סטארבורד מפעילה לחץ על יאהו בקריאה להחלפת ההנהגה

קרן ההשקעות פנתה במכתב לחברה, שבו היא טוענת שמשקיעים איבדו אמון בהנהלתה וכן שעל הענקית לבצע לאלתר שינויים מרחיקי לכת בצוות הניהול שלה, באסטרטגיה התפעולית ובביצועיה

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

קרן ההשקעות סטארבורד (Starboard Value) הגדילה אתמול (ד') את הלחץ על יאהו (Yahoo), כשהיא מתמקדת במנכ"לית מריסה מאייר ובצוות המנהיגות שלה, ובדרישה להחליפם.

הקרן פנתה במכתב ליאהו, שבו היא טוענת שמשקיעים איבדו אמון בהנהלת החברה וכן שעל החברה לבצע לאלתר שינויים מרחיקי לכת בצוות הניהול שלה, באסטרטגיה התפעולית שלה ובביצועיה. בעיקר הודגשה העובדה שמאייר וחברי הצוות שלה צריכים ללכת, אך זאת מבלי לנקוב בשמה של מאייר באופן ספציפי. הדברים מגיעים לאחר שיאהו החליטה שלא לבצע שינויים גדולים עקב בחינה אסטרטגית של עסקיה בשלהי 2015.

"כדי להצליח, נדרשת חשיבה שונה באופן דרמטי וכן יש צורך בשינויים משמעותיים בכל ההיבטים של העסק, החל ברמת הסגל הניהולי ועד לרמת המנהיגות הבכירה ביותר", כתב מנכ"ל סטארבורד, ג'פרי סמית. סטארבורד, שבבעלותה 0.75% מיאהו, דוחפת לשינויים בחברת האינטרנט כבר מאז 2014, ודוחקת בחברה להפריד את נכסיה באסיה ולמכור את עסקי הליבה שלה.

קרן ההשקעות איימה לטלטל את מועצת המנהלים אם המניה של יאהו תמשיך לסבול. מניות החברה נפלו ב-0.2% ל-32.28 דולר, שהוא נמוך בהרבה מהנתון הגבוה של 12 החודשים האחרונים, שעמד על 50.41 דולר. "למרבה הצער, נראה כי בעלי המניות כיום חשים אי-אמון לגבי סיכויי ההנהלה והדירקטוריון להוציא לפועל את הפרדת הנכסים, או לשפר את הביצועים של עסקי הליבה", הוסיף וציין סמית במכתבו.

דוברת יאהו, רבקה נויפלד, אמרה כי החברה תספק פרטים נוספים על תכניתה לפני שיחת רווחי הרבעון הרביעי שלה מאוחר יותר החודש. "מועצת המנהלים שלנו וצוות הניהול מקפידים לשמור על דיאלוג קבוע ופתוח עם כל בעלי המניות של החברה, ושואפים באופן עקבי לספק ולמקסם את הערך בעבור בעלי המניות", אמרה נויפלד בהצהרה שנשלחה בדוא"ל.

מעלילות עליבאבא

רק בחודש שעבר זנחה יאהו את הרעיון השנוי במחלוקת של פיצול אחזקותיה בעליבאבא (Alibaba), וזאת לאחר פחות מ-50 ימים מהודעתה של המנכ"לית מאייר, שבה טענה זו כי ביצוע המהלך כבר ב"הילוך גבוה". התכנית לפצל את אחזקות עליבאבא נתקלה במכשול בספטמבר, כאשר רשויות מס ההכנסה בארצות הברית (ה-IRS) לא קיבלו החלטה בנוגע לבקשתה של יאהו למתן פסק דין בשאלה האם העסקה המתוכננת תהיה פטור ממס או לאו. עסקה שכזו, אם הייתה מחויבת במס, עלולה הייתה לעלות מיליארדי דולרים לבעלי המניות. עקב הדברים האיצו בעלי מניות מובילים בחברה לשנות את התכניות ובמקומן להציע למכירה את עסקי הליבה של החברה מסאניוויל בתחום האינטרנט.

לאחר ההודעה על שינוי התכניות בדצמבר, טענה יאהו כי היא פונה לבחינת מתווי עסקה חלופיים, שביניהם יצירת חברה נפרדת שתעסוק באינטרנט של יאהו ואחרת שתתמקד באחזקותיה של החברה ביפן. משמעות פעולה שכזו תהיה, בפועל, שיאהו תתפצל לשתי חברות ציבוריות נפרדות.

לא בטוח שבעלי המניות יהיו גם בעלי סובלנות רבה במיוחד. במכתבה של סטארבורד טען סמית כי שווי השוק של יאהו ללא מניות עליבאבא "התמוטט ונסחר כעת בקרוב לאפס". נכון להיום הנתח של עליבאבא – יותר מ-30 מיליארד דולר – מהווה את החלק הארי של שווי השוק של יאהו, ואילו נתח 35% ביאהו יפן שווה 8.5 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים