תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

למה צריך ענן היברידי פתוח? – חלק א'

08/09/2016 09:29
אלסנדרו פרילי, מנהל כללי ענן היברידי פתוח, רד-האט

כתב: אלסנדרו פרילי, מנהל כללי ענן היברידי פתוח, רד-האט

לפני שניכנס לפרטים להבנת הצורך בענן היברידי פתוח, הבה נבחן את היסודות. ענן היברידי פתוח מורכב מחמישה נדבכי ליבה: הנדבך הראשון הוא היכולת להעצים ארגוני IT עם הכלים הנכונים למענה לדרישות העסקיות של הארגון בעידן הענן. הנדבך השני הוא היכולת לאמץ ולתמוך בגיוון של IT בסביבה ארגונית, ללא קשר לאסטרטגיית IT הנבחרת למחשוב ענן.

הנדבך השלישי הוא יכולת ההתאמה לרמת בשלות ה-IT של הארגון: לספק יכולות ענן מתוחכמות יותר רק כאשר ארגון ה-IT מוכן להטמיע אותן. הנדבך הרביעי הוא היכולת להתרחב בקלות: לתמוך במגוון רחב של חומרה וכלי ניהול ארגוניים, הודות לארכיטקטורה מודולרית ואקו-סיסטם עשיר של שותפים. הנדבך החמישי והאחרון הוא בסיס חזק של טכנולוגיות קוד פתוח, אשר מספקות את החדשנות ההכרחית עבור טרנספורמציית ה-IT בארגון.

היום, חיינו המונחים על ידי טכנולוגיה, נתמכים ומתוגברים על ידי שירותי ענן כגון מערכות להעברת מסרים ותוכן, עבודה שיתופית, אחסון קבצים וכלי פרודוקטיביות. אנו צורכים שירותי ענן בכל מקום בו אנו נמצאים, אם זה בבית או על הכביש, ואנחנו צורכים אותם על בסיס יומיומי, כי הם "פשוט עובדים".

משתמשים ארגוניים הם בראש ובראשונה בני אדם, הצורכים שירותי ענן ציבורי מחוץ לגבולות הארגון במגוון פעילויות יומיומיות שלהם, ואלה פשוט עובדים – התנסות זאת מובילה לסוג חדש לחלוטין של ציפיות.

כאינדבידואלים בבית, משתמשים ארגוניים רוצים לחוות IT מבוסס ענן שפשוט עובד, והם מצפים לאותה אינטראקציה מיידית, חסכונית וללא חיכוך עם IT ארגוני. למה IT ארגוני צריך להיות פחות יעיל מאשר IT אישי?

תשתיות ענן ציבוריות נועדו מלכתחילה להיות ללא חיכוך, זריזות וחסכוניות. אלה הם עמודי התווך של עסקי הליבה שלהן.

התעשייה לא מספיק בשלה כדי לתת מענה

עם זאת, IT ארגוני בנוי על שכבות של תוכנות ומערכות חומרה וותיקות (legacy), שנערמו במשך עשרות שנים, תוכננו בתקופות שונות ובעקבות פרדיגמות טכנולוגיות שונות. בנוסף לאתגרים הטכניים, יש לקחת בחשבון מדיניות אבטחה ורגולציה, ולכך מתווספים נושאים פוליטיים ותרבותיים המשפיעים על אסטרטגיית ה-IT בדרכים הנחשבות למובנות מאליהן רק שנים לאחר שההחלטות מתקבלות.

IT ארגוני נאבק להתחרות עם ספקי שירותי ענן ציבורי, ויש לו דרך ארוכה לעבור לפני שזה "פשוט יעבוד". אבל מנהלים עסקיים לא יכולים לחכות. למה להישאר עם שירות פחות יעיל כאשר יש שפע של חלופות טובות יותר בסביבה? כך שהביזנס פשוט מוציא את התקציב שלו מחוץ לסביבה הארגונית. הסיכון, בסופו של דבר, הוא ש-IT  ארגוני יהפוך להיות פחות ופחות רלוונטי, ונתונים ארגוניים יהיו יותר ויותר בסיכון.

ארגון ה-IT נוכח לדעת שהגברת אג'יליות (זריזות וגמישות) IT, היא הדרך היחידה לענות על דרישות הביזנס. מחשוב ענן ציבורי הוא מצוין בתרחישים מסוימים, אבל התעשייה עדיין אינה מספיק בשלה כדי לתת מענה לכל הצרכים שיש לארגון כדי לארח יישומים קריטיים.

כל קבוצה בתוך ארגון ה-IT חושבת מזווית שונה איך לזרז את מחזור החיים של יישומים, ולכל אחת יש אמון בטכנולוגיה שונה. בניית אב טיפוס, בחינות והקצאה בקו ייצור של יישומים עסקיים, יכולות להתבצע באמצעות וירטואליזציה מסורתית, מחשוב ענן תשתית כשירות (IaaS), או מחשוב ענן פלטפורמה כשירות (PaaS).

המשך ביום א'.

אירועים קרובים