תוכן שיווקי
לקראת אירוע - THE BLOCKCHAIN SUMMIT, יום ה' 23 במרץ, EAST

"לבלוקצ'יין תהיה השלכה אדירה על כל התעשיות"

לדברי ד''ר יואב אינטרטור, CTO בנק הפועלים, "על המנמ''רים לבחון לעומק את טכנולוגיית בלוקצ'יין ואת ההשפעה שלה על המגזר התעשייתי בו הם פועלים"

02/03/2017 12:13
ד''ר יואב אינטרטור, CTO בנק הפועלים. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"כלל לא משנה אם הביטקוין יצליח או לא, ההשפעה של טכנולוגית הבלוקצ'יין (Blockchain) תהיה על כל התעשיות. כך, למשל ממשלת אסטוניה תחל לעשות שימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין ברישום ובבחירות אלקטרוניות. ההשפעה תחל מהעולם הבנקאי, ומשם תפרוץ לכלל התעשיות", כך אמר ד"ר יואב אינטרטור, CTO בנק הפועלים.

ד"ר אינטרטור דיבר לקראת כנס שעורך בנק הפועלים בנושא, בשיתוף BNY Mellon. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ה' ה-23 למרץ, באולם East תל אביב.
המנמ"רים, אמר ד"ר אינטרטור, "נדרשים להתחיל ללמוד מהר מהי הטכנולוגיה ומה הפוטנציאל שלה על ההיבטים העסקיים של הארגון. לכל מגזר יש השפעה שונה, ולעתים היא משמעותית, משנה סדרי עולם ואף משבשת".

הוא ציין כי "יש לבחון מהם הסיכונים ומהם התועלות, כי יש פה השלכות לטווח רחוק. המשמעויות מאוד גדולות, זו טכנולוגיה שהיא גם איום וגם הזדמנות, ואנו בבנק רואים בה הזדמנות. התועלות נמצאות בכמה היבטים: שקיפות רבה יותר, צמצום של סיכונים והתייעלות מאד מהירה. כאשר אנו בוחנים טכנולוגיה משבשת, מדברים על שלושה מדדים: מהיר, זול וטוב יותר. בלוקצ'יין נותנת מענה לכל השלושה".

לדבריו, "אנו רואים בבלוקצ'יין אפשרויות ליצור פתרונות מהירים יותר, מאובטחים יותר, וגם עם יכולת לשנות תהליכים בצורה מיטבית יותר, ובכך להביא לצמצום הזמן, העלות והסיכון".

בלוקצ'יין, אמר ד"ר אינטרטור, "הוא המנוע שמריץ את ביטקוין, וגילו כי ביכולתו לנהל לא רק את המטבע הדיגיטלי, אלא שניתן ליישמו לניהול נכסים בצורה וירטואלית. המנוע הזה נבנה לא לעבודה פנים-ארגונית, אלא לעבודה עם שותפי הארגון, למיטוב שרשרת האספקה. על בסיס הטכנולוגיה ניתן לראות העברה של הנכסים המנוהלים, תעודות, דברים פיננסים".

לדבריו, "בפועל, בלוקצ'יין הוא ספר מבוזר. בעבר הכל היה מרוכז, כעת ניתן להוציא את ההעתקים המדויקים לחלוטין של אותו ספר – גם החוצה, לשותפים. הוא מעניק לי את האפשרות להחליט עם מי אני משתף את ספר הבנק".

מכונה למכירת פחיות משקה

על פי ד"ר אינטרטור, "מצב זה יוצר שקיפות מלאה: כל שינוי שמישהו מכניס, כולם רואים אותו, וניתן לבדוק תקפות של העברות. ניהול הנכסים בצורה גלויה ופתוחה מצמצם את אי-הוודאות. בבנקאות, אי-ודאות היא סיכון ויש לו עלות. צמצום הסיכון מביא ליעילות, לתזרים מזומנים טוב יותר ולהורדת כמות המזומנים הנדרשת לעומת חובות או התחייבויות".

בתוך עולם הבנקאות, הסביר, "הבלוקצ'יין נכנס לתחום המסחר. זהו תחום עם תהליכים מאוד מורכבים, שנבנו לאורך השנים לצמצום סיכונים. כיום, מכירת מניות אורכת ארבעה ימי עסקים: לוקח זמן רב עד שמתקבל אישור שמה שמכרתי אכן עבר למי שמכרתי. בלוקצ'יין מקצר תהליכים לדקות ולשניות, ומבטל תהליכי ביניים רבים ומביא להפחתת הסיכונים. הוא עוזר לחברות לנהל את שרשרת האספקה בצורה אפקטיבית".

בנק הפועלים, אמר ד"ר אינטרטור, "בוחן בימים אלה שימוש בבלוקצ'יין ומתנסה בתחום, כי זה חלק מהתהליך של לימוד הנושא עצמו והמשמעויות שלו על הבנקאות העתידית. אנו נמצאים בקשר עם ספקיות IT הפועלות בתחום, דוגמת יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft) ודלויט, אנו בשיתוף פעולה עם BNY Mellon, וכן נמצאים בקשר עם חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים".

"מדובר בטכנולוגיה הנמצאת בשלבי התהוות", סיכם ד"ר אינטרטור. "אנו רואים כל מיני מודלים חדשים הנוצרים סביב הבלוקצ'יין. היא נדמית למכונה למכירת פחיות משקה, שבאותה מידה יכולה למכור גם חטיפים. יש כל מיני מכונות וכך ניתן יהיה ליישם בעתיד את הבלוקצ'יין באופנים שונים".

אירועים קרובים