מנכ"ל אורנג' העולמית בעד חרם נגד ישראל

סטפן רישאר ציין בקהיר כי היה רוצה לסיים את הקשר עם פרטנר "כבר מחר", אולם הוא לא עושה את זה בגלל חשש לקנסות של מאות מיליוני יורו ● פרטנר: "אנו מצרים על הדברים ונמשיך לשרת נאמנה את כל הציבור בישראל"

התנצלות אמיתית? סטפן רישאר, מנכ"ל אורנג' העולמית. צילום: עמוד הטוויטר שלו

אורנג' (Orange) העולמית מעוניינת להצטרף לתנועת החרם נגד ישראל אבל לא תעשה זאת, מחשש לקנסות כבדים – כך עולה מדברים שאמר אמש (ד') סטפן רישאר, מנכ"ל החברה, בקהיר. מדובר בחיזוק משמעותי לתנועת החרם נגד ישראל (BDS), שעד כה כללה בעיקר אומנים ואנשי אקדמיה.

רישאר ציין במסיבת עיתונאים שערך בבירה המצרית כי היה רוצה לסיים את ההתקשרות שיש לאורנג' העולמית עם פרטנר הישראלית "כבר מחר", אולם הוא לא עושה זאת מחשש לקנסות של מאות מיליוני יורו והתדיינויות משפטיות ארוכות. "הייתי מוכן לוותר על פרטנר כבר מחר בבוקר, אבל אני רוצה להבטיח שאין לנו סיכונים משפטיים. אני רוצה לסיים את זה, אבל לא רוצה לחשוף את אורנג' לסיכון וקנסות שיוכלו להשפיע על החברה".

מנכ"ל ענקית התקשורת הגיב בכך לקריאות לחרם עליה שהושמעו בימים האחרונים במצרים, מאחר שעל פי הקוראים לחרם, אורנג' משתפת פעולה עם ישראל "בכל שטחי פלסטין, ובין השאר בהתנחלויות", כמו גם עם יחידות צה"ל.

יצוין כי ממשלת צרפת מחזיקה ברבע ממניות אורנג' העולמית וכי ארגוני זכויות אדם פנו אליה בשנים האחרונות בדרישה לנתק את הקשרים עם פרטנר.

בתגובה לדברים פרסמה פרטנר הודעה בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלה בה נכתב כי "בהתייחס לידיעות בתקשורת, אנו מצרים על דבריו של מנכ"ל פראנס טלקום העולמית. ברצוננו להדגיש כי חברת פרטנר הינה חברה ישראלית בבעלות סבן קפיטל גרופ, שבבעלות חיים סבן והציבור, ואינה בבעלות פראנס טלקום (Orange צרפת). החברה מחזיקה במותג Orange מאז 1998 והקשר היחידי בינינו לבין פראנס טלקום הוא המותג בלבד. החברה תמשיך לשרת נאמנה את כל הציבור במדינת ישראל, ללא אפליה או אבחנה כלשהי".

סבן אמר כי הוא "גאה להיות הבעלים של פרטנר הישראלית, שהינה חברה שחוכרת את המותג אורנג'. איומים לא ירתיעו אותי, אמשיך לפעול בישראל ולהיאבק למען ישראל".

בתגובה לדבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית קמה יוזמה בפייסבוק להחרים את פרטנר שכאמור, מחזיקה בזכויות השימוש במותג אורנג'. יצוין כי בעמוד הרשמי של המותג אורנג' לא פורסמה, נכון לכתיבת שורות אלה, כל התייחסות רשמית לדבריו של המנכ"ל, אולם גולשים ישראלים ויהודים כתבו בו כי יחרימו את אורנג'. אחת הגולשות השתמשה בפרפראזה על הסיסמה של נוקיה (Nokia) וכתבה: "Orange – disconnecting people".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים