יאהו מתכוונת לפטר יותר מ-10% מהעובדים

החברה תיפרד בקרוב מיותר מ-1,000 עובדים, כחלק מההתמודדות עם המשבר שפוקד אותה ● הנפגעים העיקריים: עסקי המדיה, הפעילות באירופה והתמיכה בטכנולוגיות של החברה

מנסה לשפר. יאהו

יאהו (Yahoo) מכינה בימים אלה תוכנית לפיטורי ענק, כחלק מהתמודדות עם המשבר שפוקד אותה. מקור המעורה בפרטים אמר ל-Business Insider כי כוונת החברה לפטר יותר מ-10% מהעובדים.

לדברי המקור, מספר המפוטרים עתיד להגיע ליותר מ-1,000 וייתכן שהגל יתחיל כבר בחודש הנוכחי.

על פי ההערכות, הפיטורים יבוצעו בכל חלקי יאהו, אולם בעיקר על עסקי המדיה שלה, על פעילותה באירופה ועל חטיבת התמיכה בטכנולוגיות של החברה. אחד הגורמים אמר כי "צוות שלם עובד על המהלך והוא רוצה לבצע אותו עוד ברבעון הזה".

שווי המניות של החברה ירד ב-2015 ביותר משליש, לאחר שבמהלך השנה דובר על פיצול אחזקותיה בעלי באבא (Alibaba) – מהלך שנוי במחלוקת. רק בחודש שעבר החליטה יאהו לזנוח את המהלך, פחות מ-50 ימים לאחר הודעתה של המנכ"לית, מריסה מאייר, שבה טענה כי המהלך מבוצע "בהילוך גבוה".

סייע להחלטה המכשול שבו נתקלה התוכנית בספטמבר, כאשר רשויות מס ההכנסה בארצות הברית (ה-IRS) לא קיבלו החלטה בנוגע לבקשתה של יאהו למתן פסק דין בשאלה האם העסקה המתוכננת תהיה פטור ממס או לאו. עסקה שכזו, אם הייתה מחויבת במס, עלולה הייתה לעלות מיליארדי דולרים לבעלי המניות.

אתמול (ד') דרשה קרן ההשקעות סטארבורד (Starboard Value) להחליף את הנהגת יאהו, ובראשה את מאייק. הקרן פנתה במכתב לחברה, שבו היא טוענת שמשקיעים איבדו אמון בהנהלתה ושעל הענקית לבצע לאלתר שינויים מרחיקי לכת בצוות הניהול שלה, באסטרטגיה התפעולית ובביצועיה.

יאהו סירבה להגיב על מהלך הפיטורים, אולם ציינה כי תמסור מידע נוסף על תוכניותיה עם או לפני פרסום התוצאות הכספיות שלה לרבעון האחרון של 2015 ולשנה כולה, שצפוי עוד בחודש זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים