הסטארט-אפ היומי: BloggersBase – ה-"כוכב נולד" של הבלוגספירה

מכירים את הבלוג המעולה הזה שרק אתם יודעים על קיומו? ● זו בדיוק המטרה לשמה הוקמה BloggersBase - לחשוף תכנים איכותיים שמקורם בגולשים ● מדי שבוע מפעיל הסטארט-אפ מעין גרסה מקוונת של תחרות "כוכב נולד", שם מתנהלת תחרות בין הבלוגרים המגישים פוסטים לכל קטגוריה, והם זוכים לדירוג על ידי החברים הרשומים של BloggersBase, שעל פיו נקבע מיקומו של הפוסט באתר

21/06/2009 16:55

ברשת האינטרנט יש יותר ממאה מיליון בלוגים, והמספר הזה הולך וגדל במהירות רבה יותר מהיכולת האנושית לאתר, להעריך ולקטלג את כל מקורות המידע העצמאיים האלו. בין הבלוגים הללו, יש מיליונים שכבר לא עודכנו זה זמן רב ובעצם "מתים". לעומתם, יש בלוגים שמעודכנים ללא הפסקה בטקסטים מעולים ורלוונטיים – אבל כמעט אף אחד לא יודע על זה, וכמעט שאף אחד לא קורא אותם.

חברת הסטארט-אפ הישראלית BloggersBase מנסה לעשות קצר סדר בבלוגספירה העצומה ולהפעיל כמה עשרות בלוגים מרכזיים בנושאים פופולאריים, דוגמת טכנולגיה, הומור ופוליטיקה, בהם ירוכזו התכנים הכי טובים שיוגשו לשירות האונליין שלה. החברה נוסדה על ידי דן ברק, קיבלה השקעת סיד של 150 אלף דולרים מד"ר יוסי ורדי וג'ף פולבר, ומעסיקה שישה עובדים במשרדיה בהרצליה.

אז איך מחליטים מי הם הבלוגרים הטובים ביותר הזמינים ל-BloggersBase ואלו פוסטים צריכים לקבל את הבמה המרכזית בכל קטגוריה? לדברי ברק, מנכ"ל BloggersBase, מפעיל הסטארט-אפ מעין גרסה מקוונת של תחרות "כוכב נולד", שם מתנהלת תחרות שבועית בין הבלוגרים המגישים פוסטים לכל קטגוריה, והם זוכים לדירוג על ידי החברים הרשומים של BloggersBase. "מדי שבוע מחלקת החברה כחמישים דולרים לזוכים בכל אחת מהקטגוריות, כאשר הפוסט המנצח בכל אחת מהקטגוריות מקבל 40 דולרים, וזה שהגיע למקום השני זוכה ב-10 דולרים, ואלו גם הפוסטים שאנחנו נותנים להם את המיקום הבולט בכל קטגוריה".

בכל סוף שבוע דואג השירות של BloggersBase להוריד את הפוסטים שזכו לניקוד הנמוך ביותר למיקומים הפחות אטרקטיביים באתר התוכן שלו. ברק מוסיף ומסביר, כי "המטרה של BloggersBase היא לעזור לבלוגים חדשים שעולים לאוויר, וקהל היעד העיקרי של החברה הוא כותבי בלוגים שעדיין לא התגלו על ידי ציבור הקוראים. BloggersBase מאפשרת לכותביה לקדם את הבלוגים העצמאיים שלהם בכל דרך אפשרית, לשמור על זכויות היוצרים שלהם ואף מאשרת להם להכליל בפוסטים שלהם לינקים לאתרים חיצוניים ועדכון כתובת הבלוג שלהם בפרופיל האישי שלהם".

החברה גם מספקת לבלוגרים כלי סינדיקציה ייעודי שמאפשר להם להעלות ל-BloggersBase את הפוסטים שכתבו עבור הבלוג הפרטי שלהם, וכך לזכות בחשיפה נוספת. בעולם תכני האינטרנט העתידי, בו חברות המדיה הגדולות מחפשות ללא הפסקה תוכן גולשים חינמי, ואפילו רשת CNN עושה שימוש בשירות ireport.com כדי לאסוף דיווחים עיתונאים מאזרחי העולם, יש לשירות של BloggersBase סיכוי אמיתי להצליח אצל כלי מדיה גדולים המעוניינים לקבל תכני גולשים בתחומים בהם מצטיינים הכותבים של BloggersBase.

באם תדאג BloggersBase לפתח גם את נושא זכויות היוצרים של הכותבים מול כלי התקשורת, ולייצר מערכת תשלום אוטומטי לו הם יהיו זכאים באם יבחר כלי תקשורת חיצוני לקחת את הפוסט שלהם כחלק מהסכם סינדיקציה, יכולה המערכת של BloggersBase לקבל מקום של כבוד ליד כלי סינדיקציית התכנים של רויטרס, AP וגופי תוכן אחרים מהם שואבים גופי המדיה תכני סינדיקציה.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים