תוכן שיווקי

Emind ו-AWS מביאות ענן HPC לאוניברסיטאות בישראל עם תוכנית AWS לחינוך

30/12/2015 15:37
Emind ו-AWS

Emind מקבוצת אולקלאוד (Allcloud), משווקת פלטפורמת הענן של AWS (ר"ת Amazon Web Services) למגזר הציבורי, קיימה יחד עם AWS ומרכז החישובים הבין-אוניברסיטאי, יום עיון לחוקרים ואנשי IT באוניברסיטאות.

מטרת סמינר הענן האקדמי הייתה יצירת מודעות ליכולות ולתועלות של מחשוב ענן במוסדות אקדמיה. בסמינר לקחו חלק 70 משתתפים ממוסדות אקדמיה מרחבי הארץ, ובמרכזו הועברה סקירה מעמיקה של התוכנית החדשה של AWS  לחינוך (AWS Educate Program).

שתי התועלות המרכזיות שבלטו לאורך היום היו סקלאביליות (יכולת גידול)  ועלויות. העובדה שפעולה יכולה להתבצע עם AWS באמצעות כוח מחשוב בגודל משתנה, ועם השלמתה להפסיק את השימוש, הופכת את השירות לגמיש, חסכוני ומהיר. יש בכך התאמה מושלמת עבור הסקטור האקדמי, המאפשרת לבצע מחקרים בלי לרכוש חומרה יקרה, על כל החסרונות הכרוכים ברכישה כזאת.

"עבור Emind, מחב"א ו-AWS, כנס כזה מרגש מאוד, מפני שזו דרך לבניית העתיד של מחשוב ענן, כמו גם להבאת כלים לתחום בו הם חיוניים אך עדיין אינם מוכרים" אמר להב סביר, מנכ"ל Emind מקבוצת אולקלאוד. "אנו מחויבים לחבור עם AWS ומחב"א כדי לקיים עוד כנסים מסוג זה, על מנת לגשר על פער הידע בנושא הענן".

פליקס מנוהראן, ראש ה-AWS Educate Program, אמר כי "התחום של מחשוב ענן עדיין צעיר יחסית בסקטור האקדמי, כשהידע והשימוש בתשתיות הענן רק מתחילים לנבוט. AWS מעודדת מרצים וסטודנטים עם קרדיט שימוש בענן שאנו מספקים ב-AWS Educate Program".

מנוהראן הוסיף כי "עם הגידול בשימוש בענן אנו מזהים פער הולך וגדל בידע של אנשי מקצוע מיומנים. תוכנית החינוך שלנו מביאה את הענן לכיתות הלימוד, באפשרה לסטודנטים, מרצים ומוסדות אקדמיה להתנסות בטכנולוגיית ענן בעצמם. המענק הקטן שאנו נותנים לכל משתתף בתוכנית, הוא גם נקודת התחלה מצוינת עבור מחלקות באוניברסיטאות להתנסות עם הענן למטרות מחקר, ולשתול שורשים ב-AWS עבור הפרויקטים הבאים שלהם".

אירועים קרובים