יבמ רכשה את מפתחת פלטפורמת ניהול התקשורת הארגונית הניידת MaaS360

המערכת של פייברלינק האמריקנית פועלת בסביבת מיחשוב ענן ומרחיבה את סל מוצרי המובייל הזמינים במסגרת המיזם MobileFirst ● הענק הכחול, החותר לאחד את מכלול משאבי המובייל אל תוך פלטפורמה אחת, יציע את התוכנה על גבי תשתית הענן של SoftLayer

יבמ (IBM) רכשה את פייברלינק (Fiberlink Communications) מפנסילבניה, המפתחת את פלטפורמת התקשורת הארגונית הניידת MaaS360. העסקה צפויה להסתיים עד סוף השנה. תנאיה הכספיים של העסקה לא פורסמו.

המערכת אותה מציעה הנרכשת פועלת בסביבת מיחשוב ענן, ומרחיבה את סל מוצרי המובייל הזמינים במסגרת מיזם MobileFirst אותו מקדם הענק הכחול. "הרכישה תאפשר להציע פתרון מקיף לניהול, אבטחה וניהול אבטחה למשתמשים ניידים, הכולל ניהול תנועות עסקיות מאובטחות, יכולות בינת-אבטחה ליישומים ניידים וטיפול במשתמשים, תכנים ונתונים", נמסר מיבמ.

MaaS360 משרתת כיום יותר מ-3,500 ארגונים מכלל מגזרי המשק, לרבות ארגוני שירותים פיננסיים, שירותי בריאות וחברות יצור. באמצעות מודל אספקת השירות בענן, MaaS360 מקצרת את משך הזמן ומורידה את המחיר הכולל הנדרש לתמיכה בעובדים המשתמשים במכשירים הניידים הפרטיים שלהם לצורכי עבודה (BYOD). כך, משתמש קצה יכול לחבר מכשיר פרטי אל הרשת הארגונית במתכונת מאובטחת ומנוהלת, בתהליך שאורך פחות מחמש דקות.

יבמ מסרה כי הרכישה תאפשר לה להציע יכולות ניהול מכשירים ניידים (MDM) מבוססות ענן, או בהתקנה באתר הלקוח, כלים לניהול תוכן נייד (MCM), וכלים לניהול יישומים (MAM), לרבות יכולת להפריד בין מידע אישי ופעילות פרטית ובין תכנים ארגוניים, המנוהלים כולם על גבי המכשיר הנייד של משתמש הקצה. על פי תחזיות חברות הייעוץ, נפח השימוש אותו עושים עובדים ביישומים ניידים יוכפל עד שנת 2015. כבר היום, 81% מהעובדים הבוגרים, מעל גיל 18, משתמשים במכשיר נייד אחד לפחות לצורך עבודתם השוטפת.

הרכישה מהווה חלק מהאסטרטגיה הכוללת של יבמ, החותרת לאחד את מכלול משאבי המובייל אל תוך פלטפורמה אחת. כך, ארגונים יוכלו לבנות יישומים מאובטחים החל משלב התכנון הראשוני, בעזרת כלי וורקלייט (Worklight) הישראלית – אותה רכשה בשנה שעברה, וכן על בסיס כלי סריקות האבטחה של יבמ AppScan מבוססי ווטשפייר (Watchfire) הישראלית אותה רכשה בעשור הקודם. לאחר מכן ארגונים יוכלו לנהל עסקות מאובטחות בעזרת מערכת בינת האבטחה הייחודית של טראסטיר (Trusteer) הישראלית, אותה רכשה יבמ באוגוסט האחרון.

מערכת MaaS360 תהפוך חלק מסל מוצרי התוכנה כשירות של יבמ, הכולל כבר יותר מ-100 שירותי ענן. יבמ תציע את התוכנה על גבי תשתיות הענן של SoftLayer. אנליסטים ציינו כי יבמ סוגרת את הפערים שלה בעולם המובייל באגרסיביות, וכי היא רכשה שמונה חברות ב-18 החודשים האחרונים. עוד ציינו האנליסטים כי שנת 2014 תהיה שנת הרכישות בעולם המובייל, כשעל הפרק נמצאות שתי המובילות את תחום ה-MDM – איירווטש (Airwatch) ומוביילאיירון (MobileIron).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים