קוואלקום השיגה השהייה בביצוע פסק הדין שניתן נגדה בתביעה של ה-FTC

החלטה שניתנה בסוף השבוע בבית המשפט לערעורים מעכבת את ביצוע פסק הדין מחודש מאי האחרון בעקבות תביעה שהוגשה נגדה על ידי רשות הסחר הפדרלית האמריקנית, שהיה מאלץ אותה לנהל משאים ומתנים מחודשים על כל עסקות השבבים והפטנטים שלה והסדרי הבלעדיות

שנה מוצלחת והתמודדות מול אתגרים

קוואלקום השיגה עיכוב באכיפת פסק דין בתביעה שהוגשה נגדה על ידי ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית ה-FTC. ב-21 במאי החברה הפסידה בתביעת הגבלים עסקיים ונלחמה כדי לעכב את ביצוע הפסיקה עד להגשת ערעור על ידה. החברה טענה, כי ביצוע הפסיקה יעכב מגעים שלה עם יצרניות טלפונים בנוגע לשבבי דור 5.

בהחלטה שניתנה בסוף השבוע, עיכב בית המשפט לערעורים את ביצוע פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי במאי השנה, שקבע כי קוואלקום היא מונופול, ופסק כי על החברה להפסיק את נוהלי הרישוי לחומרה ולפטנטים מתוצרתה. עוד קבע פסק הדין, כי על החברה לנהל משאים ומתנים מחודשים על כל עסקות השבבים והפטנטים שלה והסדרי הבלעדיות, כמו גם לבצע עסקות חדשות תוך ציות לדרישות החדשות.

רשויות שונות בארה"ב חלוקות בנוגע לתביעה שהגישה ועדת הסחר הפדרלית. משרד המשפטים האמריקני טען בדיונים שהתקיימו במשפט, כי אינו מסכים עם הגישה של ה-FTC, ולאחר הפסיקה גם הפנטגון ומשרד האנרגיה האמריקני התנגדו לו בטענה כי אכיפת ההחלטה תזיק לביטחון הלאומי.

בהחלטה שניתנה בסוף השבוע ציין בית המשפט, כי הממשלה עצמה חלוקה בנוגע לפסיקה שניתנה במאי ולהשפעתה על האינטרס הציבורי.

החברה אמנם השיגה דחייה בביצוע פסק הדין, אבל הליך הערעור ימשיך להתנהל לאחר שהחברה תגיש ערעור רשמי.

בהצהרה שפרסמה קוואלקום לאחר מתן ההחלטה על הדחייה היא ציינה, כי החברה "מאמינה שהחלטת בית המשפט המחוזי תתהפך לאחר שיישקלו כל הטיעונים בבקשת הערעור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים