סופי: NTT תרכוש מדל את פרו סיסטמס תמורת 3.5 מיליארד דולר

הרכישה כפופה לאישורים רגולטוריים מקובלים, אולם שתי החברות לא ציינו את מועד סגירת העסקה ● מדובר במחיר הנמוך מהמחיר שנדון, עת פורסם דבר המשא ומתן בפברואר השנה

ג'ון מקיין, מנכ''ל NTT Data. צילום: יח"צ

על רקע הצורך הדחוף של דל (Dell), המחפשת קונים לרכישת חלק מעסקיה, המכירה הראשונה נערכת: תאגיד התקשורת היפני, NTT ירכוש את פרו סיסטמס (Perot Systems), שירותי ה-IT של דל, תמורת 3.5 מיליארד דולר.

הרכישה כפופה לאישורים רגולטוריים מקובלים, אולם שתי החברות לא ציינו את מועד סגירת העסקה. מדובר במחיר הנמוך מהמחיר שנדון עת פורסם דבר המשא ומתן, בפברואר השנה, אז דובר על סכום שינוע בין ארבעה לחמישה מיליארד דולר.

NTT ניהלה משא ומתן בלעדי מול דל, ובמשך שבועות שתי החברות נותרו חלוקות על מחיר העסקה. הרוכשת היא NTT Data, זרוע השירותים של קבוצת NTT. הרכישה מהווה קפיצת דרך משמעותית עבור התאגיד היפני, שיתקע יתד בשוק שירותי הייעוץ והמחשוב בארצות הברית, כמו גם בעולם. תחום השירותים הפך לפופולרי, בזמן שחברות מנסות לצמצם את הוצאותיהן.

NTT היא מחברות שירותי הטכנולוגיה הגדולות בעולם, עם נוכחות ב-40 מדינות, מחזור מכירות שנתי של יותר מ-100 מיליארד דולר, ושווי שוק של 13.65 מיליארד דולר. ג'ון מקיין, מנכ"ל NTT Data, אמר כי "הרכישה מספקת לנו הזדמנות ייחודית להגברת התחרותיות שלנו ולהרחבת ההיצע שלנו. עסקי השירותים של דל הם עסק המנוהל היטב ואנו מאמינים בו, בהון האנושי של החברה ובקשר ארוך הטווח שלה עם הלקוחות הארגוניים. אנו בטוחים כי הרכישה תהיה חיובית עבור הלקוחות, העובדים ובעלי המניות".

לצמצם חובות בשל רכישת הענק

דל רכשה את פרו סיסטמס, ספקית שירותי מחשוב מטקסס, ב-2009 בסכום של 3.9 מיליארד דולרים. הרכישה נועדה לאפשר לדל להתחרות בשוק הרווחי, אז, של שירותי IT – מול יבמ (IBM) ו-HP. פרו סיסטמס הוקמה ב-1998 על ידי המיליארדר רוס פרו, שהיה בעבר מועמד עצמאי לנשיאות ארצות הברית. החברה מספקת שירותי IT לגופי ממשל ולספקי שירותי בריאות רבים בארצות הברית. בטרם הקים את פרו סיסטמס, הוא הקים את EDS, שנמכרה במיליארדים רבים ל-HP בעשור הקודם.

המשאים ומתנים השונים לרכישת חלקים מדל נועדו לצמצם את חובותיה בשל רכישת הענק מאוקטובר האחרון, של EMC, תמורת 67 מיליארד דולר. דל זקוקה למימוש רכישות של חלקים ממנה כדי להראות לבעלי המניות כי מצבה הכספי טוב יותר מזה הנוכחי. הרכישה של EMC צפויה להסתיים לקראת סוף השנה, בכפוף להסכמת בעלי המניות של EMC. חובות דל בשל הרכישה עומדים על כ-50 מיליארד דולר.

דל משנה מיקוד

בפברואר 2013 הנהלת דל החליטה למכור אותה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולר ולהפוך אותה לחברה פרטית. מאז הבהיר דל כי אין לו רצון לפעול כחברה ציבורית. חובותיה של דל עומדים על יותר מ-11 מיליארד דולר – בלא קשר לחובות במיליארדים, הכרוכים ברכישה הצפויה של EMC.

בשנים האחרונות התמודדה דל עם הירידה העקבית בביקוש למחשבים אישיים ברחבי העולם. מאז הפכה לחברה פרטית, דל שינתה את המיקוד שלה כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת מידע. הרכישה של EMC צפוייה לסייע לה לפעול בצורה נרחבת יותר בעולם המחשוב הארגוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים