הסטארט-אפ היומי: Cotendo – לעמוד בלחץ הרשת

לא בכל יום קם דוד מקומי שמאיים להתחרות בגוליית העולמי - אך זה בדיוק מה שעושה Cotendo הישראלי, שמספקת שירותי CDN, ומאיימת לנגוס בנתח השוק של המובילה הבלתי מעורערת - Akamai

09/06/2009 13:44

חשבתם פעם איך מצליחים אנשי ynet לשרת בהצלחה כל כך הרבה גולשים מבלי להציג עמודי שגיאה? הרי מדובר באחד האתרים הנפוצים ביותר בישראל, והשרתים שלו צריכים לעמוד מדי יום בלחץ של מאות אלפי גולשים שעובדים מדי כמה שעות על העמוד הראשי, מורידים תמונות, צופים בסרטי וידיאו, מדרגים וכותבים תגובות. ומה עושה ynet במקרה והתעבורה שלו מוכפלת פי חמישה בתוך שניות, בעקבות מבזק חדשות קצר על מתיחות בגבול הצפון, למשל?

אתרים כמו ynet מצליחים להגיש לנו את כל תכני הווב שלהם כמעט ללא תקלות, בזכות פיתרון CDN – מונח מקצועי המתאר רשת יקרה ביותר של שרתי מדיה המפוזרים בכל העולם ומחזיקים עותקים רבים של קבצי המדיה של אתר הלקוח. לחברות CDN יש תוכנות ייחודיות היודעות לזהות את צרכי האתר הלקוח מול כל גולש ולספק לו את התכנים שביקש מהאתר – ללא שום עיכובים או בעיות טכניות. מדובר על מודל שמזכיר במקצת שרתי פרוקסי, שהקדים את מודל הענן העכשווי, והיעילות שלו תלויה בכמות השרתים, הפריסה העולמית שלהם ורמת התוכנה הייעודית שיש לספק ה-CDN, המאפשרת לו לזהות נכון את צרכיו של כל גולש בכל אתר לקוח שעובד עם ה-CDN. ב-ynet בחרו לעבוד עם ספקית ה-CDN המובילה בעולם – Akamai, שמעבירה בכל רגע נתון יותר מ-10% מתעבורת האינטרנט בעולם, ובין לקוחותיה נמנים יאהו!, יבמ, FedEx וארגוני ענק רבים נוספים.

אל שוק ה-CDN העולמי, שנשלט על ידי Akamai ועל פי נתוני חברת המחקר גרטנר עשוי לעבור את רף שלושה מיליארד הדולרים עד 2010, מצטרפת עכשיו חברת סטארט-אפ ישראלית בשם Cotendo. החברה נוסדה על ידי רוני זהבי – שמכהן כמנכ"ל, ודוד דריי – שממלא את משרת ה-CTO, כאשר שניהם מביאים עימם ניסיון תשתיתי רב שצברו בקומטאץ' הישראלית. החברה זכתה לשני גיוסי הון מסיבים מטעם קרנות הון הסיכון הישראליות בנצ'מרק וסקויה, והחתימה למשרת מנהל התפעול שלה את גרי בלדוס – מי שהיה אחראי על רשת ה-CDN של Limelight Networks – שחקנית נוספת בשוק אליו שואפת להיכנס Cotendo.

באמצע חודש מאי הודיעה החברה, כי ה-Cotendo DSA – מוצר ה-CDN שלה עבור אתרי תוכן דינמי המבוססים על מסדי נתונים, כבר מוכן לאספקה. לפני כשבועיים, הודיעה החברה, כי הצליחה לגייס שני לקוחות חדשים שיעבדו עם הטכנולוגיה שלה – חברות הסטארט-אפ הישראליות Conduit ו-Seeking Alpha, שתיהן שייכות גם הן לפורטפוליו של קרן הון הסיכון בנצ'מרק.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים