עוד מנכ"ל הולך הביתה – הפעם, בריאן קרוצ'ר מטקסס אינסטרומנטס

הזעזועים בענף תעשיות המוליכים למחצה נמשכים ● אתמול (ג') הודיעה גם טקסס אינסטרומנטס שמנכ"לה פוטר, וזאת בהמשך לפיטוריהם של שני מנכ"לים נוספים בענף רון בלאק, מרמבוס ובריאן קרזניץ' מאינטל ● בכל המקרים הסיבות לעזיבה - התנהגות בלתי הולמת

תוצאות טובות. טקסס אינסטרומנטס

ספינת תעשיית המוליכים, שבשנת 2017 גלגלה מחזור מכירות של כ-420 מיליארד דולר, עוברת טלטלה בכל הקשור בקברניטיה – במהלך חודש אחד פיטרו שלוש חברות מוליכים אמריקניות את המנכ"לים שלהן עקב פגיעה בטוהר המידות.

המפוטר האחרון הוא בריאן קרוצ'ר, המנכ"ל של טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), והוא כאמור לא היחיד. בשבוע השני של יוני היה זה בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל (Intel), ש"התפוטר" ושבוע לאחר מכן הגיע תורו של רון בלאק, מנכ"ל חברת רמבוס (Rambus).

דומיננטיות של גברים לבנים כנורמה

בהודעת הפיטורים הודיעה אינטל שהסיבה למהלך היא יחסים אינטימיים בהסכמה עם אחד מעובדי או עובדות החברה, המין לא צוין במפורש. רמבוס הודיעה שמדובר בעבירה שאינה קשורה לעסקי החברה. בשני המקרים לא צוינו הפרטים, אבל לפי הדיווחים הסיבה היא עבירות על טוהר המידות, לפי האני מאמין של כל חברות.

כהסבר לפיטורים העכשוויים בטקסס אינסטרומנטס נאמר שההנהלה קיבלה תלונה שתוכנה לא צוין. היו"ר, ריץ' טמפלטון, שקיבל זמנית גם את תפקיד המנכ"ל, אמר כי "זו הייתה תלונה שאינה מתיישבת עם הערכים של החברה".

בענף לא מופתעים במידה רבה מההתפתחויות, שכן תעשיית המוליכים היא תעשייה הנשלטת על ידי גברים לבנים, ובמידה רבה היא מתנהלת על בסיס מה שמכונה באנגלית Old Boys Club. רוב המשקיפים סבורים שמדובר בעבירות בתחום הפרט, שכן במסגרת שבה הגברים שולטים, ניצול מיני של המין החלש אינו תופעה חריגה מדי.

הפיטורים של קרזניץ' מפתיעים שכן הוא הוביל מהלך להפוך את אינטל לפחות גברית ולפחות לבנה. ולא במקרה. מדובר על ענף בהחלט גברי וכזה המאופיין כ-ואספ (WASP) מושג שמשמעו גברים לבנים אנגלו-סקסיים ופרוטסטנטים. בשנת 2017 כוח האדם של אינטל היה מורכב מ-76% גברים, ועל פי ההערכות, מספר הגברים באינטל נמוך יחסית לזה שמועסקים בממוצע בחברות מוליכים אמריקניות אחרות.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים