ווסטרן דיגיטל רוכשת את סנדיסק תמורת 19 מיליארד דולר

הנרכשת סבלה באחרונה מהתחרות ההולכת וגוברת בתחום ה-NAND ומירידה בביקוש של השוק העסקי והצרכני לחלק מהמוצרים המסורתיים שלה ● העסקה צפויה להסתיים עד הרבעון השלישי של 2016

משפחה חדשה. ווסטרן דיגיטל וסנדיסק

שוק יצרניות רכיבי הזיכרון עומד בפני מיזוג נוסף: סנדיסק (SanDisk) תימכר ליצרנית הכוננים הקשיחים ווסטרן דיגיטל (Western Digital), תמורת 19 מיליארד דולר, במזומן ובמניות. העסקה צפויה להסתיים עד הרבעון השלישי של 2016.

המטה של סנדיסק הוא בקליפורניה, ולה מפעלים גם ביפן. לחברה הנרכשת שלושה מרכזי פיתוח: בכפר סבא, בעומר ובתפן, המעסיקים יחד 650 עובדים. באחרונה פורסם כי היא פתחה אתר גם ביפיע, שצפוי להעסיק עשרות עובדים מהמגזר הערבי. מנכ"ל החברה בישראל הוא שחר בר-אור.

סנדיסק נחשבת כיום, יחד עם טושיבה (Toshiba), ליצרנית השנייה בגודלה של רכיבי NAND אחרי סמסונג (Samsung). באחרונה היא הכריזה על שיתוף פעולה עם HP לייצור זיכרון NAND תלת-מימדי חדשני, שיתחרה ב-3D Xpoint של מיקרון (Micron) ואינטל (Intel).

ווסטרן דיגיטל זקוקה לזיכרונות NAND כדי להתחרות בשוק כונני ה-SSD ובשוק הכוננים ההיברידיים – כוננים קשיחים מסורתיים, בהם משולבים רכיבי NAND כדי לזרז את תהליך הקריאה מהכונן, בעיקר בזמן אתחול המערכת. כיום רוכשת החברה את כל המלאי שלה מיצרניות חיצוניות, שחלקן מתחרות איתה ישירות בתחום זה.

החברה סבלה באחרונה מהתחרות ההולכת וגוברת בתחום ה-NAND ומירידה בביקוש של השוק העסקי והצרכני לחלק מהמוצרים המסורתיים שלה, כולל כונני USB.

סנדיסק היא חברה אמריקנית רב-לאומית, ממציאת תחום כרטיסי זיכרון הבזק (פלאש) שמתכננת, מייצרת ומשווקת כרטיסים אלו למגוון רחב של התקנים. סנדיסק נוסדה ב-1988 על ידי אלי הררי, ישראלי לשעבר, מומחה לטכנולוגיה של זיכרון לא נדיף, והחלה את דרכה כסטארט-אפ קטן בעמק הסיליקון. בשנת 1995 החלה להיסחר בנאסד"ק.

באפריל 2005 רכשה סנדיסק את MDRM הישראלית, שהתמחתה בפיתוח פתרונות להפצת תכנים מאובטחים באמצעות כרטיסי זיכרון פלאש. בדצמבר 2006 קנתה את מתחרתה הישראלית M-Systems, שנוסדה על ידי דב מורן בשנת 1989, ושנודעה במיוחד כמפתחת של הדיסק-און-קי‏, בסכום של 1.55 מיליארד דולר‏.

ביולי 2010 הודיע מייסד החברה, הררי, על פרישתו בסוף השנה אחרי 22 שנות ניהול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים