בנט, לידיעתך: דל מוכרת את RSA תמורת 2.08 מיליארד דולרים

המכירה – כחלק מצמצום החוב בסך עשרות מיליארדי הדולרים של דל, בשל רכישת EMC ● הנרכשת רכשה בעצמה בעבר את החברה ששר הביטחון הנוכחי היה אחד ממייסדיה

דל טכנולוגיות

ממשיכה להתפרק מנכסיה: דל טכנולוגיות מוכרת את RSA Security לקרן ההון הפרטית STG (ר"ת Symphony Technology Group), תמורת 2.08 מיליארד דולרים.

דל מסרה כי מכירת RSA תאפשר לה לפשט את אסטרטגיית האבטחה שלה, שתתמקד באבטחת והגנה על נתונים בקצה, בליבה ובסביבות ענן. העסקה כוללת את ארבעת קווי המוצרים של RSA וכן את כנס RSA – ועידת אבטחה שנתית וותיקה, המובילה בתעשייה. העסקה צפויה להיסגר ב-6-9 החודשים הקרובים.

"האסטרטגיות של RSA ושל דל התפתחו כדי לתת מענה לצרכים עסקיים שונים, עם מודלים שונים של הגעה לשוק", כתב ג'ף קלארק, סמנכ"ל התפעול של דל, "מכירת RSA מעניקה לנו גמישות רבה יותר, וכך נוכל להתמקד בחדשנות המשולבת שלנו. המכירה מאפשרת ל-RSA להתמקד באסטרטגיה שלה: לספק לצוותי האבטחה, ניהול הסיכונים ומניעת ההונאות – את היכולת לנהל באופן מוכלל את הסיכון הדיגיטלי. חיפשנו קונה שיהיה נלהב מהמשימה של RSA, ויהיה מחויב לבסיס הלקוחות והשותפים שלה, וימקסם את הכישרון, הניסיון ופוטנציאל הצמיחה שלה".

הרוכשת נוסדה בשנת 2002 ובמהלך השנים ערכה 13 רכישות. המחיר שהיא משלמת זהה כמעט לזה ש-EMC שילמה כשרכשה אותה, ב-2006. לנרכשת ארבע משפחות מוצרים: להלימה לרגולציות ולניהול סיכונים, לניהול ולתגובה לאירועי אבטחה, לניהול בקרת גישה, ומודיעין להונאות וסיכונים. 

כנס RSA, שגם הוא נמכר, הוא אחד משני כנסי הגנת הסייבר הגדולים בעולם. בשנה שעברה הגיעו למרכז הכנסים מוסקונה בסן פרנסיסקו יותר מ-42 אלף משתתפים, והציגו בו 700 ספקיות אבטחה. הוא החל ככנס הצפנה קטן ב-1991 ומאז – תפח.

עם סגירת העסקה יצומצם היצע האבטחה של דל לשירותי הגנת סייבר, של סקיורוורקס.

רכישות ומכירות ומה שביניהן

VMware, שבבעלות EMC שבבעלות דל, רכשה באוקטובר האחרון את קרבון בלאק תמורת 2.1 מיליארד דולרים.

מקור השם של חברת אבטחת המידע האמריקנית הוא בראשי התיבות של שמות מקימיה, רון ריבסט, עדי שמיר ולאונרד אדלמן, שעל שמם אף קרוי אלגוריתם ההצפנה האסימטרי RSA. ב-1977 פיתחו ריבסט, שמיר ואדלמן את אלגוריתם ההצפנה RSA. חברת RSA נוסדה ב-1982 וכאמור, ב-2006 נרכשה על ידי EMC. שלושת המייסדים הקימו יחד חברה הנושאת את אותו שם, על מנת להרוויח מהפטנט שרשמו על האלגוריתם.

במהלך השנים RSA רכשה כמה חברות, ביניהן – ב-2005, תמורת 145 מיליון דולרים, את סאיוטה הישראלית, שהתמחתה באבטחת מידע ברשת ופתרונות למניעת התחזות לגופים כלכליים. נפתלי בנט, כיום שר הביטחון, היה המנכ"ל ואחד מארבעת המייסדים שלה. על בסיס רכישת סאיוטה, הוקם בארץ מרכז המו"פ של החברה. ב-2018 רכשה RSA את פורטסקייל הישראלית ב-20 מיליון דולרים.

RSA

RSA

מצמצמת חוב של 50 מיליארד דולרים

דל סוחבת על גבה חוב של כ-50 מיליארד דולרים, בשל הרכישה בת 67 מיליארד הדולרים של EMC, שבוצעה באוקטובר 2015.

במרץ 2016 דל ביצעה את המכירה הראשונה: תאגיד התקשורת היפני NTT רכש את פרו סיסטמס – שירותי ה-IT של דל, תמורת 3.5 מיליארד דולר. הרוכשת הייתה NTT Data, זרוע השירותים של קבוצת NTT. דל רכשה את פרו סיסטמס ב-2006, בסכום של 3.9 מיליארד דולרים.

בספטמבר 2016 דל מכרה ל-OpenText את חטיבת התוכן הארגוני של EMC, כולל פתרון ניהול המידע הארגוני Documentum, שמהווה תחרות ישירה לפתרונות התוכנה שמציעה OpenText בעצמה לשוק. היקף העסקה עמד על 1.62 מיליארד דולרים.

ביוני 2016 דל מכרה חלק מנכסי התוכנה שלה. היקף המכירה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו כי הסכום עמד על שני מיליארד דולרים. קרנות ההון סיכון הפרטיות Francisco Partners ו-Elliott Management רכשו חלקים מחטיבת התוכנה של דל, הכוללת את קווסט ואת SonicWall. שתי החברות הנרכשות פעלו באותו שוק של דוקומנטום  – מערכת ניהול התוכן של EMC – שנמכרה כמה חודשים לאחר מכן. דל רכשה את קווסט ביולי 2012 תמורת כ-2.4 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים