"רכבת ה-AI יצאה מהתחנה מזמן ותשפיע על עולם העבודה"

"צריך להיערך לכך ולהכין תוכנית אסטרטגית, לרבות התייחסות ל-IT, אל מול תהליכים", כך אמרה עו''ד ענבל משש, מנכ"לית שירות התעסוקה

עו"ד ענבל משש, מנכ"לית שירות התעסוקה.

"כאשר השטח משתנה – גם הארגון נדרש לשינוי. עולם העבודה העתידי תמיד ישתנה. הרכבת של הבינה המלאכותית יצאה מהתחנה מזמן ומהלך זה ישפיע על עולם העבודה: מקצועות ייעלמו – או יעוצבו מחדש. צריך להיערך לכך ולהכין תוכנית אסטרטגית, לרבות התייחסות ל-IT, אל מול תהליכים", כך אמרה עו"ד ענבל משש, מנכ"לית שירות התעסוקה.

עו"ד משש, לשעבר מנכ"לית משרד התקשורת, דיברה במסגרת מפגש של פורום e-Gov מבית אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (א') במלון אוריינט בירושלים. נושא המפגש היה "אתגרים בהטמעת מערכות מידע חדשות במגזר הציבורי" והנחו אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, ורונה קייזר, בעבר מנמ"רית משרד הבריאות וכיום סמנכ"לית המגזר הציבורי בקבוצת יוניטסק, זרוע הדיגיטל של אמת.

לדברי עו"ד משש, "אני מובילה את הטרנספורמציה הדיגיטלית בשירות התעסוקה, שבמסגרתה אנחנו בוחנים את כלל ההיבטים הארגוניים, מה ניתן לעשות מעט אחרת והאם הטכנולוגיה 'מגויסת' לעניין".

"חזון שירות התעסוקה", אמרה העומדת בראשו, "הוא להיות ארגון יוזם, מוביל ומגיב בצורה פרו-אקטיבית, עם מהלכים להגדלת שיעורי התעסוקה במשק – ולעשות זאת עם ובאמצעות כלים מתקדמים ודיגיטליים. בדרך זו ניתן לחבר את כל רכיבי הארגון לאותם הערכים". לדבריה, "אנחנו רוצים להטמיע עוד כלי IT, על מנת לייצר תפיסת שירות מתקדמת. מדי שנה שירות התעסוקה מטפל בכ-400-600 אלף פניות. יש לנו פרטים על 2.5 מיליון משתמשים (יוניקים) בשירות. מדובר במאגר מידע שניתן לעשות בו שימושים".

"כולם רוצים לעשות שינויים – אבל איש לא מוכן להשתנות"

עו"ד משש ציינה כי "כאשר המצב משתנה – גם השטח משתנה. אלא שיש פה סתירה מסוימת: כולם רוצים לעשות שינויים וליהנות מפירות השינוי – אבל איש לא מוכן להשתנות. יש להבין ששינוי IT הוא שינוי ארגוני, וכאשר עובדים מודאגים – צריך לשדר ודאות. יש לקחת בחשבון את הגורם האנושי ולרתום את העובדים למהלך, לבחון מהם החששות שלהם ולספק להם מענה. כל מהלך צריך להיעשות בשיתוף".

"אתגרי התקציב", אמרה, "הם חלק ממימוש החזון. אנחנו, בשירות התעסוקה, בחרנו להפוך משברים במשק, שקורים בכמה עולמות – ולהפוך אותם להזדמנויות, על מנת לשפר את השירות שאנחנו מעניקים". יחד עם זאת, ציינה מנכ"לית שירות התעסוקה, "יש לא מעט אתגרים שנדרש לפעול מולם, ובמרכזם זה של משרתי המילואים וזה של המפונים מהצפון. אנחנו רוצים לממש את התפיסה של קבלת כמה שיותר שירותים מרחוק, באונליין, כך שהפונים לא יגיעו פיזית ללשכות שירות התעסיקה".

המפתחות להצלחה בניהול השינוי כחלק משיפור

היא הוסיפה כי "המפתחות להצלחה בניהול השינוי כחלק משיפור הם: מעורבות של ההנהלה; איתור סוכני שינוי שיקדמו אותו; בניית תשתית תקשורת פנים ארגונית, שתהא אפקטיבית; והדרכות מותאמות לעובדים. כל ארגון צריך מנמ"ר.ית שיהיה תותח או תהיה תותחית. יש לדאוג למדידת המימוש בפועל, ולקבל ונתח את המשובים והקולות מהשטח, עם בקרה והליכי שיפור מתמיד".

"חדשנות איננה פרויקט IT – זו בחירה ניהולית. ההצלחה תלויה באנשים וזה מרתון, הליך מתמשך", סיכמה עו"ד משש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים