אסתר לבנון, לשעבר מנכ"לית הבורסה, מונתה כדירקטורית בבנק לאומי

לבנון, שהייתה גם מנמ"רית הבורסה והשב"כ, גברה על עשרות מועמדים והשבוע השתתפה בישיבת הדירקטוריון הראשונה שלה ● במסגרת תפקידה כמנכ"לית הבורסה היא הובילה את מעברה לבניין החדש בתל אביב

אסתר לבנון, דירקטורית בבנק לאומי, ולשעבר מנכ"לית ומנמ"רית הבורסה ומנמ"רית השב"כ

אסתר לבנון, לשעבר מנכ"לית הבורסה ומי ששימשה במשך שנים כמנמ"רית הארגון, מונתה כדירקטורית בבנק לאומי.

לבנון היא בעלת תארים ראשונים במתמטיקה ובפיזיקה – שניהם מהאוניברסיטה העברית. ב-1998 היא השתתפה בקורס ניהול בכיר בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית. את הקריירה שלה בהיי-טק היא החלה בחברת קונתהל וזמן קצר לאחר מכן, ב-1973, היא הקימה וניהלה את אגף המחשוב של השב"כ, אליו גויסה על ידי אברהם אחיטוב, שעמד אז בראש הארגון. היא עבדה בשב"כ עד 1985.

ב-1986 מונתה לבנון לסמנכ"לית המחשוב של הבורסה ומהר מאוד קודמה למשנה למנכ"ל לטכנולוגיות מידע. על שמה רשומים פרויקטי מחשוב שנחשבו אז למהפכניים בעולם שוק ההון ובעולם הטכנולוגי. בין היתר, היא הפכה את הבורסה לממוחשבת והקימה את מאיה – מערכת הדיווחים האוטומטית של הבורסה, שבאחרונה עברה שדרוג רציני בהובלת המנמ"ר הנוכחי, רונן הורוביץ.

ביוני 2006 מונתה לבנון למנכ"לית הבורסה – תפקיד בו כיהנה עד ינואר 2014. אחד הפרויקטים הגדולים אותו הובילה לקראת סיום כהונתה היה הקמת בניין הבורסה החדש ברחוב אחוזת בית בתל אביב.

מאז שסיימה את תפקידה, היא משמשת כיועצת ודירקטורית בשורה ארוכה של חברות טכנולוגיות, ביניהן מלם תים, קבוצת זאפ וחברת ייעוץ פרטית שלה. כמו כן, היא שימשה כשופטת בתחרות המנכ"ל המצטיין בהיי-טק של אנשים ומחשבים – תחרות אותה מוביל אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

בבנק לאומי מכהנים 14 דירקטורים. צירוף דירקטור חדש נעשה לאחר שאחד הדירקטורים מסיים את תפקידו. על התפקיד הנחשב התמודדו הפעם עשרות מועמדים. לשלב הגמר הגיעו שתיים, שלבנון הייתה אחת מהן. לאחר תהליך מיון ובדיקה ממושך של בנק ישראל ושל גופים נוספים, כולל הנהלת הבנק, קיבלה לבנון הודעה כי נבחרה לשמש כדירקטורית. השבוע היא השתתפה בישיבה הראשונה שלה כחברת דירקטוריון הבנק.

"אני נרגשת מאוד לקראת התפקיד החדש", אמרה לבנון. "בימים אלה אני לומדת על כל הפעילות של הבנק הקשורה בתפקידי. טרם שובצתי לוועדות, אולם אני מניחה שאוכל לתרום רבות בנושא המחשוב ובמעבר לדיגיטל שהבנק מוביל כעת, ונוכחתי לדעת שנעשים מהלכים חשובים וגדולים מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים