VMware רוכשת שתי חברות בכחמישה מיליארד דולר

ענקית הווירטואליזציה רכשה את חברת הענן פיבוטל תמורת 2.7 מיליארד דולר ואת קארבון בלאק, שפועלת בעולם אבטחת הענן, תמורת 2.1 מיליארד ● המשקיעים חוששים שהרוכשת לא תוכל לעכל אותן והביאו לירידה של כ-10% במניית החברה

VMware - רכישה נוספת. צילום: BigStock

VMware הודיעה בסוף השבוע כי רכשה שתי חברות בסכום מצטבר של 4.8 מיליארד דולר: את פיבוטל תמורת 2.7 מיליארד דולר, בעסקה שמשלבת מזומן ומניות, ואת קארבון בלאק תמורת 2.1 מיליארד. החברה דיווחה על הרכישות יחד עם פרסום הדו"חות הכספיים, שהראו תוצאות טובות, במיוחד ברווח הנקי, שזינק ברבעון ב-665%.

למרות זאת, המשקיעים הביאו לאחר פרסום הדו"חות לירידת המנייה של VMware בכ-10%, מאחר שלטענת מומחים, החברה תתקשה לעכל את שתי הרכישות. הסיבה לכך היא שסכום הרכישות המצטבר עומד על כעשירית משווי השוק שלה.

רכישת פיבוטל – אחרי ההנפקה הלא מוצלחת שלה

פיבוטל הייתה בעבר מיזם ענן משותף של EMC ,VMware וג'נרל אלקטריק, לאחר מכן היא הייתה בבעלות דל ובאפריל שעבר ביצעה החברה הנפקה, שלא היטיבה עמה. גם לאחר ההנפקה דל המשיכה להיות בעלת השליטה בה. לאחר מכן החברה עברה לפעול בתוך הענן, בטיפול בקוברנטיס ובקוד פתוח. כיום, מרבית לקוחות פורצ'ן 500 משתמשים בפלטפורמה שלה, על מנת לתמוך במאמצי הענן שלהם. EMC, שאף היא נמצאת בבעלות דל, אוחזת גם ברוב מניות VMware, כך שאנליסטים תיארו את הרכישה כ-"דרקון שאוכל את הזנב של עצמו".

המוצר העיקרי של פיבוטל הוא Pivotal Cloud Foundry, אבל היא צירפה למוצר זה שירותי ייעוץ ופיתוח פנימי מבוסס אג'ייל. למרות שיפורים שערכה, היא המשיכה לדמם כספית.

אנליסטים הסבירו את הרכישה בכך ש-VMware רוצה להתפתח עוד בעולם הקוברנטיס. פיבוטל עונה למגמה ההולכת וגדלה של עבודת ארגונים בסביבה מרובת עננים והצורך באפליקציות שפועלות בהם. כעת ישולבו פלטפורמת הפיתוח של פיבוטל, הכלים והשירותים שלה עם תשתיות VMware, והיכולות שלה לספק היצע קוברנטיס מוכלל. פט גלסינגר, מנכ"ל ענקית הווירטואליזציה, אמר כי "הרכישה תביא לארגונים את היכולת לבנות להריץ ולנהל אפליקציות מודרניות. היא תאיץ את החזון שלנו – על כל ענן, לכל אפליקציה ועל גבי כל רכיב ומכשיר".

לפני יותר משנה הכריזה VMware על פלטפורמה חדשה בשם PKS (ר"ת Pivotal Container Service), שפותחה בשיתוף פיבוטל וגוגל, ומאפשרת הרצה של קוברנטיס לטובת רשתות הייצור של ה-IT. זאת, תוך מתן דגש לצרכים הנדרשים מצד ארגוני אנטרפרייז, כגון מיכון, ניתוח, ניטור, זמינות גבוהה ואבטחת מידע. בדרך זו ארגונים יכולים להעביר חדשנות לייצור בצורה מהירה יותר ולמנף את הדטה סנטר מוגדר התוכנה (SDDC) כתשתית אחודה לקונטיינרים ולמכונות הווירטואליות. כך אפשר להנגיש את שני העולמות: לספק למפתחים כלי פיתוח מתקדמים להרצת קונטיינרים ומיקרו-שירותים, ומצד שני לאפשר ל-IT לנהל ולאבטח תשתיות אלה. הדבר מאפשר לארגונים לפעול בסביבות משתנות, להעביר יישומים ונתונים מהדטה סנטר הפרטי לענן ומענן אחד למשנהו בצורה מאובטחת, ולבנות אסטרטגיה מרובת עננים.

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: פלי הנמר

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: פלי הנמר

פיבוטל, שהוקמה ב-2012, מעסיקה 2,500 עובדים. במסגרת העסקה הסיבובית, VMware תשלם עבורה 800 מיליון דולר במזומן, והשאר ייערך בחילופי מניות שונות.

רכישה – ועוד רכישה

החברה השנייה שעל רכישתה הודיעה ענקית הווירטואליזציה היא קארבון בלאק, שפועלת בעולם אבטחת הענן. סכום הרכישה עומד, כאמור, על 2.1 מיליארד דולר, והיא צפויה להסתיים בינואר הקרוב, סוף שנתה הכספית של VMware.

קארבון בלאק נוסדה ב-2002 והונפקה אשתקד, לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר. היא עוסקת בפיתוח, שיווק ומכירה של תוכנות אבטחה לנקודות קצה לארגונים. הפתרונות שלה מאפשרים לארגונים לחזות, למנוע, לזהות ולהגיב למתקפות סייבר. המערכת שלה מבוססת על טכנולוגיית Streaming Prevention. היא מציעה איתור, מניעה ותגובה לאירועי סייבר מהדור החדש – כופרות, נוזקות ומתקפות שאינן באות עם נוזקות, תוך תחקור מעמיק של האירוע. לקארבון בלאק יש יותר מ-3,000 לקוחות ארגוניים בעולם והפתרון שלה מגן על יותר מ-10 מיליון תחנות קצה. מרבית הלקוחות משתמשים במוצר כתחליף לאנטי וירוס, כדי לנעול מערכות קריטיות, לאתר איומים ולהגן על נקודות הקצה מפני מתקפות סייבר מתקדמות מבפנים ומבחוץ.

הרכישה תביא להקמת יחידת אבטחת מידע ב-VMware, שבראשה יעמוד פטריק מורלי, מנכ"ל ונשיא קארבון בלאק. אנליסטים הסבירו כי הרכישה נועדה לחזק את הצורך באבטחת מידע על האפליקציות, ולנתח את עומסי העבודה של האפליקציות – מהצד של השרת.

מורלי אמר כי ענקית הווירטואליזציה מעוניינת להשקיע באופן מסיבי בעולם הגנת הסייבר, מתוך רצון לשבש את השוק. לדברי גלסינגר, כתוצאה מהרכישה, רמת אבטחת המידע ש-VMware מספקת תגדל, ותכלול פלטפורמת אבטחה לענן, עם יכולות טלמטריה והבנה רשתית. הוא השווה את העסקה לרכישה של VMware את איירווטש ב-2014 תמורת 1.54 מיליארד דולר. רכישה זו נועדה לענות על המגמה שהחלה באותה העת, של BYOD – ראשי תיבות של הבא את המכשיר שלך מהבית לעבודה. כאשר נרכשה, איירווטש לא הייתה ראשונה בתחום הפעילות שלה – עולם ניהול המכשירים הניידים ואבטחתם, אולם לאחר הרכישה, היא הפכה למובילת שוק בתחום.

לדברי גלסינגר, "שתי הרכישות משתלבות בשני סדרי עדיפויות חשובים עבור ארגונים ועבורנו – בניית אפליקציות מודרניות בסביבה מרובת עננים והגנה על עומסי העבודה הארגוניים. הרכישות יביאו להגדלת ההיצע שלנו, ברישוי מסורתי או בתוכנה כשירות (SaaS), ונסייע טוב יותר ללקוחות הארגוניים לצלוח את המסע הדיגיטלי שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים