תוכן שיווקי
לקראת אירוע - כנס הלקוחות השנתי של נט-אפ ישראל, יום ב' 7 במרץ, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים

ניר הולנדר, נט-אפ: "המעבר לנגב מהווה מהפכת מחשוב בפני עצמה"

23/02/2016 14:49
ניר הולנדר, המנכ"ל החדש של נוטניקס ישראל. צילום: יח"צ

כשארגון נקלע להשבתת פעילות עקב תקלה במערכות המחשוב שלו, זה יכול לגרום לנזק כלכלי משמעותי ולאי-נעימות גדולה מצד הלקוחות. נסו לחשוב מה גודל הנזק שיכול להיגרם אם תיווצר השבתה במערכות המחשוב התומכות במערכות הלוחמה הצה"ליות בזמן מערכה, כמו למשל מבצע "צוק איתן". זו הסיבה שבחוד החנית של פתרונות נט-אפ (NetApp) ניתן למצוא פתרונות, המותאמים ללקוחות רגישים כל כך כמו לקוחות ביטחוניים.

ניר הולנדר הצטרף לנט-אפ בשנת 2010. הוא החל את דרכו בבינת ולאחר מכן מילא תפקידים בכירים בקבוצת רד בינת ובנורטל, בארץ ובאירופה. במסגרת תפקידו הנוכחי, סמנכ"ל מגזר צבא ותעשיות ביטחוניות, אחראי הולנדר, בין השאר, על מכירת פתרונות החברה למשרד הביטחון, רוה"מ, צה"ל, לתעשיות הביטחוניות כמו אלביט ורפאל, מגזר HLS וסייבר, וחברות טכנולוגיות נוספות כמו ורינט (Verint) ו-Nice. בנוסף מטפל המגזר במספר לקוחות אסטרטגיים מעולם הפיננסים והטלקום, כולל כל פעילות הענן של החברה בישראל.


לקראת כנס הלקוחות של החברה, שיתקיים ב- 7 במרץ במתחם אווניו, שוחחנו עם הולנדר על המורכבות של הפתרונות למגזרים רגישים כמו הצבא והתעשיות הביטחוניות, כיצד נדרשת החברה להתאים את פתרונותיה לצרכים המיוחדים של המגזר הזה וכיצד מסייעים למגזר הביטחוני להשיג את מטרותיו.

מהי נט-אפ עבורך?
"נט-אפ היא החברה המעצימה ביותר שעבדתי בה, ובעצם היותה כזו – התובענית ביותר. כדי להתמודד עם התובענות הזו, החברה גייסה ומגייסת את האנשים הטובים ביותר בתעשייה, ויעיד על כך הביקוש הגדול ליוצאי נט-אפ. מעבר למישור האנושי, נכון להיום מדובר בחברה היחידה שנותרה בתחום המתמקד כולו בפתרונות ניהול מידע. לנט-אפ היסטוריה של פטנטים פורצי דרך והיא החברה שהובילה את תחום היעילות באחסון, כפי שכיום מתמקדת גם בפתרונות לענן ופתרונות מבוססי תוכנה (Software Defined)".

"האנשים שמובילים את החברה הם האנשים שנוגעים בלקוח, והמשוב מהם לאנשי המוצר וההנהלה שקוף ומהיר. אלו גם האנשים שהטמיעו באופי החברה מחויבות אין קץ ושירות ללא אח ורע. בשילוב טכנולוגיה פורצת דרך – אינני רואה חברה טובה יותר בתחומה".

אילו מגמות או דרישות בולטות ניתן לראות במגזר שלך בשנה האחרונה?
"לקוחות ביטחוניים נחשבים ללקוחות אנטרפרייז "באקסטרים", הן מבחינת האימוץ הראשוני של טכנולוגיות חדשניות שעונות לצורך מבצעי תובעני, והן מבחינת הגדרת החשיבות המבצעית (Mission Critical). כשמערכת כמו "צי"ד" משרתת גוף ביטחוני במהלך מבצע כמו צוק איתן, אף אחד לא יכול להרשות לעצמו זמן השבתה (Down Time). זו אחת הסיבות לכך שפתרונות נט-אפ בארצות הברית ובישראל מהווים אחוז ניכר מנתח השוק במגזר הביטחוני, שלרוב גדול מהנתח המצטבר של המתחרים גם יחד בהיבטי נפחים וכמות מערכות".

"גם בישראל אימץ המגזר את רוב הטכנולוגיות שמציעה החברה. חשוב להדגיש שבכל פרויקט בטחוני מרכזי שבו אנו מעורבים יש השלכה על כל התעשייה הצבאית כולה, כך שהיכולות והערכים של נט-אפ אינם חדשים לגופי הביטחון הלאומי, במיוחד כשמדובר במיזמים חדשניים, ביציאה מחוץ לדפוסים המסורתיים ובהשתחררות מהפלטפורמות המונוליטיות הישנות".

"מה שמכוון כרגע את כל התעשייה הוא המעבר של בסיסי צה"ל לדרום הארץ. המעבר לנגב נחשב לאחד המהלכים המשמעותיים של מערכת הביטחון הישראלית בעשור הקרוב ואנחנו כבר קיבלנו על עצמנו את האתגר. מעבר לשינוי הדמוגרפי והתעסוקתי, המעבר לנגב מהווה גם מהפכת מחשוב בפני עצמה. זוהי שעת כושר לחידוש תשתיות המחשוב לשנים רבות ולמיסוד שירותים וסביבת עבודה שתתאים לאמצע המאה -21. בנוסף, הפרויקט יאפשר רציפות תפקודית עם מנגנוני גיבוי ושרידות מתקדמים".

איזה מענה מספקת נט-אפ לדרישות המגזר הביטחוני?
"נט-אפ מספקת מספר דרישות, ביניהם תקציב, מענה על צורך צבאי וטכנולוגיות פורצות דרך".

"המגזר הביטחוני מתמודד היום יותר מבעבר עם אתגרים של קיצוצי תקציב. המעבר לאפליקציות על גבי ענן ושימוש בחומרות שהן מוצרי מדף יכולים בהחלט לתת מענה לאותם אתגרים. החיסכון הכלכלי הגלום במעבר לענן ולמוצרי קומודיטי ידוע וגלוי. נט-אפ מנוסה בפתרונות לצרכים מבצעיים, ברמה של אף חברה בארץ (ובעולם). בין הפתרונות המוכחים של החברה ניתן למצוא פתרונות לכל זירה:

● אוויר – החל מפתרונות אחסון וניהול מידע מוטסים, דרך איסוף מודיעין  ושינועו מקצה לקצה בין כל מערכות הניתוח\ פענוח\ תוצרים וארכיון חם\קר.
● יבשה – פתרונות לסנסורים, חוזי, אג"מ תומכי לחימה, מוצבי שליטה שרידים, פתרונות ניידים ולבישים. בנוסף פתרונות לסימולטורים ומדמי מערכות.
● ים – החל ממודיעין, דרך פתרונות מבצעיים ותומכי לחימה, תחנות חוף, ומערכות מושטות.
● סייבר – איסוף, מאגרים, היתוך מידע וארכיונים לתוצרים".

"בהקשר לעולם הטכנולוגי – נכנסת נט-אפ לתמונה עם פתרונות לעולם הענן שהם הפתרונות המתקדמים ביותר, באמצעות יישום חזון Data Fabric ו-OpenStack. מגמה נוספת שהולכת ומתחזקת לתמיכה בכל נושא הוזלת העלויות, היא שימוש בחומרה גנרית, שמריצה את מערכת ההפעלה של נט-אפ בתוכנה – sDOT (ר"ת Software defined on TAP)".

מה נמליץ ללקוחות שלך כדי שירצו להגיע לכנס?
"באירוע יוכלו לקוחות החברה לשמוע ישירות מפי המומחים של החברה העולמית על הטכנולוגיות החדשניות ביותר בתחום, זה בהחלט יעניק להם פרספקטיבה נוספת ורחבה יותר על היכולות שלנו. בנוסף, אנו נציג סיפור לקוח חשוב מהמגזר הביטחוני, המביא לידי מימוש את הטכנולוגיות המדוברות. כמובן שגם נחשוף את חזון החברה לשנים הקרובות. אני מזמין את כל לקוחותינו להגיע ולהתרשם".

אירועים קרובים