אינטל תשקיע רבע מיליארד דולר בפיתוח מכוניות אוטונומיות

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ': "כל רכב אוטונומי ייצר כארבעה טרה-בייט של נתונים מדי יום" ● לדבריו, "הדטה הוא ה-'נפט' שיניע את התחבורה האוטונומית"

לא יסופקו בכמות המובטחת. רכבים חכמים. אילוסטרציה: BigStock

אינטל (Intel) מצטרפת למרוץ לרכב האוטונומי ותשקיע בשנתיים הקרובות 250 מיליון דולר כדי לפתח מכונית ללא נהג. מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הודיע על כך בפתיחת תערוכת המכוניות של לוס אנג'לס, שנערכת השבוע.

זו הפעם הראשונה שבה אינטל משתתפת בתערוכה זו, מתערוכות הרכב החשובות בעולם. בחברה, שעוברת בתקופה האחרונה שינוי דרמטי ומשקיעה מיקוד רב יותר בפיתוח טכנולוגיות Big Data וקישוריות, רואים חשיבות רבה בחיבור של החברה לתעשיית הרכב העולמית.

קרזניץ' אמר כי "תעשיית הרכב נמצאת כיום על סף שינוי גדול, שיכלול דרישות חסרות תקדים של מחשוב, דטה וקישוריות. ההשקעות שלנו יתמקדו בטכנולוגיות בתחומים אלה ובתחומים נוספים, כגון בינה מלאכותית, לימודי מכונה, סייבר ובטיחות".

"העולם מונע כיום על ידי נפט. נסו לנהוג במכונית של ימינו ללא מוצרים מבוססי נפט. לא תגיעו רחוק. המוצרים המבוססים על שימוש בתזקיקי נפט הם טכנולוגיות המפתח, שמעצבות את עולם הרכב שאנחנו מכירים. אלא שזה עומד להשתנות. כשמדובר במכונית של העתיד ובחוויות נהיגה אוטומטית, דטה הוא ה-'נפט' החדש. כשם שהנפט שינה את עולמנו ב-100 השנים האחרונות, הדטה הוא הגורם שצפוי לשנות את עולמנו ב-100 השנים הבאות – ומעבר לכך", הוסיף.

"היקף הנתונים כיום – קטן מאוד לעומת העתיד"

לדברי קרזניץ', "אנחנו חושבים שאנחנו חיים עולם שמוצף בנתונים, אבל היקף הנתונים שאנחנו מייצרים כיום קטן מאוד לעומת העתיד. ב-2016, האדם הממוצע מייצר 650 מגה-בייט של נתונים ביום באמצעות שימוש במחשבים, בטלפונים ניידים, במוצרי מחשוב לבישים ועוד. התחזיות מלמדות שב-2020, הנתון יעלה ל-1.5 ג'יגה-בייט של נתונים ליום. מדובר בגידול מרשים, אבל הנתון הזה מחוויר לעומת מה שאנחנו עומדים לראות בכלי הרכב האוטונומיים".

"מכונית אוטונומית מצריכות מצלמות, רדאר, סונאר, GPS ו-Lidar", אמר, "בדיוק כמו שכיום אנחנו צריכים בוכנות וצנרת. מצלמות יפיקו בין 20 ל-60 מגה-בייט בשנייה; רדאר ייצר לפחות 10 קילו-בייט בשנייה; סונאר – 10 עד 100 קילו-בייט בשנייה; GPS – כ-50 קילו-בייט בשנייה; ו-Lidar ייצר בין 10 ל-70 מגה-בייט בשנייה. לפיכך, כל רכב אוטונומי ייצר כ-4,000 ג'יגה-בייט – או ארבעה טרה-בייט – של נתונים מדי יום. כל מכונית אוטונומית תפיק את מקבילת הנתונים של כמעט 3,000 אנשים. בשקלול של מספר המכוניות על הכביש, אם מעריכים שמדובר במיליון מכוניות ברחבי העולם – המשמעות היא שנהיגה אוטומטית תייצר נתונים של שלושה מיליארד בני אדם".

"אבל אין די רק באיסוף דטה", המשיך קרזניץ'. "אנחנו צריכים להפוך נתונים לתובנות כדי לקבל את הערך המלא שלהם. על מנת לעשות זאת דרושים פתרונות מחשוב מקצה לקצה – מהמכונית, עבור ברשת ועד לענן – וקישוריות חזקה. כשמדובר בעתיד התחבורה, המחויבות של אינטל היא לספק פתרונות חדשים ולהאיץ את תחום הנהיגה האוטונומית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים