תוכן שיווקי

אינטנסיטי גלובל הטמיעה מערכת סייבר של ניוטרון באוניברסיטת חיפה

מולי צפריר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע באוניברסיטה, מסמן את הקו החדש שבו נוקטים מנמרי"ם רבים: דרישה לחדשנות בסייבר על ידי יישום פתרונות פורצי דרך

29/05/2018 12:59
מקור: ניוטרון

אוניברסיטת חיפה היא אחת משמונה אוניברסיטאות המחקר בישראל, ומהצעירות שבהן. האוניברסיטה מונה יותר מ-18 אלף סטודנטים – כמחציתם בתארים מתקדמים, ולמעלה מ-5,000 אנשי סגל אקדמי ומנהלי. היא הכריזה על חזון המולטיברסיטה, שבמסגרתו תרחיב את נוכחותה הגיאוגרפית והמחקרית באזור הצפון. מימוש חזון המולטיברסיטה יגדיל את מספר הסטודנטים והחוקרים בכ-20% בתוך שנים בודדות.

האוניברסיטה חווה את המהפכה הדיגיטלית בכל תחומי ההוראה והמחקר, מה שהופך את התקופה הנוכחית לאחת התקופות המאתגרות בה. בימים אלה משודרגת התשתית הטכנולוגית של האוניברסיטה ומפותחת תשתית דיגיטלית כמנוע למינוף המחקר וההוראה.

יישום מערכת פרנואיד של ניוטרון באמצעות אינטנסיטי

מולי צפריר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע באוניברסיטת חיפה, סיפר כי "החלטנו שלא להישאר מאחור עם פתרונות מסורתיים במעגלי האבטחה החיצוניים והפנימיים, ויישמנו באחרונה פתרון סייבר חדשני שנחשב למתקדם מסוגו. במקום לשים עוד ועוד חומות אש, החלטנו לחזק משמעותית את 'הקו האחרון', שנחשב גם לחוליה החלשה בשרשרת – תחנת המשתמש".

הוא אמר ש-"המקרים האחרונים בתעשייה, כולל מתקפת WannaCry, מוכיחים שמתקפה מסוג חדש יכולה לפגוע בכל ארגון תוך ניצול חולשות שונות – אם במערכת ההפעלה ואם המשתמש עצמו (וסקרנותו) באמצעות הנדוס חברתי".

"כמי שאמון על עשרות מערכות ומפתחים, אני יכול להעריך מאיפה תגענה המתקפות החדשות ואיך הן תראינה, אבל זהו האתגר של אתמול", הוסיף צפריר. "האתגר של היום ומחר הוא הגדול מכולם: איך ניתן להגן על הארגון בפני מתקפה חדשה לגמרי, מבלי להכירה בכלל".

מולי צפריר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע באוניברסיטת חיפה. צילום: דוברות האוניברסיטה

מולי צפריר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע באוניברסיטת חיפה. צילום: דוברות האוניברסיטה

"להערכתי", אמר, "עתיד אבטחת המידע אינו בהצבת עוד שכבות הגנה שכל אחת מספקת מענה לווקטור מסוים או סוג מסוים של איום. העתיד גם לא נמצא בהמשך רכש אינסופי של מוצרים עבור כל סוג של מתקפה. אם נמשיך לעשות זאת, הרי שנזדקק לעשרות מוצרים שונים עם TCO (עלות בעלות כוללת) הולך וגדל. כאן אני מגיע לחדשנות: כשחיפשנו פתרון הגדרנו אותו ככזה שייתן מענה הוליסטי, ולא רק מענה נקודתי לאיום סייבר מסוים (למשל כופרות), ביקשנו למצוא גם פתרון שיוכל לתת הגנה מניעתית (Prevention) באופן גנרי ככל שניתן, כך שהוא יספק תשובה גם למתקפות החדשות, של המחר – ובזמן אמת, ולא תחקור בדיעבד של נזק שכבר נגרם לארגון".

הוא ציין כי "דרך הגדרות המשימה האלה הגענו לאינטנסיטי גלובל ומשם לפתרון של ניוטרון. התרשמנו מהצוות הרציני והחזון המרשים של ניוטרון, ובבדיקות שלנו הפתרון אף הוכיח עצירה של איומים לא ידועים בזמן אמת".

אינטנסיטי גלובל

אינטנסיטי גלובל

צפריר סיכם: "מבחינתנו, לא רכשנו מוצר אלא יישמנו פתרון שמשלב טכנולוגיה ואנשים. בהקשר זה אנחנו נעזרים גם בשירותי ערך מוסף נוספים של ניוטרון ואינטנסיטי, כמו הגנה על שרתים וחדר המלחמה, שעומד לרשותנו ביום יום, עם ניטור בזמן אמת, עדכוני מודיעין, המלצות ו-Best practices".

"לדעת לעצור מתקפות חדשות"

רוני רויטמן, מנכ"ל אינטנסיטי, חברת מומחי אבטחת מידע וסייבר, ציין כי "בחרנו ליישם את פתרונות ניוטרון בישראל, אוסטרליה ויפן, ומספר ההסכמים שסגרנו עם לקוחות מובילים בארץ מוכיח שהבחירה הייתה נכונה – מערכת ניוטרון פרנואיד היא המתקדמת והחדשנית ביותר, והיא יודעת לעצור מתקפות חדשות ולא ידועות".

הוא ציין ש-"אוניברסיטת חיפה בחנה מספר פתרונות בתחום ובחרה באינטנסיטי ליישם פתרון חדשני ומתקדם זה, שכבר הוכיח את עצמו בשטח אל מול איומים חדשים ומתקדמים שנעצרו".

רוני רויטמן, מנכ"ל אינטנסיטי גלובל. צילום: יח"צ

רוני רויטמן, מנכ"ל אינטנסיטי גלובל. צילום: יח"צ

ניר שפריר, סמנכ"ל Global Field Engineering and Customer Success בניוטרון, אמר ש-"באחרונה אנחנו עדים ליותר ויותר מתקפות מתוחכמות ממקור איראני על לקוחותינו. מתקפות אלה לא זוהו על ידי מוצרי הקו הראשון ונבלמו רק על ידי פרנואיד. גם האוניברסיטה, ובפרט מספר חוקרים שעוסקים בנושא האיראני, מהווים יעד".

ניוטרון היא חברת אבטחת מידע שהוקמה ב-2006 על ידי ניר גייסט, ומתמחה בהגנה על נקודות קצה בטכנולוגיה ייחודית האדישה לסוג האיום – Threat Agnostic Defense, בשל השימוש הייחודי במתודת Positive Security. המערכת עובדת בהרמוניה עם מערכות אנטי וירוס ומשמשת כקו ההגנה האחרון בפני איומים מתקדמים. בניוטרון מועסקים כ-60 עובדים במטה החברה בסנטה קלרה, קליפורניה, ובמרכז המחקר והפיתוח בהרצליה. תחת ניהולה של שגית מנור ממשיכה החברה בפיתוח הטכנולוגיה וסל המוצרים, ובחדירה לשווקים חדשים.

אירועים קרובים