אמזון מתחזקת ב-AI: השקיעה 4 מיליארד דולר באנתרופיק

ההשקעה אמורה להעניק לענקית הטק גישה לדגמי הבינה המלאכותית היוצרת המתקדמים של אנתרופיק, ואילו היא תוכל מצידה לאפשר למפתחת ה-AI להשתמש בפלטפורמת מחשוב הענן שלה, AWS כדי להרחיב את עסקיה

השקיעה מיליארדים באנתרופיק. אמזון.

אמזון החליטה לבצע קפיצת ראש לזירת הבינה המלאכותית היוצרת הרותחת, עם השקעה של 4 מיליארד דולר באנטרופיק (Anthropic) – סטארט-אפ בתחום ה-AI, ותאגיד לתועלת הציבור, שהוקם על ידי חוקרים שהועסקו ב-OpenAI בעבר. העסקה נתפשת כדרכה של אמזון לנסות ולהתחרות במיקרוסופט וגוגל, שכבר השקיעו רבות ב-AI ובחברות שמתמחות בתחום הפופולרי והמשבש.

אנתרופיק מפתחת דור חדש של דגמי שפה גדולה ו-AI, שנועדו להיות בטוחים ואמינים יותר מהדגמים הנוכחיים, כשמטרת החברה, לדבריה, היא שימוש אחראי בבינה מלאכותית. החברה גם עובדת על דרכים להפוך את הבינה המלאכותית לנגישה יותר לעסקים ולצרכנים.

לחברה יש צ'טבוט בשם קלוד (Claude), שמנסה להתחרות ב-ChatGPT או בארד כיום, ועם זאת להיתפש ככלי מוצלח ובטוח מהם.

רבות מענקיות הטק מנסות להוביל את התחום הלוהט

כחלק מהעסקה, אמזון תהפוך לבעלת מניות מיעוט באנתרופיק, ללא מושב במועצת המנהלים, אך היקף הבעלות המדויקת שלה לא נחשף לתקשורת. אמזון התחייבה להשקעה ראשונית ומיידית של 1.25 מיליארד דולר ו-2.75 מיליארד דולר שיושקעו בהמשך, שכל אחד מהצדדים יוכל להפעיל.

יצוין עם זאת כי נכון ליולי 2023, אנתרופיק גייסה מימון של 1.5 מיליארד דולר, מתוכם מאות מיליוני דולרים מגוגל – מתחרה מרכזית שרוצה גם היא לכבוש את זירת ה-GenAI.

ההשקעה של אמזון באנתרופיק אמורה להעניק לחברה גישה לדגמי הבינה המלאכותית והמומחיות של אנתרופיק, ואילו אמזון תוכל מצידה לאפשר לאנתרופיק להשתמש בפלטפורמת מחשוב הענן שלה, AWS (ר"ת Amazon Web Services), כדי להרחיב את עסקיה.

מדור בעסקה שהחברות מציגות כ-win-win לשני צדדיה. אמזון מקבלת גישה לטכנולוגיית AI מתקדמת, ואנתרופיק מקבלת את המשאבים הדרושים לה כדי להאיץ את הפיתוח שלה. 

בפוסט שהציג את המהלך ואת המתוכנן סביבו ציינה אמזון כי "אנתרופיק בוחרת ב-AWS כספקית הענן העיקרית שלה ותכשיר ותפרוס את מודלי היסוד העתידיים שלה על שבבי AWS Trainium ו-Inferentia, תוך ניצול מאיצי למידת המכונה בעלי הביצועים הגבוהים של AWS".

אנתרופיק התחייבה להפוך את דגמי היסוד העתידיים שלה לנגישים למיליוני מפתחים, וכן לספק ללקוחות AWS גישה מוקדמת לתכונות ייחודיות להתאמה אישית של מודלים, תוך שימוש בנתונים הקנייניים שלהם ויכולות כוונון עדין, הכל דרך Amazon Bedrock.

ג'סי המנכ"ל: "יש לנו כבוד עצום לצוות ולמודלים של אנתרופיק"

"יש לנו כבוד עצום לצוות ולמודלים של אנתרופיק, ואנו מאמינים שאנחנו יכולים לעזור לשפר חוויות לקוחות רבות, קצרות וארוך טווח, באמצעות שיתוף הפעולה העמוק יותר שלנו", אמר אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון עקב המהלך. "הלקוחות די נרגשים מ-Amazon Bedrock, השירות המנוהל החדש של AWS, המאפשר לחברות להשתמש במודלי בסיס שונים כדי לבנות עליהם יישומי AI ג'נרטיביים, כמו גם AWS Trainium, שבב האימון של AI של AWS. שיתוף הפעולה שלנו עם אנתרופיק אמור לעזור ללקוחות לקבל אפילו יותר ערך משתי היכולות הללו", הבטיח ג'סי.

"אנו נרגשים להשתמש בשבבי Trainium של AWS כדי לפתח מודלי בסיס עתידיים", אמר דריו אמודיי, מייסד שותף ומנכ"ל אנתרופיק. דאריו ואחותו דניאלה אמודיי היו בין המייסדים של החברה, כשדריו שימש בעברו כסגן נשיא למחקר של OpenAI. "מאז שהכרזנו על תמיכתנו ב-Amazon Bedrock באפריל, קלוד ראה אימוץ אורגני משמעותי מלקוחות AWS. על ידי הרחבה משמעותית של השותפות שלנו, נוכל לפתוח אפשרויות חדשות עבור ארגונים בכל הגדלים, כאשר הם פורסים את מערכות הבינה המלאכותית הבטוחות והמתקדמות של אנתרופיק יחד עם טכנולוגיית הענן המובילה של AWS", הצהיר.

אמזון היא האחרונה מבין חברות הביג טק שהשקיעו ביכולות AI כדי להתמודד במירוץ הבינה המלאכותית היוצרת הגדול שפתחה OpenAI כשהשיקה את ChatGPT  שלה ב-2022. מיקרוסופט, כזכור, ביצעה השקעה של מיליארדי דולרים ב-OpenAI בינואר. בהמשך נכנסה לתמונה גם גוגל, שהשיקה את כלי ה-AI החכם שלה בארד (Bard) בפברואר.

אנליסטים של וודבוש (Wedbush) הגיבו לידיעה על ההשקעה של אמזון וציינו כי "להסכם יש פוטנציאל להאיץ את האימוץ והפריסה של יכולות AI יוצרת נוספות ללקוחות AWS והוא אמור להקל על חששות המשקיעים, כי אמזון הייתה פחות אקטיבית מעמיתיה בגישתה לבינה מלאכותית ג'נרטיבית, לדעתנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים