עובדי מחסן אמזון באלבמה יצביעו שנית האם להתאגד או לא

לעובדי אמזון במרכז ההגשמה בבסמר תהיה הזדמנות נוספת לבחור בהתאגדות שלהם, לאחר שהצביעו נגדה באפריל, אבל אפשר שההחלטה אז התקבלה תחת לחצים לא ראויים ממעסיקתם העוצמתית

מפלה לטובה סוחרים שרוכשים ממנה שירותי לוגיסטיקה. אמזון

המועצה הלאומית ליחסי עבודה של ארה"ב, ה-NLRB, פרסמה אתמול (ב') את החלטתה הרשמית לאפשר הצבעה חוזרת בשאלה האם עובדי מחסן אמזון באלבמה מעוניינים להתאגד. המועצה העניקה לעובדים למעשה הזדמנות שנייה להשמיע את קולם בבחירות חדשות להתאגדות, בהסבירה כי החליטה כך לנוכח התנהגות לא הולמת של הנהלת אמזון.

באוגוסט קבע קצין השימוע שניהל את התיק מטעם ה-NLRB כי אמזון מפרה את חוקי העבודה, והמליץ ​​למנהל האזורי לבטל את תוצאות הבחירות ולהנחות על קיום בחירות נוספות. מועד ושיטת הבחירות החדשות טרם נקבעו.

"ההפחדה וההתערבות של אמזון מנעו מעובדים להביע דעה כנה"

ה-NLRB קיבל את ההחלטה על סמך "ההתנגדויות של איגוד הקמעונאות, הסיטונאי וחנויות הכלבו (ה- RWDSU – ר"ת The Retail, Wholesale and Department Store Union) להתנהלותה של אמזון במהלך הבחירות לאיגוד", שנערכו לפני שמונה חודשים לערך. הצבעה אז הניבה 1,798 קולות נגד ההתאגדות, ו-738 הצבעות בעדה, ולמעשה "זיכתה" את אמזון, אשר אינה מעוניינת בהתאגדות עובדיה, בניצחון די מוחץ נגד ניסיון העובדים הכושל.

סטיוארט אפלבאום, נשיא ה-RWDSU, האשים באפריל את אמזון בהתערבות בזכויותיהם של עובדי בסמר להצביע בבחירות חופשיות והוגנות, ומיד עם קבלת תוצאות הההצבעה הגיש ערעור ל-NLRB.

"ההחלטה של ​​היום מאשרת את מה שאמרנו לאורך כל הדרך – שההפחדה וההתערבות של אמזון מנעו מעובדים להביע דעה כנה אם הם רוצים איגוד במקום העבודה שלהם – וכפי שהמנהל האזורי ציין, זה לא מקובל וגם לא חוקי", אמר אפלבאום בתגובה לתקשורת. "לעובדי אמזון מגיע שיהיה להם קול בעבודה, שיכול לבוא רק מאיגוד".

קיבלה נגד אמזון 37 תלונות מתחילת השנה ב-20 ערים. ה-NLRB.

קיבלה נגד אמזון 37 תלונות מתחילת השנה ב-20 ערים. ה-NLRB.

אמזון – המעסיקה השנייה בגודלה בארה"ב, ואולי הבעייתית בהם

אמזון היא המעסיקה הפרטית השנייה בגודלה בארה"ב, עם יותר מ-800,000 עובדים, והיא התנגדה בהצלחה לניסיונות קודמים להתאגדות עובדיה, כשבמקרה של מרכז ההגשמה בבסאמר, אלבמה, היא אף הואשמה על ידי כמה מהמארגנים של הניסיון להתאגד בחבלה מכוונת בו.

עקב הקורונה, הצבעת העובדים התקיימה דרך הדואר בחודשים פברואר ומרץ השנה. לפני ההליך ולאורכו, לפי דיווחים שונים בתקשורת ואף על פי התייחסות של מנהיגים פוליטיים בארה"ב, כמו הסנאטור ברני סנדרס ואפילו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עצמו – אמזון העלתה התנגדויות למהלך שניסו חלק מהעובדים להניע, ולא רק שלא סייעה להם אלא הכבידה על ניסיונם זה.

עד היום נרשמה בתולדות אמזון רק פעם נוספת אחת ובודדה שבה היה ניסיון איגוד, וזה אפילו הגיע לכדי הצבעה – קבוצה קטנה של טכנאי תיקונים בדלאוור ב-2014 התאמצה להתאגד – וכשלה.

מאז פברואר 2020, 37 תלונות הוגשו ל-NLRB נגד אמזון ב-20 ערים, לפי דיווח של NBC. לשם השוואה, באותה מסגרת זמן, לענקית הקמעונאות וולמארט הוגשו רק שמונה תלונות. ההאשמות נגד אמזון מצד עובדיה כללו טענות לשלילת דמי מחלה, לאכיפה בררנית של כללים הקשורים למגיפת הקורונה, ובכלל – לתנאי עבודה לא ראויים.

תגובת הענקית מסיאטל

אמזון הגיבה ביום ב' והביעה אכזבה מהחלטת ה-NLRB לבטל למעשה את ההצבעה הקודמת של האיגוד בבסמר.

"לעובדים שלנו תמיד הייתה הבחירה אם להצטרף לאיגוד או לא, והם בחרו ברובם שלא להצטרף ל-RWDSU מוקדם יותר השנה", אמרה קלי ננטל, דוברת ענקית המסחר האלקטרוני מסיאטל, אתמול.

"זה מאכזב שה-NLRB החליטה כעת שהקולות האלה לא צריכים להיחשב. כחברה, אנחנו לא חושבים שאיגודי עובדים הם התשובה הטובה ביותר עבור העובדים שלנו. בכל יום אנחנו מעצימים אנשים למצוא דרכים לשפר את עבודתם, וכשהם עושים את זה אנחנו רוצים לבצע את השינויים האלה – במהירות. סוג זה של שיפור מתמיד קשה יותר לעשות במהירות ובזריזות עם איגודי עובדים (תקוע – ג"פ) בטווח. לא ניתן להפריז ביתרונות של יחסים ישירים בין מנהלים לעובדים – יחסים אלה מאפשרים לכל עובד קול שיש לשמוע, לא רק קולם של כמה נבחרים. אמנם התקדמנו מאוד בתחומים חשובים כמו שכר ובטיחות, אבל אנחנו יודעים שיש הרבה דברים שאנחנו יכולים להמשיך לעשות טוב יותר, הן במרכזי ההגשמה שלנו והן במשרדים הארגוניים שלנו, וזה המיקוד שלנו – לעבוד ישירות עם העובדים שלנו כדי להמשיך ולהשתפר מדי יום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים