פייסבוק רוכשת את חברת משחקי הווידיאו בענן פליי-גיגה

לפי הערכות, סכום הרכישה עומד על 78 מיליון דולר ● פייסבוק לא סיפקה פרטים נוספים מלבד אישור הרכישה, אבל סיבת הקנייה האחרונה היא ככל הנראה רצונה של ענקית הרשתות החברתיות להתרחב לשוק המתפתח של משחקי הווידיאו בהזרמה דרך ענן

פליי-גיגה

פייסבוק הודיעה אתמול (ד') כי רכשה את חברת המשחקים בענן הספרדית פליי-גיגה. סכום הרכישה עומד ככל הנראה על כ-78 מיליון דולר. על אף שהמחיר ששילמה ענקית הרשתות החברתיות לא נמסר באופן רשמי, גוף תקשורת ספרדי נקב בו כבר בשבוע שעבר. 

על פי ההערכות יש להניח שפייסבוק תשתמש בפליי-גיגה ככרטיס כניסה לשוק המתפתח של הזרמת המשחקים בענן, אך פרט לאישור הרכישה ל-CNBC, הענקית ממאנלו פארק לא סיפקה פרטים נוספים על תכניותיה.

פליי-גיגה, שנוסדה בשנת 2013, מציעה שירות פרימיום למשחקים בסטרימינג, הפועל גם במחשבים נייחים מבוססי חלונות, וגם בכאלו מבוססי macOS, כמו גם בכמה טלוויזיות חכמות.

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק. צילום: BigStock

לקוחות החברה הם רוכשי מנויים, והמנוי מזכה אותם בגישה ליותר מ-300 משחקים מורשים של מפתחת המשחקים סגה, של וולט דיסני, קאפקום, וורנר, אנטרטיינמנט, פלאג-אין דיגיטל ואחרים.

לפני הרכישה, PlayGiga הציעה את שירותי המשחקים בענן שלה באמצעות עסקאות עם ספקיות תקשורת לנייד וקבוצות אחרות, באיטליה, ארגנטינה, צ'ילה ובספרד, ותכננה להתרחב למזרח התיכון.

"עוברים למשהו חדש"

"אנו נרגשים להודיע כי צוות פליי-גיגה עובר למשהו חדש", נכתב בהודעה באתר של חברת הסטארט-אפ הספרדית. "אנו ממשיכים בעבודתנו בתחום המשחקים בענן, כעת עם משימה חדשה. אנו רוצים להודות לכל השותפים והלקוחות שלנו על התמיכה שלהם לאורך השנים", הוסיפה החברה.

יצוין כי זוהי הרכישה השנייה של פייסבוק הקשורה למשחקים בחודשים האחרונים, אם כי האחרת אינה קשורה למשחקי ענן. החברה קנתה את ביט גיימז, יצרנית משחק המציאות המדומה Bear Saber, רק לפני מספר חודשים, וזו, על פי הדיווחים ממשיכה לפתח, כעת בעבור פייסבוק, את משחקי ה-VR מבוססי המוזיקה שבהם היא מתמחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים