תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Software AG, יום ג' 28 ביוני, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

Adabas ו-Natural של Software AG סייעו לבורסה להשלים מעבר ממיינפריים ל-Linux

לדברי אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה היוצא, "בחרנו להמשיך לפעול באמצעות הפלטפורמות, מכיוון שהלוגיקה עסקית מבוססת על Natural, בסיס הנתונים מבוסס Adabas והמערכות יכולות לשרת אותנו לעוד שנים רבות"

15/06/2016 13:09
אלדד הרשטיג, הסמנכ"ל הבכיר ומנמ"ר הבורסה הפורש

"מערכות המחשוב לניהול הבק-אופיס בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובכללן גם מערכות קריטיות כמערכות סליקה ומעו"ף – התבססו במשך 30 שנה על פלטפורמות Adabas ו-Natural של Software AG על גבי תשתית מחשבי מיינפריים". כך אמר אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה היוצא.


בתחילת 2015 השיקה הבורסה פרויקט מעבר של מערכות המחשוב לסביבת Linux פתוחה, אשר נבע ממספר גורמים: מחסור באנשי סיסטם המכירים את סביבת מערכת ההפעלה שהייתה בבורסה, חסכון בעלויות תחזוקה ובעלויות עקיפות, לדוגמה למערכי האחסון, וכן ההבנה שמעבר ל-Linux ייצור החזר מהיר של ההשקעה".

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, אמר כי "התאימות של פלטפורמות Adabas ו-Natural לסביבות פתוחות, חסכו פיתוח מחדש של אפליקציות אשר פותחו בהשקעה של עשרות שנות אדם, ויביאו להחזר של ההשקעה (ROI) בתוך שלוש שנים בלבד".

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: פלי הנמר

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: פלי הנמר

הפרויקט המורכב בוצע על ידי EBS ו-HP, יחד עם יועצי Software AG, אשר הופקדו על הטיפול במסד הנתונים ADABAS ועל אפליקציות Natural.

הרשטיג מוסיף ואומר כי "בחרנו להמשיך לפעול באמצעות פלטפורמות Adabas ו-Natural במסגרת מעבר ל-Linux מכיוון שהלוגיקה עסקית מבוססת על Natural, בסיס הנתונים מבוסס Adabas והמערכות עובדות היטב בסביבת ה-Linux הפתוחה ויכולות לשרת אותנו עם ה-Roadmap הצפוי למשך שנים רבות".

"הפרויקט כלל בין השאר העברת תכניות COBOL ל-C, החלפת מערכת טבלאות, הטמעת סביבת עבודה חדשה, החלפת כלי פיתוח ועוד. מכיוון שמדובר במערכות קריטיות, בוצעו בדיקות מקיפות של המערכת ובכללן ריצה במקביל אשר במהלכה בוצעו בכל יום השוואה של כל הפלטים שהופקו במערכת הישנה לאלו שהופקו במערכת החדשה. בסיומו של הפרויקט המוצלח, הופעלה מערכת ה-Linux במעבר Big Bang בלילה אחד,  בצורה חלקה, ללא הפרעה לפעילות השוטפת".

אלראי הוסיף כי "מערכות הליבה הקריטיות של הבורסה חייבות לפעול בצורה חלקה ומדויקת. הפרויקט המוצלח ושיתוף הפעולה בין כל הגורמים המעורבים איפשר לבורסה לניירות ערך לסגור בין לילה את מערכות המיינפריים ולעבור בצורה חלקה ומוצלחת לסביבת ה-Linux הפתוחה".

"הבורסה השיגה שיפור בביצועים, ומבחינת לקוחותיה ושותפיה המעבר היה חלק לחלוטין. הידע והיכולות של Software AG, יחד עם התאימות של פלטפורמות Adabas ו-Natural לסביבות פתוחות, חסכו פיתוח מחדש של אפליקציות Mission Critical".

אירועים קרובים