VMware תרכוש את איירווטש תמורת יותר מ-1.5 מיליארד דולר

מטרת הרכישה, נמסר, היא לצרף להיצע המוצרים של ענקית הווירטואליזציה יכולות לנהל ולהגן על מכשירים ניידים בארגונים ● איירווטש, המיוצגת בארץ על ידי מוביסק, משרתת יותר מעשרת אלפים לקוחות ארגוניים ברחבי העולם, מתוכם כ-70 בישראל ● פט גלסינגר, מנכ"ל VMware: "ראינו באופן ברור את ההליכה של עולם ה-IT לכיוון הניידות. אם לא נימצא בעולם הניידות, לא נהיה בתשתיות המיחשוב של משתמשי הקצה"

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: אור יעקב

VMware תרכוש את איירווטש (AirWatch) תמורת 1.54 מיליארד דולר, כך הודיעה אמש (ד') ענקית הווירטואליזציה. איירווטש, שמיוצגת בישראל על ידי מוביסק (Mobisec), פועלת בעולם ניהול המכשירים הניידים (MDM, ר"ת Mobile Device Management) ואבטחתם. מטרת הרכישה, נמסר, היא לצרף להיצע המוצרים של VMware יכולות לנהל ולהגן על מכשירים ניידים בארגונים. VMware תשלם 1.18 מיליארד דולר במזומן ועוד 365 מיליון בתשלומים עתידיים תמורת איירווטש. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הראשון השנה.

איירווטש הוקמה בשנת 2003, וגייסה מימון בסך 225 מיליון דולר. מטה החברה יושב באטלנטה שבג'ורג'יה, והיא משרתת יותר מעשרת אלפים לקוחות ארגוניים ברחבי העולם, ביניהם קוקה קולה (Coca Cola) וג'ונסון אנד ג'ונסון (Johnson & Johnson). לחברה התקנות ב-47 מדינות, מערכותיה תורגמו ל-15 שפות והיא מעסיקה 1,600 עובדים בתשעה משרדים ברחבי העולם. בארץ משרתת איירווטש יותר מ-70 לקוחות ארגוניים.

במסגרת העסקה תקבל VMware גם את מוטורולה סולושנס MSP, שנרכשה על ידי איירווטש ביולי 2013 תמורת סכום שלא נמסר לפרסום. MSP היא פלטפורמת השירותים הניידים של מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) – אחת משתי החברות שהוקמו בשל הפיצול שנכפה על מוטורולה (Motorola) העולמית. החברה השניה שהוקמה לאחר הפיצול, מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), נרכשה על ידי גוגל (Google) ב-2011.

אנליסטים ציינו, כי הפופולריות הגואה של טלפונים חכמים וטאבלטים בארגונים מאלצת עסקים לאבטח את המכשירים הניידים הללו, כחלק מהמענה למגמת BYOD (ר"ת Bring Your Own Device, הבא את מכשירך מהבית).

בנובמבר האחרון רכשה יבמ (IBM) את פייברלינק (Fiberlink Communications) מפנסילבניה, המפתחת את פלטפורמת התקשורת הארגונית הניידת MaaS360. אז ציינו האנליסטים, כי 2014 תהיה שנת הרכישות בעולם המובייל, כשעל הפרק נמצאות שתי המובילות את תחום ה-MDM – איירווטש ומובייל-איירון (MobileIron). כעת נראה שהיה צדק בדבריהם.

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, אמר בעקבות הרכישה כי "ראינו באופן ברור את ההליכה של עולם ה-IT לכיוון הניידות. אם לא נימצא בעולם הניידות, לא נהיה בתשתיות המיחשוב של משתמשי הקצה. התחלנו לסרוק את תחום הניידות לפני שנה לערך, ופעלנו בשני כיוונים – בניית תשתית משלנו לתחום, ופזילה לעבר יריבות, דוגמת המתחרות של איירווטש". הוא ציין, כי החברה בוחנת רכישות נוספות.

"כשאנחנו מסתכלים על התעשייה שלנו, אנו רואים שהנייד הוא הגלובלי", כתב סנג'אי פונין, סגן נשיא בכיר ב-VMware, בבלוג שלו. "העולם זקוק לפלטפורמת ניידות ארגונית חזקה עבור עולם הפוסט-PC, המתאפיין במכשירים הטרוגניים".

דניאל אייבס, אנליסט ב-FBR, כתב ללקוחותיו כי "אנחנו משבחים בקול צלול את הרכישה. השילוב האסטרטגי של הטכנולוגיות של VMware למשתמשי הקצה, יחד עם פלטפורמת ניהול הניידים של איירווטש תחת קורת גג אחת, יוסיף עוד מנוף לצמיחה של VMware בשנים הקרובות". הוא העריך, כי היקף המכירות של איירווטש יעמוד השנה על 75 מיליון דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. M. David

    פט גלסינגר נראה קצת חיוור מאז שעזב את EMC :-).

אירועים קרובים