דל מוכרת חלקים ממנה במיליארדים כדי לממן את רכישת הענק של EMC

על המדף: יחידת האבטחה המקוונת של החברה, SecureWorks, וחטיבת שירותי ה-IT במיקור-חוץ, פרו סיסטמס

האם החברה הממוזגת תוביל את שווקי הענן הפרטי וההיברידי?

כפי שפורסם בתחילת החודש דל (Dell) מגששת ומחפשת קונים לרכישת חלק מעסקיה. זאת כדי לצמצם את חובותיה בשל רכישת הענק מאוקטובר של EMC, תמורת 67 מיליארד דולר. השבוע הגישושים הפכו לקונקרטיים יותר. זאת, כיוון שדל עדיין לא הצביעה על מקורות בסך עשרה מיליארד דולר מתוך כלל הכספים הנדרשים לביצוע הרכישה.

עוד בטרם הוכרזה רשמית רכישת EMC על ידי דל, פורסם באותו חודש, אוקטובר 2015, כי דל הגישה בחשאי הצעה להנפקה ראשונה לציבור של יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks. זאת, כעוד אחת מפעולות גיוס הכספים שנועדו לממן את רכישת הענק של של EMC. חברת התוכנה והייעוץ, אותה רכשה דל בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר, הגישה מסמכים להנפקה במהלך הקיץ.

סבב השיווק בפני משקיעים פוטנציאליים (Roadshow) החל בימים אלה, ותחילת המסחר במנייה של חטיבת האבטחה של דל, תתרחש בעוד ימים אחדים. המניה צפוייה להיסחר בשווי המשקף ערך של שני מיליארד דולר, העריכו אנליסטים. רכישת EMC הביאה לכך ש-SecureWorks מתאימה פחות להיצע של דל, שכולל שרתים, מערכות אחסון וציוד רשת.

על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) מהשבוע, ההנפקה של SecureWorks שהייתה חשאית, הפכה לקראת סיומה לגלויה, כמתחייב מהנהלים. לפי המסמכים שהפכו לגלויים, בתשעת החודשים הראשונים של שנתה הכספית 2016, הכנסות SecureWorks עמדו על 245.4 מיליון דולר, נתון המשקף גידול של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי, לעומת זאת, כמעט והוכפל ועמד על 57.5 מיליון דולר. מתחרותיה של SecureWorks הן FireEye, פאלו אלטו (Palo Alto Networks) וסיסקו (Cisco).

לצד עסקי האבטחה, דל מבקשת למכור גם את עסקי שירותי ה-IT שלה. אלה מבוססים על הרכישה מ-2009 של דל את פרו סיסטמס (Perot Systems), ספקית שירותי מחשוב מטקסס, בסכום של 3.9 מיליארד דולרים. הרכישה נועדה לאפשר לדל להתחרות בשוק הרווחי, אז, של שירותי IT – מול יבמ (IBM) ו-HP. שווייה של יחידת השירותים מוערך כיום בין חמישה לשישה מיליארד דולר.

על פי פרסומים מהשבוע בעיתונות הכלכלית בארצות הברית, דל כבר פנתה לכמה חברות ייעוץ IT בינלאומיות כקונים פוטנציאליים: TCS (ר"ת Tata Consultancy Services), חברת הייעוץ והשירותים הטכנולוגית, שהיא חברה בת של תאגיד טאטא (Tata) ההודי בן 147 שנים; אטוס (Atos), חברת המיקור-חוץ ל-IT הצרפתית; Genpact, חברת שירותי IT מניו יורק שהייתה בעבר חלק מג'נרל אלקטריק (GE); ו-CGI, חברת המחשוב הקנדית. השיחות עם TCS הגיעו לשלב מתקדם בשבוע שעבר, אבל בסופו של דבר הסתיימו, לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה על מחיר.

פרו סיסטמס הוקמה על ידי המיליארדר רוס פרו, שהיה בעבר מועמד עצמאי לנשיאות ארצות הברית. החברה מספקת שירותי IT לגופי ממשל ולספקי שירותי בריאות רבים בארצות הברית. בטרם הקים את פרו סיסטמס, הוא הקים את EDS, שנמכרה במיליארדים רבים ל-HP בעשור הקודם.

דל משנה מיקוד

בפברואר 2013 הנהלת דל החליטה למכור אותה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולרים ולהפוך אותה לחברה פרטית. מאז הבהיר דל כי אין לו רצון לפעול כחברה ציבורית. חובותיה של דל עומדים על יותר מ-11 מיליארד דולר – בלא קשר לרכישה הצפויה של EMC.

בשנים האחרונות התמודדה דל עם הירידה העקבית בביקוש למחשבים אישיים ברחבי העולם. במהלך הרבעון השלישי השנה, ההיקף הכולל של משלוח מחשבים אישיים ירד ב-7.7%, ולמרות זאת דל צמחה בשיעור של 0.5%, על חשבון מתחרותיה שקטנו.

מאז הפכה בשנת 2013 דל לחברה פרטית, היא שינתה את המיקוד שלה כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת מידע. הרכישה של EMC צפוייה לסייע לה לפעול בצורה נרחבת יותר בעולם המחשוב הארגוני.

דל וסילבר לייק סירבו להגיב לפרסומים מהשבוע.

עוד פורסם בתחילת דצמבר כי דל נמצאת במגעים למכירת עסקי קווסט (Quest). דל רכשה את קווסט ביולי 2012 תמורת כ-2.4 מיליארד דולרים. התוכנות של קווסט מסייעות לעסקים בכמה תחומי מפתח בעולם המחשוב: ניהול בסיסי נתונים, ניהול שרתים, ניהול סביבת המשתמשים, הגנה על המידע וגיבויו, ניהול זהויות וניהול גישה, וכן ניטור ביצועים. אם תימכר קווסט, תג המחיר שלה יעמוד על כשני מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים