סיטיבנק תשקיע כ-1.5 מיליון שקלים ביזמות בחברה הערבית בישראל

החברה תסייע לתוכניות לקידום היזמות במגזר הערבי – בחיפה, ביפו ובבקה אל גרביה ● ניל קורני, מנכ"ל סיטיבנק ישראל, יצטרף כחבר דירקטוריון ב-PresenTense, המקיימת את התוכניות האלה

תוכנית לקידום היזמות במגזר הערבי. צילום אילוסטרציה: BigStock

סיטיבנק (CitiBank) תשקיע כ-400 אלף דולר (כ-1.5 מיליון שקלים) בתוכניות היזמות בחברה הערבית של PresenTense. במקביל, ניל קורני, מנכ"ל סיטיבנק ישראל, יצטרף כחבר דירקטוריון הארגון.

ההחלטה על ההשקעה מגיעה לאחר שיתוף פעולה בין שני הגופים בהקמת שני מאיצי יזמות, המקדמים מיזמים חברתיים, עסקיים וטכנולוגיים. ההשקעה הנוכחית תשמש את PresenTense להקמת שני מאיצים בחיפה וביפו ולהמשך התוכנית הקיימת בבקה אל גרביה.

ב-PresenTense מקווים שהמענק הנוכחי ואפיקי סיוע נוספים יאפשרו לקדם תוכנית להוצאת אומת הסטארט-אפ מ-"הבועה התל אביבית" ולהנגיש אותה לאוכלוסיות שלא חשופות אליה, בהן המגזר הערבי.

במאי האחרון הוקמה MasarUp – המועצה ליזמות בחברה הערבית, ששמה לה למטרה להגיע ל-500 סטארט-אפים בהובלה ערבית בתוך חמש שנים. כעת היא תמשיך עם שתי תוכניות: האחת היא Leap Haifa – תוכנית המיועדת ליזמים בשלב מתקדם יותר, שעומדים בפני סבב גיוס נוסף, או לעסקים מבוססים, שעומדים בפני הרחבת הפעילות. התוכנית השנייה, PresenTense SUB, תפעל ביפו, ליצירת קשר קרוב יותר בין תושביה הצעירים לסצנת הסטארט-אפים של תל אביב רבתי.

"סטארט-אפים יכולים להיות רווחיים – וחברתיים"

קורני יכהן בדירקטוריון PresenTense לצד דנה הוכשטיין מאן, שותפה לשעבר ב-Ourcrowd, נטעלי אופיר פלינט, מנכ"לית מכון ראות, עו"ד נעמי אסיא, אירית ישראלי-כהנא, שותפה מנהלת ב-Afterdox, ועוד.

PresenTense הוא גוף שפועל לטיפוח וקידום יזמים בפריפריה החברתית-גיאוגרפית בישראל, ובכללם החברות הערבית, החרדית והבדואית, כמו גם תושבים מערים דוגמת באר שבע, לוד ונצרת. כן הוא מקדם יזמויות שמטרתן להיטיב עם אנשים עם מוגבלויות. בארגון טוענים כי הם "מוכיחים שסטארט-אפים יכולים להיות גם חברתיים, במקביל להיותם רווחיים – בין אם על ידי תמיכה ביזמים המגיעים מאוכלוסיות מוחלשות ובין אם על ידי מתן דגש לאלמנטים חברתיים במיזמים עצמם. הארגון מוביל תפיסה ולפיה יזמות היא כלי לחיזוק הכלכלה המקומית, להעשרת חיי הקהילה ולמתן פתרונות לסוגיות מרכזיות בחברה הישראלית".

גיא שפיגלמן, מנכ"ל PresenTense, ציין ש-"ליזמות יש את הכוח לקדם אוכלוסיות ואף להביא לשינוי חברתי כולל. המענק של סיטיבנק מאפשר לנו להעניק הזדמנות לעשרות יזמים ערביים נוספים, להשיק ולדחוף הלאה את היוזמות שלהם, ומספק מקפצה משמעותית לקידום היזמות בחברה הערבית בישראל בכלל".

קורני אמר ש-"התמיכה המשותפת בקהילה הערבית, שהיא בעלת פוטנציאל אדיר, לא רק תסייע לה, אלא גם תאפשר לישראל להמשיך ולשמור על מקום בולט בשווקי הטכנולוגיה הגלובליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים