עכשיו זה רשמי: EMC רכשה את Scale IO הישראלית תמורת כרבע מיליארד דולרים במזומן

דבר העסקה פורסם כשבועיים לאחר שנפוצו ההערכות, כי EMC תבצע רכישה נוספת בישראל ● החברה הנרכשת מספקת תוכנה חכמה המסייעת לחברות לטפל, לנהל ולאחד את מערכות האחסון שלהן, עם יכולת גידול רבה, על גבי אלפי שרתים ● זוהי הרכישה השמינית של EMC בישראל

עכשיו זה רשמי: כשבועיים לאחר שנפוצו ההערכות, כי EMC תבצע רכישה נוספת בישראל, אישרה ענקית תשתיות האחסון וניהול המידע בסוף השבוע, כי תרכוש את ScaleIO. סכום הרכישה לא פורסם, אולם לאנשים ומחשבים נודע שהוא עומד על בין 220 ל-270 מיליון דולרים, כולו במזומן.

ScaleIO הוקמה לפני שנתיים על ידי בועז פלגי וארז וובמן, ולה 20 עובדים במשרדי החברה בפאלו אלטו ובבנימינה. יצוין שזה לא האקזיט הראשון של השניים: הם מכרו ב-2006 את חברת הסטארט-אפ הישראלית טופיו (Topio) תמורת 160 מיליון דולרים במזומן לענקית האיחסון נט-אפ (NetApp), שעל בסיסה היא הקימה מעבדת מחקר ופיתוח ראשונה שלה בחיפה. ב-2008 הודיעה נט-אפ על סגירת המעבדה. וובמן אף היה הארכיטקט הראשי של XtremeIO הישראלית, אותה רכשה EMC במאי 2012 תמורת 450 מיליון דולרים.

הטכנולוגיה של Scale IO מבוססת תוכנה ומספקת שירותי אחסון שחוסכים בעלויות התפעול של האחסון. החברה מספקת תוכנה חכמה המסייעת לחברות לטפל, לנהל ולאחד את מערכות האחסון שלהן, עם יכולת גידול רבה, על גבי אלפי שרתים. לפי Scale IO, שימוש בטכנולוגיה פרי פיתוחה, Elastic Converged Storage, מביא לחיסכון תפעולי של 80%-90% מעלויות האחסון לעומת המקובל כיום, ובאמצעותה אין צורך ברשתות SAN, כיוון שהתוכנה מייצרת רשתות וירטואליות שכאלה, תוך ניוד האחסון בין השרתים שכבר קיימים בארגון. עוד טוענת החברה, כי בשל ארכיטקטורה מקבילה שפיתחה, חל שיפור משמעותי בביצועי מערכות האחסון לצד קבלת יכולות גידול, גמישות ומדרגיות. זאת, לצד יכולת לתמוך בשרתים, דיסקים, רשתות ורכיבים אחרים שיש בדטה סנטר בכל נקודת זמן, כמו גם במה שיתווסף למרכז הנתונים בעתיד.

EMC הודיעה, כי החברה הנרכשת תצורף לחטיבת מוצרי האחסון מבוסס הפלאש (Flash) שלה. דיוויד גולדן, נשיא ומנהל התפעול של EMC, אמר ש-"הפלאש מצוי כיום בכל שכבת אחסון ובכל סביבת IT – וירטואלית ושאינה כזו. באופן טבעי, עומסי העבודה המיחשוביים בארגונים מבוזרים ומשתנים, והרכישה תסייע למיטוב ולניהול שלהם, כמו גם תרחיב את ההיצע שלנו בעולם האחסון".

הרכישה השמינית של EMC בישראל
ל-EMC יש היסטוריה של רכישות של חברות ישראליות וזו הרכישה השמינית שלה בארץ. בין היתר, במאי 2006 רכשה ענקית תשתיות המידע את קאשיה הישראלית תמורת 153 מיליון דולרים במזומן. קאשיה טיפלה בעולם הגנת הנתונים ובהכפלתם. חודש לאחר מכן היא רכשה את פרואקטיביטי (ProActivity) תמורת 30 מיליון דולרים ואת אן-ליירס (nLayers) תמורת 50 מיליון. אן-ליירס פיתחה תוכנה המבצעת זיהוי ומיפוי אוטומטיים של היישומים השונים שרצים על גבי מערכות ה-IT בארגון.

ב-2007, לאחר שנה שקטה יחסית, חזרה EMC להשקיע בישראל וקנתה את הקניין הרוחני (IP) של הסטארט-אפ הישראלי אילומינייטור (Illuminator) תמורת 10 מיליון דולרים. אילומינייטור הוקמה ב-2004, כספין-אוף של אינטגריטי.

EMC אף השקיעה בכמה חברות ישראליות. היחידה מביניהן שנחשפה לתקשורת הייתה ההשקעה בסטארט-אפ Varonis, שעוסק באבטחת מידע. החברה השקיעה בו כחלק מסיבוב גיוס של 15 מיליון דולרים, בהשקעה שהושלמה בשלהי 2008. יצוין, כי הקשר בין Varonis ל-EMC נוצר מספר שנים קודם לכן, כאשר החברה הישראלית מכרה לענקית תשתיות המידע את מוצר אבטחת המידע שלה והאחרונה אף הפכה בהמשך למפיצה של המוצר ללקוחותיה.

הסטארט-אפ הישראלי סאיוטה (Cyota) הוקם ב-2001 ופעל באבטחת בנקאות מקוונת. הוא קיבל את הדחיפה הרצינית שלו ב-2006, כשרשות התקינה הפיננסית של ארצות הברית (FFIC) קבעה שמגזר הבנקאות יחויב לעמוד ברגולציות עוד באותה השנה. מיד לאחר מכן נרכשה סאיוטה על ידי RSA תמורת 145 מיליון דולרים במזומן, שבעצמה נרכשה ב-2006 על ידי EMC. שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט, היה המנכ"ל ואחד מארבעת המייסדים של סאיוטה.

באוקטובר 2011 רכשה EMC את הסטארט-אפ הישראלי זטה-פוינט (Zettapoint) תמורת מיליוני דולרים. זטה-פוינט מספקת מיטוב של בסיסי נתונים ומיטוב הביצועים של היישומים, במטרה להפחית באופן דרמטי את העלות בעלות כוללת (TCO).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים