לנובו הכריזה על PHAB2 Pro – טלפון המציאות הרבודה הראשון

מדובר במכשיר אשר נתן את הסיפתח לפרויקט טנגו של גוגל ● עוד הציגה החברה בכנס TechWorld שני מכשירים מודולריים, דגם אב לטלפון שניתן לקפל לכדי צמיד כדי להחזיק על היד

רואים הכל וקצת יותר. PHAB2 Pro. צילום: יח"צ

לנובו (Lenovo) הכריזה בסוף השבוע בכנס TechWorld השנתי שלה על הטלפון הראשון אי-פעם שמשתמש בפרויקט טנגו (Tango), פרויקט המציאות הרבודה והניווט בתוך בניינים של גוגל (Google).

המכשיר, שמכונה PHAB2 Pro, מצויד בשלוש מצלמות, כששתיים מהן מאחור. אחת מהמצלמות האחוריות משמשת גם כמד עומק, ואת המצלמות מלווה גם חיישן למדידת תנועה תוך כדי ביצוע הצילום, שנכנס בעיקר לעבודה בעת צילום וידיאו. באמצעות אפליקציות מתאימות ניתן ליצור מודלי תלת-מימד בזמן אמת, למפות מבנים, לעקוב אחר אובייקטים בזמן תזוזה ועוד.

מצד שני, ניתן להשתמש באפליקציות ניווט פנימי כדי לנווט לדוגמה בתוך מוזיאונים, ולקבל בטכנולוגיית מציאות רבודה מידע על אובייקטים בהם נתקלים, להקרין מודלים תלת-מימדיים עם שכבות מידע מעליהם ועוד.

משותף לכולם – גודל המסך

ל-PHAB2 Pro יש מסך 6.4 אינץ' ברזולוציית 4K, או 2560×1440 פיקסלים, והוא מבוסס על המעבד Snapdragon 652 מתומן הליבות של קוואלקום (Qualcomm) שהותאם על ידי החברה, יחד עם לנובו, לצרכים של טנגו. הוא גם מגיע עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה וסוללת 4,500mAh. הוא יגיע לשוק בספטמבר במחיר התחלתי של 499 דולר.

לנובו השיקה עוד שני מכשירים בסדרת ה-PHAB2, כשהמשותף לכל שלושת המכשירים הוא גודל המסך. ה-PHAB2 הוא הבסיסי בחבורה והוא מגיע עם רזולוציית HD ומצלמה אחורית של 13 מגה-פיקסלים שמציעה מיקוד מהיר. הוא יימכר החל ב-199 דולר מיולי 2016.

ה-PHAB2 Plus מציע רזולוציית FHD ועם שתי מצלמות 13 מגה-פיקסל שמצוידות בעדשות f/1.8 לצילום גם בתנאי תאורה חשוכים וגם בשבב עיבוד האות Milbeaut של פוטג'יטסו (Fujitsu). מכשיר זה יגיע באוגוסט לשוק תמורת 299 דולר מחיר בסיסי.

כמו כן הכריזה החברה על Moto Z ו-Moto Z Force של מוטורולה (Motorola) שהם המכשירים המודולריים הראשונים של החברה. מכשירים אלו יתמכו בתוספת של מודולים חיצוניים לחלק האחורי של הטלפון באמצעות מגנטים מיוחדים.

חסין נפילות, שברים ושריטות לזכוכית

החברה הציגה מספר מודולים ראשונים כולל רמקול משופר של JBL, מקרן זעיר להקרנת תמונה בגודל של עד 70 אינץ' וכן כיסויים בצבעים שונים שכוללים גם סוללה. עוד הודיעה החברה שהיא מוותרת במכשירים אלו על יציאת האוזניות ואלו יתחברו למכשיר באמצעות חיבור ה-USB-C הכללי שלו.

ה-Z יגיע עם מסך 5.5 אינץ' ברזולוציית QHD, מעבד Snapdragon 820, 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, מצלמת 12 מגה-פיקסל עם מפתח f/1.8 וסוללת 2,600mAh.

ה-Z Force יהיה מעט עבה יותר אבל עם סוללת 3,500mAh ומצלמת 21 מגה-פיקסל. כמו כן הוא אמור להיות חסין נפילות, שברים ושריטות לזכוכית על ידי שילוב של טכנולוגיית Shattershield. שני המכשירים צפויים להגיע בקיץ. המודולים קצת מאוחר יותר.

כן הציגה החברה דגם אב לקונספט חדש של טלפון שניתן לקפל לכדי צמיד כדי להחזיקו על היד, ואף סיפקה לעיתונאים גישה כדי שיוכלו לבדוק אותו בעצמם. המסך של ה-CPlus ארוך מהמקובל והוא מיוצר מחומרים גמישים כולל מסך מ-POLED. כמו כן היא הציגה את Folio, טאבלט שניתן לקפל כדי להשתמש בו כטלפון נוח. בכך הקדימה לנובו את סמסונג (Samsung) שעוסקת בנושא אבל טרם חשפה אבות טיפוס. כך או כך, המכשירים אינם צפויים להגיע בקרוב לשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים