אקזיט ישראלי נוסף: יבמ רוכשת את חברת אבטחת המידע טראסטיר תמורת מאות מיליוני דולרים

טראסטיר מספקת פתרונות תוכנה המסייעים לארגונים להגן על עצמם בפני הונאות פיננסיות ואיומי אבטחה מתקדמים ● ההכנסות שלה ב-2012 עמדו על עשרות מיליוני דולרים והיא חברה רווחית מזה כמה שנים ● היא מצטרפת לשורה של חברות ישראליות שעשו אקזיטים השנה, כשהבולטת ביניהם היא וייז

עוד אקזיט ענק ישראלי: אחרי Scale IO ,CSL וכמובן וייז (Waze), הגיע תורה של טראסטיר (Trusteer) להירכש על ידי חברת ענק. יבמ (IBM) הודיעה הלילה (ה'), כי תרכוש את החברה. היא לא מסרה את סכום הרכישה, אולם גורמים בענף העריכו שמדובר במאות מיליוני דולרים. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה, בכפוף לעמידה בתנאי סגירה מקובלים.

טראסטיר מספקת פתרונות תוכנה המסייעים לארגונים להגן על עצמם בפני הונאות פיננסיות ואיומי אבטחה מתקדמים. היא הוקמה לפני שבע שנים על ידי מיקי בודאי, שמנהל אותה כיום, עמית קליין, שמואל רגב, ראקש לונקר ואלדן בן חיים. השקיעו בחברה היזם הסדרתי שלמה קרמר וקרן הון-הסיכון US Venture Partners. ההכנסות שלה ב-2012 עמדו על עשרות מיליוני דולרים והיא חברה רווחית מזה כמה שנים.

בעקבות הרכישה תקים יבמ בישראל מעבדת תוכנה להגנה מפני התקפות סייבר, שתאגד יותר מ-200 חוקרים ומפתחים מיבמ ומטראסטיר. אלה יתמקדו בפיתוח פתרונות לאיומי אבטחה מתקדמים, תוכנות זדוניות, מניעת הונאות פיננסיות ואבטחה בסביבת המובייל. מעבדה זו תתווסף למרכזי המחקר והפיתוח של יבמ שכבר קיימים בארץ.

לקוחות רבים בתחום הבנקאות
משרדיה של טראסטיר נמצאים בתל אביב ובבוסטון. יש לה מאות לקוחות ארגוניים, כולל מוסדות פיננסיים רבים, להם היא מסייעת להגן על יישומי האינטרנט, המחשבים והמכשירים הניידים של העובדים ולקוחות הקצה מפני איומים. שבעה מתוך עשרת הבנקים המובילים בארצות הברית ותשעה מתוך עשרת הבנקים המובילים בבריטניה משתמשים בפתרונות של טראסטיר. בין לקוחותיה נמנים HSBC ,RBC ולוידס.

פתרונות התוכנה של טראסטיר מזהים איומי אבטחה שאינם מזוהים על ידי תוכנות אבטחה מסורתיות. לדוגמה, כדי להבטיח שלקוחות של בנק מסוים יוכלו לבצע העברה כספית בטוחה באמצעות המכשיר הנייד, מחפשת התוכנה של החברה אם קיימת תוכנה זדונית שעלולה להדביק טלפון חכם – ומוצאת אותה. בכך, היא מאפשרת לבנק לנקוט בצעדים כדי למנוע הונאה והשתלטות על החשבון לפני ביצוע התנועה.

יבמ מפעילה גוף בתחום המחקר והפיתוח של אבטחת הארגונים שבמסגרתו מנוטרים יותר מ-15 מיליארד אירועי אבטחה בכל יום, ביותר מ-130 מדינות. היא אף אוחזת ביותר מ-3,000 פטנטים רשומים בנושא האבטחה.

לדברי בודאי, "הדרך בה ארגונים מגנים על הנתונים מתפתחת בקצב מהיר. ככל שהמתקפות הולכות ונעשות מתוחכמות, הגישות המסורתיות לאבטחת הארגון ולנתונים בסביבת המובייל לא עונות יותר על הצרכים. אנחנו מסייעים למאות ארגונים, ובכלל זה בנקים גדולים, ברחבי העולם להביס אלפי מתקפות מתוחכמות באמצעות פתרונות חדשניים, שמשלבים מודיעין על איומי סייבר וטכנולוגיות בתחומי מיחשוב ענן, מובייל וסביבת משתמש הקצה".

בשל הרכישה, יבמ תציע במערך הפתרונות שלה לתחום גם אבטחה כשירות באמצעות הענן. זו תשלים יותר מ-100 פתרונות של תוכנה כשירות (SaaS) שהיא כבר מציעה. בשל היכולת להפעיל ולנהל את תוכנת טראסטיר באמצעות הענן, ארגונים יכולים לקבל עדכונים מדויקים ובזמן אמת על פעולות זדוניות ועל האיומים העדכניים ביותר.

הגנה על מיליוני נקודות קצה
תוכנת אבטחת הסייבר של טראסטיר מגנה על מיליוני נקודות קצה, ובכלל זה טלפונים חכמים וטאבלטים. אחת המטרות הראשוניות של מתקפות תוכנה זדונית הינה משתמשי קצה. תוכנה זדונית המותקנת במחשב או בסמארטפון של לקוח הבנק יכולה ליצור תנועות מזויפות המביאות לביצוע הונאה ולסייע לתוקפים בגניבת מידע אישי, בין היתר באצמעות פישינג. שימוש בפתרונות טראסטיר מסייע לזהות ולהסיר תוכנה זדונית פיננסית ולזהות פעילות שמקורה בהונאה.

הרכישה של טראסטיר תשלים את הפורטפוליו המתקדם של יבמ, שמציג תוכנה ושירותים בתחום מניעת הונאות, ובכלל זה QRadar ,i2 SPSS ,InfoSphere ,Enterprise Content Management. היכולות האלה של חיזוי, ניהול תוכן ואנליזה מסייעות לארגונים פרטיים וציבוריים למנוע ולפתור מקרי הונאה.

סיוע באבטחה על טרנזקציות בסביבת המובייל
מדו"ח שפורסם באחרונה על ידי חברת המחקר ג'בלין (Javelin Research) עולה, כי שליש מהצרכנים  משתמשים בשירותי בנקאות ממכשירים ניידים. מדובר בעלייה מ-24% שדווחה ב-2011. כמחצית מ-25 מהמוסדות הפיננסיים המובילים בארצות הברית מציעים העברות במובייל מאדם לאדם ויכולות להפקדה מרחוק באמצעות המובייל – יותר מפי שניים מאז 2011. גידול יציב זה באימוץ הבנקאות הניידת מציב את הערוץ הנייד על הכוונת של מתקפות להשתלטות על חשבונות בנקים, שעושות שימוש בנתונים ובהרשאות שנגנבו מלקוחות באמצעות פישינג ומתקפות תוכנה זדונית.

הנרכשת יכולה לסייע במניעת השתלטות על חשבונות, אבחון מכשירים פגיעים לתוכנות זדוניות, זיהוי מדויק של מכשירים השייכים ללקוחות ומסד נתונים גלובלי של נוכלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים