מנכ"ל דיפמיינד מזהיר: ההשקעות הרבות ב-AI מביאות עצבנות לתחום

מיליארדי הדולרים שמושקעים בסטארט-אפים ובמוצרים של GenAI "מביאים איתם סל שלם של הייפ ואף עצבנות מסוימת, וזה מעיב על המחקר והמדע בתחום", הזהיר דמיס חסאביס בראיון לפייננשל טיימס

דמיס חסאביס, מנכ"ל דיפמיינד.

ההתפוצצות של טכנולוגיות ה-AI בכלל וה-GenAI בפרט, וההייפ סביב התחום, הביאו בחודשים האחרונים משקיעים רבים לפנות אליו, להשקיע בו הרבה מאוד כספים ולשים כסף על מניות של חברות מובילות בעולם הזה. ראו מקרה אנבידיה, שהמניה שלה צמחה מאז אפריל אשתקד ב-223%. דוגמה נוספת היא אמזון, שבספטמבר האחרון הודיעה על השקעה של ארבעה מיליארד דולר בסטארט-אפ ה-AI אנת'רופיק. דמיס חסאביס, מנכ"ל אחת החברות הבולטות בתחום – דיפמיינד, שנרכשה על ידי גוגל – מזהיר שההייפ הזה מזיק לתחום ה-AI.

חסאביס אמר בראיון לפייננשל טיימס כי מיליארדי הדולרים שמושקעים בסטארט-אפים ובמוצרים של GenAI "מביאים איתם סל שלם של הייפ ואף עצבנות מסוימת, וכן דברים נוספים שרואים בשווקים אחרים שיש הייפ סביבם, למשל קריפטו. חלק מזה גולש עכשיו לעולם ה-AI, ואני חושב שזה לא יועיל לו. זה מעיב על עולמות המחקר והמדע בצורה פנומנלית".

הערכה: ההשקעות ב-AI יגיעו בשנה הבאה ל-200 מיליארד דולר

תחום ה-GenAI לוהט, בפרט מאז השקת ה-ChatGPT בנובמבר 2022 – מה שמביא הרבה השקעות לתחום. מומחים מעריכים את ההשקעות בסטארט-אפים בתחום אשתקד בסכום של בין 30 ל-42.5 מיליארד דולר. בגולדמן זאקס חוזים כי בשנה הבאה יושקעו בו 200 מיליארד דולר. כלומר, הוא ימשיך להתפוצץ. חסאביס מסכים שהתחום יתפוצץ עוד יותר בשנים הקרובות: "אנחנו רק מגרדים את פני השטח לעומת מה שיהיה אפשרי בעשור הקרוב", אמר לפייננשל טיימס. הוא קרא בנוסף לרגולטורים לנסח כללים בתחום – ולעשות זאת מהר מאוד.

חסאביס הוא אחד הבכירים ביותר בתחום ה-AI, ולא לחינם גוגל רכשה את דיפמיינד – שכאמור, הוא עומד בראשה – ביותר מחצי מיליארד דולר. דיפמיינד, חברה בריטית במקורה שנוסדה ב-2010, היא החברה שעומדת מאחורי פרויקטי GenAI של גוגל כגון AlphaGo ובראד, שבאחרונה מותג מחדש כג'מיני. שלא לדבר על כך שחסאביס הוא בעל ניסיון של יותר מ-15 שנים בתחום הבינה המלאכותית. לכן, כשהוא מזהיר אזהרות שנוגעות לתחום הזה – כדאי להקשיב לו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים