תוכן שיווקי

לקראת כנס IFN | ראיון עם צור חזן, יבמ

31/08/2014 14:51
הולכים חזק על ה-iOS, שווה לעקוב. IBM

IFN מייצגת בשוק המקומי את מערכת ה-FileNet של יבמ (IBM), מתמחה בתחומי ה-ECM – Enterprise Content Management  וה-BPM –  Business Process Management. לקראת כנס הלקוחות של IFN מספר צור חזן, מומחה מכירות בתחום ה-ECM מקבוצת התוכנה של יבמ ישראל, על שיתוף הפעולה בין שתי החברות ועל מוצר הדגל שפותח ביבמ.

ספר לי בקצרה על מוצר File Net המפותח אצלכם ביבמ

"IBM Datacap Taskmaster Capture מאפשר לעבור ממסמך מודפס למידע ממוחשב בזמן אמת. הכלי הייחודי הזה נותן פתרון מלא לקליטה ולכידת מסמכים וחילוץ נתונים ממסמכים בצורה אוטומטית. המערכת סורקת וקולטת את המסמך, מזהה את תוכנו, מסווגת אותו, מאמתת נתונים ומחלצת נתונים ומידע מהמסמך באופן מהיר, מדויק ויעיל. התהליך יכול להיות מיושם על כל סוגי המסמכים: מובנים, משתנים או בלתי מובנים לחלוטין. הטווח הרחב של מסמכים עימו מסוגלת המערכת לחהתמודד, הופך אותה לכלי אידיאלי לארגונים במגוון רחב של תחומי משק ותעשייה.

הכלי של יבמ מאפשר לנהל סריקה מרכזית או מבוזרת ומיועד לסייע לארגונים לזהות ולחלץ בתוך שניות מידע מתוך סוגים שונים של מסמכים, כגון חשבוניות, טפסי תביעה, החזרי מס ועוד.

על מנת להציע את היכולות האלה, משלב Datacap את מיטב מנועי ה-OCR ,ICR ,OMR המובילים בשוק – ובצידם יכולות זיהוי ברקודים במסמכים. מעבר לזיהוי דפוס וברקוד, יודעת המערכת לזהות גם כתב יד וסימון תיבות בטפסים".

הטיפול בעברית מתבסס על מנוע זיהוי עברית של  ABBYY מנוע חוקים גמיש מאפשר לשנות במהירות ולהתאים בקלות את לכידת הנתונים, על מנת לתמוך בדרישות העסקיות המשתנות. השימוש ב-DataCap מייתר את הקלדת הנתונים הידנית באמצעות זיהוי אוטומטי ומיכון תהליך זיהוי המסמך – ותורם לייעול הארגוני. תרומה נוספת לשיפור הפריון מושגת בזכות האפשרות להפעיל מערך מבוזר לקליטת מסמכים, מעבר לתמיכה בחדרי סריקה מרכזיים.

הכלים האנליטיים הייחודיים ליבמ מאפשרים השלמה של נתונים או תיקונם כבר בזמן קליטת המסמך, באמצעות ניתוח אוטומטי של תוכנו. ניתן לבצע חישובים בנתונים הנקלטים על פי נוסחאות מוגדרות מראש – בעבודה מול מערכות פיננסיות או מערכות אחרות הפועלות בארגון. התוכן המופק במערכת, ניתן לייצוא למערכות שונות ולמגוון יישומים, החל מגליונות Excel ועד סביבות ERP או CRM מתוצרת יצרנים שונים.

החישובים, העיבודים והניתוחים מתבצעים בזמן אמת, באופן המאפשר לארגון ליהנות מתובנות מיידיות, ולהיערך לפעולה מתאימה".

על איזה צורך של ארגונים בא המוצר לענות?

"הממשק בין העולם הדיגיטלי לעולם התוכן המודפס והזמין על גבי נייר בלבד, מהווה במקרים רבים חוליה חלשה במערך ניהול המידע הארגוני. משתמשים מתוך הארגון ומחוץ לו – לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים – מייצרים מגוון רחב של ניירת. החל מטפסים ושאלונים, דרך מסמכי רכש והזמנות, המאופיינים בפורמט מובנה ואחיד, ועד לטקסט בלתי מובנה, בין אם הוא משולב בטפסים כאלה ובין אם הוא עומד בפני עצמו. ועוד לא הזכרנו נתוני ברקוד העשויים ללוות מסמכים כאלה.

על מנת להפיק ערך ממכלול המידע הזה, נדרשים ארגונים להמיר אותו למדיה הדיגיטאלית, לפורמט אלקטרוני עימו מסוגלות מערכות המידע להתמודד: טקסטים, מספרים וכן הלאה. ההמרה הזאת צריכה להתבצע בתהליך מהיר ככל האפשר, במתכונת יעילה ומדויקת. בדרך, נדרש להפעיל שורת בדיקות שיוודאו את אמינות הנתונים – ויאפשרו שילוב שלהם במאגר הידע והנתונים הארגוני.

Datacap Taskmaster Capture של יבמ בא לענות על כל אלה, באמצעות כלי משולב אחד, המכסה את מכלול אתגרי קליטת נתוני הנייר: החל מסריקה דרך המרה לנתונים אלפא-נומריים, עבור לבדיקות ולניתוח אנליטי ועד לשילוב בבסיס הנתונים ובמערכות תוכנה ארגוניות.

הכלי נועד להתמודד עם המאפיינים הייחודיים לעולם הארגוני, ולצורך זה הוא תומך בתהליכי עבודה מרכזיים או מבוזרים, ומבטיח רמה גבוהה במיוחד של יעילות – ללא פשרה בכל הנוגע לאיכות ולדיוק העבודה".

מה מיוחד בשוק הישראלי בתחום מוצרים זה?

"השוק הישראלי צמא לפתרונות סריקה ומפתוח התומכים בעברית באופן מלא. הצגת פתרון 'דובר עברית' מציבה שורת אתגרים טכנולוגיים ומחייבת תחכום גבוה משמעותית מזה של שפות אחרות. כך, למשל, לא ניתן לחשוב על פתרון לשוק הישראלי שאינו כולל גם ניתוח אנליטי של התוכן הנסרק: השפה העברית (והכתיב החסר שבו אנחנו משתמשים) מחייבת התייחסות להקשר שבן נמצאת המילה על מנת להבין את תוכנה. 'קנה' עשוי להיות 'רכש' או 'קנה של תותח'; 'חלב' עשוי להיות משקה, פעולה של חקלאי בעל רפת או חלק של נר, וכן הלאה.  ההתמודדות עם אתגרים ברמה הזאת, האופייניים לעברית, מחייבת טכנולוגיה מתקדמת, דוגמת זו של  יבמ".

מה אפשר לומר על מגמות וטרנדים עולמיים בתחום?

"המגמה הברורה הראשונה עליה ניתן להצביע, נוגעת לשילוב ההולך וגובר של מערכות לכידת מסמכים עם כלים אנליטיים המופעלים כבר ברגע הלכידה. הניתוח האנליטי נועד הן על מנת לשפר את איכות המידע הנקלט – והן על מנת לזרז ככל האפשר את הפקת הערך העסקי מהמידע הזה.

מגמה שניה, היא העליה הרצופה והברורה בהיקף השילוב של מערכות לכידת מסמכים במסגרת תשתית היישומים הארגוניים – מערכות ERP ,CRM וכן הלאה.

המגמה הזאת היא תוצאה של בשלות הטכנולוגיה מצד אחד – ושל הכרה בחשיבות המידע הזמין על גבי נייר בלבד, ואשר ימשיך להגיע ממקורות נייר גם בעתיד הנראה לעין.

מגמה שלישית, העתידה לשנות את עולם לכידת המסמכים, נוגעת לשימוש במכשירי קצה ניידים. ממש כשם שארגונים ומשתמשים פרטיים למדו למנף את ה- QR code במסגרת התקשורת ביניהם, מותר להניח כי השיפור המתמיד באיכות המצלמות בטלפונים סלולאריים ובמכשירי טבלט, וזמינות התקשורת בפס רחב, יהפכו כל מכשיר כזה לנקודת קליטה וממשק פוטנציאלי בין מערכות רכישת תמונה וניתוח, שיפעלו בליבת הארגון, ובין הסביבה בה נמצא העובד המשתמש במכשירי הקצה האלה.

ספר בקצרה על השותפות עם IFN כנציגתכם המקומית לאורך השנים האחרונות.

"IFN הינה שותף ותיק ומנוסה בתחום מוצרי ה-ECM בארץ עוד טרם רכישת Filenet על ידי יבמ. ל-IFN מוניטין רב וניסיון רב שנים במכירת, יישום והטמעות מוצרי ECM בקרב לקוחות ארגוניים וגופים גדולים בארץ".

אירועים קרובים