הסטארט-אפ היומי: DoubleVerify – אמת בפרסום

כיצד יכולה חברה שמפרסמת מודעות באינטרנט לדעת שהיא מקבלת את התמורה המלאה לכסף שלה? ● DoubleVerify הישראלית, שפועלת מתל אביב וניו יורק, פיתחה מערכת שסורקת מיליוני דפי אינטרנט מדי חודש, ומוודאת שהמודעות פורסמו בדיוק כפי שמשרד הפרסום הנחה

20/05/2009 14:14

רשת האינטרנט מלאה במיליארדים רבים של מודעות פרסום. מרביתן מפוזרות בין מיליוני אתרים שונים ומופיעות בהם על פי הנחיות מדויקות של רשת הפצת מודעות מרכזית, דוגמת זו של גוגל, או אלו של יאהו! ומיקרוסופט. רשתות הפצת הפרסומות נמצאות בתווך שבין משרדי הפרסום האינטראקטיביים שמייצרים את מודעת הפרסום ואחראים על הקמפיין שלה, לבין אתרי האינטרנט שמחכירים את שטחי הפרסום שלהם עבור המודעה. משרד הפרסום קובע לכמה חשיפות או קליקים תזכה כל מודעה, באיזה אתרים היא תוצג ובאילו מיקום או ערוץ באתר אינטרנט מסוים, ורשת הפרסום המרכזית צריכה לבצע את ההוראות במיליוני אתרים שונים.

אבל כיצד יודעים מתכנני הקמפיינים שרשת הפרסום שאיתה הם עובדים אכן ממלאת בקפדנות את הוראותיהם? כיצד בודקים אם מאה מיליון החשיפות ברשת שאותם הזמין שירות מסחר במט"ח, אכן התבצעו רק באתרי חדשות פיננסיים ולא במקומות אחרים או במיקומים נחותים?

חברת הסטארט-אפ הישראלית החדשה DoubleVerify, שהוקמה על ידי אורן נצר – בכיר לשעבר בחברת הפרסום באינטרנט CheckM8, ואלכס ליברנט – אחד המפתחים הראשונים של שופינג.קום, שואפת לענות את השאלות האלו בדיוק. החברה, שגייסה החודש כשלושה וחצי מיליון דולרים מקרנות הון סיכון אמריקניות ועובדת מתל אביב וניו יורק, סורקת מיליוני דפי אינטרנט מדי חודש – בדיוק כפי שעושים גוגל, שופינג.קום או מנועי חיפוש אחרים. אבל DoubleVerify אינה מציעה שירות חיפוש, אלא שירות ניטור עבור מודעות שלא מוקמו על פי דרישות המפרסמים, ויכולה להתריע בפני המפרסמים ורשת הפרסום אודות מודעות שמוקמו באתרים לא מתאימים או במיקום לא נכון.

"גיוס ההון שעשינו והלקוחות הגדולים שעובדים איתנו, הם עדות לחשיבות שיש לפיתרון צד שלישי אובייקטיבי שיפקח על הפרסום ברשת. לאנשי הפרסום לא היו את הנתונים הרלוונטיים כבר הרבה זמן", אומר נצר. "עכשיו, כשפרסום דרך האינטרנט הפך לחלק מאסטרטגיית השיווק ומוקדשים לו משאבים גדולים, אנשי הפרסום והשיווק צריכים לדעת שהם אכן מקבלים תמורה על מה שהם משלמים".

לפי פרסומי DoubleVerify, המערכת החדשה שלהם כבר מותקנת אצל משרדי הפרסום הגדולים והפכה לחלק אינטגרלי מקמפיין הפרסום האינטרנטי שלהם. שנה לאחר הקמת המערכת והתקנתה, מדווחים אנשי DoubleVerify כי הם כבר הצליחו לגייס לקוחות גדולים בקרב אחד הבנקים הגדולים בעולם, אחת מחברות התקשורת הגדולות בעולם ואחת מיצרניות התרופות המובילות. כולם, כמובן, מפרסמי ענק ברשת האינטרנט.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים