תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "הקשר עם PMI טומן בחובו הצלחה מקצועית לעוסקים בתחום ניהול הפרויקטים"

10/06/2014 12:59

מאת: רן מירון

לקראת הכנס ה-18 של העמותה לניהול פרויקטים בישראל, שיתקיים ב-16.6.14 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, גלית יסקרביץ-טיץ, סגנית נשיא PMI ישראל, מספרת על פעילותה של יחידה חדשה ב-PMI, אשר מתמקדת בקשרי תעשיה וממשל.

"יחידת קשרי תעשיה וממשל ב-PMI ישראל מציעה לעמיתיה מספר יוזמות שמחזקות את המקצועיות של מנהל הפרויקטים ומציבות אותו בחזית הידע הקיים בתחום", אומרת גלית יסקרביץ-טיץ, שמכהנת כסגנית נשיאPMI  ישראל לקשרי תעשיה וממשל, ומנהלת במקביל את חברת Leadera לייעוץ מתודולוגי והדרכות בניהול פרויקטים.

היוזמה המרכזית שמציעה PMI תחת פעילות יחידת קשרי תעשיה וממשל נקראת "עמיתי PMI". לדברי יסקרביץ-טיץ פעילות זו מציעה למנהלי פרויקטים לשמש כנציגים של הארגון בקשר שלהם עם PMI ובדרך זו תתאפשר עבורם ולטובת הארגון בו הם עובדים, נגישות למידע הרב הקיים ב-PMI בארץ ובעולם. היא מציינת כי הקשר הוא דו כיווני, שכן PMI עצמה מתעדכנת כל העת מהשטח באמצעות עמיתיה באשר לאתגרים עימם מתמודדים מנהלי הפרויקטים בארגונים. יוזמה נוספת עליה מספרת יסקרביץ-טיץ, היא שיתוף פעולה עם איגודים מקצועיים. "שיתוף הפעולה המוצע מאפשר לחזק ולהעמיק ממשקים מקצועיים עם בעלי תפקידים נוספים שאינם מנהלי הפרויקט, אך פועלים במשותף ובשילוב מאמצים להצלחת הפרויקט. למשל, איגוד אילטם / אינקוסי ישראל, שמאגד מהנדסי מערכות, משתף פעולה עם PMI ישראל להרחבת הידע ולמידה הדדית של הממשק בין התפקידים. במסגרת יוזמה זו אנו פועלים לייצר שיתופי פעולה עם איגודים ועמותות מקצועיות נוספים". יוזמה שלישית בה עוסקת עתה יחידת קשרי תעשיה וממשל היא הקמת פורומים מקצועיים, ששניים מהם כבר נמצאים בשלב התהוות מתקדם – פורום מקצועי לתעשייה ופורום ייעודי לסקטור תשתיות ובנייה. "PMI מזמינה להצטרף כל מנהל פרויקט שרוצה לייצר קשר או לחזק את הקשר עם PMI לטובת העצמת יכולות הניהול בארגונו והעצמה של הידע האישי שלו עצמו. הצוות המוביל של כל פורום יקיים תהליך של בירור הנושאים הרלוונטיים עבור עמיתיו, תבנה תוכנית שנתית, ונושאים אלו יידונו במהלך מפגשי עמיתי הפורום. כרגע החשיבה היא על תצורה של פורום נודד שיתארח בכל פעם באחד הארגונים בהם פועלים מנהלי הפרויקטים שחברים בפורום".

את יחידת קשרי תעשייה וממשל ב-PMI (ר"ת  Project Management Institute) מובילים ביחד עם יסקרביץ-טיץ שלושה חברי הנהלה נוספים בעמותה: אבי גרוסמן, מנהל יחידת פרויקטים, EPMO, במקורות, אוריאל פליס, מנכ"ל שער ניהול פרויקטים ומכרזים בע"מ, וארז קוטנר, מנהל ארכיטקטורה ו-Delivery באגף מערכות מידע בפניקס. פעילות יחידת קשרי תעשייה וממשל פועלת מול שלושה סוגים של בעלי עניין בשוק. "הקבוצה הראשונה כוללת מנהלי פרויקטים בחברות תעשייתיות; במגוון סקטורים בהם בנקאות ופיננסים, טכנולוגיה ותקשורת, תשתיות ובניה. קבוצה נוספת כוללת אגודים מקצועיים ועמותות בתחומים שמשיקים לניהול פרויקטים. הקבוצה השלישית אליה אנו פונים כוללת רגולטורים וגורמי ממשל".

לדברי יסקרביץ-טיץ, המוטיבציה להקמת תחום קשרי תעשייה וממשל עלתה מתוך הצרכים שלה כיועצת ומנהלת פרויקטים מזה 14 שנה. "מתוך העבודה שלי בפרויקטי יעוץ ללקוחות, אני נדרשת כל הזמן להתמודד עם סוגיות חדשות, להתעדכן בידע, בפתרונות מתקדמים, ובאופן בו מתמודדים ארגונים אחרים עם אתגרים בתחום. מניסיוני ראיתי במהלך השנים כיצד הקשר שלי עם PMI שנמשך כבר 7 שנים, מאפשר לי להביא בפני הלקוחות שלי פתרונות יצירתיים יותר ומותאמים יותר לצרכים שלהם".

אירועים קרובים