בזק בינלאומי השלימה את הקמת הדטה סנטר שלה; ההיקף 35 מיליון שקלים

הדטה סנטר החדש הוא השני במספר של בזק בינלאומי ● הוא נפרש על פני שטח של 1,000 מ"ר וכולל מקומות פוטנציאליים ליותר מ-20 אלף שרתים ● יכולת תעבורת הנתונים מגיעה בו ל-10 ג'יגה-ביט, עד לרמת הלקוח הבודד, והוא מכיל קישורים ישירים ומגובים לשדרת האינטרנט של החברה ● במכרז מערכות המיזוג, האל-פסק, הארונות ופסי השקעים זכתה APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק ● איל צפריר, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנמ"ר בזק בינלאומי, אמר ש-"ב-2012 נתחיל לתכנן את הדטה סנטר הבא"

בזק בינלאומי השלימה את הקמתו של הדטה סנטר השני שלה, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט חולק לשני שלבים, כשהשלב השני, שהחל ב-2010, הסתיים בימים אלה. עלות ההקמה הכוללת עומדת על כ-35 מיליון שקלים.

הקמת הדטה סנטר נעשתה במקביל להשלמתו של פרויקט פריסת כבל התקשורת התת-ימי של החברה, מישראל לאירופה, מתוך ראייה של גידול בצרכי הלקוחות של החברה, הקיימים והעתידיים. הדטה סנטר מתאפיין בהיבטים ירוקים והושם דגש בתכנונו על התבססות על תשתיות חוסכות חשמל ואנרגיה.

חלקו הראשון של הדטה סנטר הוקם בשנים 2008-2009, בשטח של 500 מ"ר. בשלב השני הוא הורחב ל-1,000 מ"ר. הוא כולל 270 ארונות שרתים בהספק של 8 קילו-ואט לארון, אשר מתווספים ל-260 הארונות הקיימים. בסך הכול יש בו מקומות פוטנציאליים ליותר מ-20 אלף שרתים. חוות השרתים הוקמה בתצורה שרידה וירוקה, באמצעות טכנולוגיות לחיסכון בחשמל ומיזוג, והיא מכילה ציוד קירור ומיזוג המפיקים כ-700 טון קירור. כמו כן, יש בה מערכות אל פסק וגנרטורים בהספק כולל של 12 מגה-ואט.

יכולת תעבורת הנתונים בדטה סנטר החדש של בזק בינלאומי מגיעה ל-10 ג'יגה-ביט, עד לרמת הלקוח הבודד, והוא מכיל קישורים ישירים ומגובים לשדרת האינטרנט של החברה. כך יכולים לקוחות החברה ליהנות מגמישות מרבית בניהול רוחבי הפס שלהם, לצד שורה של שירותים, בהם אירוח וניהול שרתים, שרתים וירטואליים ומגוון שירותים מנוהלים – גיבוי, אבטחת מידע, מניעת התקפות, ניטור, בניית סטטיסטיקות ועוד.

במכרז מערכות המיזוג, מערכות האל-פסק, הארונות ופסי השקעים לדטה סנטר החדש זכתה APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק. בהיבט התקשורתי מורכבת רשת הדטה סנטר מציוד של סיסקו (Cisco) וג'וניפר (Juniper). הרשת מגובה ומחולקת לשלוש שכבות, כשלשם יתירות, כל ציוד מחובר לשני ציודי תקשורת בשכבה שמעל. כמו כן, הפרויקט נערך בשיתוף יותר מ-30 קבלני משנה, ביניהם סיסקו ישראל, ג'וניפר ישראל, APC ישראל, ריטל, פ.ק, אלמור, ארדן, דלקיה, גירית וקרן אש.

"אנחנו נותנים שירות ולא רק נדל"ן"

איל צפריר, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנמ"ר בזק בינלאומי, אמר ש-"חוות השרתים בנויה על פי מיטב הטכנולוגיה ומתהדרת בכלי ניהול מתקדמים. היא מציעה פתרון מלא ללקוחות, המשלב שירותי תקשורת מנוהלים ואינטגרציה".

"אנחנו נותנים שירות ולא רק נדל"ן", הוסיף. "אנחנו מציעים מגוון שירותים: איזון עומסים, פסי שקעים מנוהלים (32 אמפר לארון), גיבוי למערכות VTL, שירותים מנוהלים, שירותי איחסון וכן ניטור – בסיסי ומתקדם. בנוסף, אנחנו מספקים שירותי אבטחת מידע – אם ברכישת פתרונות אבטחת מידע ייעודיים ואם בביצוע בדיקות אבטחה לשרתים. יצוין, כי אנחנו עומדים בתקן ISO17799".

"בעצת אנשי APC ישראל, שתכננו את הדטה סנטר, בנינו מראש את התשתית של החווה כך שנוכל להגדיל אותה באופן מודולרי", אמר צפריר. הוא ציין, כי התכנון כלל התייחסות למגוון היבטים ירוקים, הן לטובת נצילות אנרגטית והן לטובת הגנה על הסביבה. כך, הוסיף, "סגרנו מסדרונות חמים ומימשנו את טכנולוגיית הקירור החדישה In Line – בין השורות. היינו הראשונים לעשות זאת בארץ. באמצעות הטכנולוגיה הזאת אנחנו מצננים את המים בטמפרטורה של 14 מעלות ולא 7. כמו כן, אנו מקבלים UPS עם נצילות גבוהה יותר".

לדברי צפריר, כלי הניהול בחוות השרתים החדשה מגוונים ורבים, והם כוללים, בין היתר, מערכת בקרת מבנה מקיפה, כלי ניהול תעבורת הלקוחות, מערכת ניהול ציודי לקוחות, מערכות לניטור רשתות החווה וניהול פסי החשמל.

הוא ציין בנוסף, כי במסגרת הפרויקט הוקם אתר מאובטח לשירות לקוחות החווה שמאפשר להם לבצע פעולות באופן מקוון. בין היתר, הלקוחות יכולים באמצעותו לצפות ולעדכן אנשי קשר מורשי כניסה; לתאם הגעה לחוות השרתים; לשלוח בקשות לשינויים בחוקי הפיירוול ובקשות לגיבוי או שחזור; ולשלוט באופן מלא על פסי החשמל בשטח האיחסון שברשותם.

צפריר ציין, כי "ב-2012 נתחיל לתכנן את הדטה סנטר הבא".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יניב

    חברה של תותחים!!! כל פרויקט - זהב! אין ספק שמבחינה טכנולוגית וחשיבה קדימה האנשים בבזק בינלאומי מקדימים בכמה שנים את שאר החברות האחרות בשוק.

  2. רונן

    החווה הטובה בארץ, יש לי שרתים אצל כל הIspים בארץ וכמה גם באירופה, החווה של בבל לדעתי המשתלמת והטובה מכולם, בהצלחה.

  3. ברוך פריד

    אפילו בגבעתיים אין לכם רשת NGN אבל לגבות כסף כביכול על השירות שלא קיים אתם יודעים היטב !!!!

אירועים קרובים