דיווחים: סכום המכירה של ווייז לגוגל יעמוד על 1.1 מיליארד דולרים – פחות משצוין בהתחלה

הצעת הרכישה של גוגל נמוכה ב-200 מיליון דולרים מהסכום שפורסם בהתחלה, שעמד על 1.3 מיליארד - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, בהתבסס על מקור המעורה בפרטי העסקה ● ייתכן ששתי החברות יודיעו על סגירת העסקה עוד היום (ב') ● הרכישה המסתמנת מגיעה לאחר שווייז ניהלה מגעים עם פייסבוק ואפל, שנכשלו

היכן מוצדק לנהוג עם חיוך על השפתיים? Waze

האם הפעם ווייז (Waze) תבצע את האקזיט? אחרי שניהלה מגעים שנכשלו עם פייסבוק (Facebook) ואפל (Apple), נראה שהפעם קרובה החברה הישראלית לסגור עסקה עם גוגל (Google) ולבצע את האקזיט הישראלי של השנה – כ-1.1 מיליארד דולרים.

על פי דיווח שפרסמה סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), מדובר בסכום נמוך מזה שפורסם אמש (א'), שעמד על 1.3 מיליארד. הידיעה של בלומברג מסתמכת על מקור המצוי בפרטי העסקה המתגבשת, שאף מסר שייתכן ששתי החברות יודיעו עליה עוד היום.

רכישת החברה הישראלית עשויה לתרום לשיפור שירות המפות של גוגל, לשפר את מעמדה בזירה של המדיה החברתית ולמנוע מפייסבוק המתחרה להניח יד על יישום הניווט המצליח של ווייז, אם סבב מגעים נוסף ביניהן היה מצליח. יישומי ניווט נמנים על היישומים היותר שימושיים במכשירים ניידים והם נחשבים לחיוניים להצלחה בגרימה למעורבות של משתמשים ובשימור שלהם.

אנדרו פרנק, אנליסט בגרטנר (Gartner), אמר ש-"גוגל צריכה לשמור על מעמדה המוביל בתחום המפות, מפני שהוא מהווה מפתח לפרסום סלולרי".

דובר גוגל סירב להגיב ומווייז לא ניתן היה לקבל תגובה.

ככל שהתקדם הזמן, ההצעות לרכישת ווייז עלו
גוגל תהיה זו שככל הנראה תרכוש את ווייז לאחר שכאמור, זו לא הצליחה להגיע להסכמה עם פייסבוק. הרשת החברתית הציעה לחברה הישראלית לקנות אותה תמורת מיליארד דולרים – 100  מיליון דולרים פחות מהצעתה של גוגל. הסכום שפייסבוק הסכימה לשלם תמורת ווייז גבוה פי שניים מזה שהציעה אפל, שעמד על חצי מיליארד דולרים.

ווייז הוקמה ב-2007 ויש לה כיום יש כיום 47 מיליון משתמשים ב-193 מדינות. על פי נועם ברדין, מנכ"ל ווייז, היישום שלה הוא כיום המתחרה האמיתי היחיד של גוגל במכשירים ניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים