס לחומרים המוגנים בזכויות יוצרים. אנו מאמינים שמכשיר RAY יפלס את הדרך ליישומים חדשים רבים המיועדים לסייע לעיוורים ולכבדי ראייה".

הפצת המכשיר באופן מסחרי בישראל תחל בינואר 2013. מחירו לא נמסר. בשלב הבא יותאם המוצר לזיהוי קולי ולהקראה קולית בשפות נוספות וייזום הפצה מסחרית שלו במדינות נוספות. "עם הזמן, נמשיך לפתח ולשפר את המכשיר, נוסיף לו תכונות נוספות ונשכלל את היכולות הקיימות", הוסיף זילברמן.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לבנה

    ברצוני לדעת עם אומרים שם זה מחייג לשם שרוצים איפה אפשר לקנות טלפון כזה מה המחיר שלו

  2. בתיה

    אשמח לקבל פרטים על איפה רוכשים. תודה

  3. רונית סלומון

    האם יש לכם הכתבה הזו גם באנגלית?

אירועים קרובים