בזק בינלאומי סיימה את פריסת כבל התקשורת האופטי מישראל לאירופה

הפרויקט הסתיים לאחר פחות משנה, ובימים אלה מבצעים אנשי החברה בדיקות אחרונות של הכבל ● אורך הכבל הינו כ-2,300 ק"מ והוא מוטמן בעומק של עד 1,300 מטרים מתחת לפני הים ● הקיבולת שלו היא 7.2 טרה-בייט ומטרתו היא לאפשר מענה לביקושים ההולכים וגדלים לרחבי פס באינטרנט הקווי, הסלולרי ובשירותי ה-Data ללקוחות עסקיים

לאחר פחות משנה, בזק בינלאומי סיימה באחרונה את פרויקט הנחת כבל התקשורת האופטי התת ימי מישראל לאירופה. החברה מבצעת בימים אלה בדיקות אחרונות של התשתית החדשה.

הכבל החדש יאפשר מענה לביקושים ההולכים וגדלים לרחבי פס באינטרנט הקווי, הסלולרי ובשירותי ה-Data ללקוחות עסקיים. על פי הערכות שמרניות של בזק בינלאומי, הביקוש לקיבולת בינלאומית מישראל צפוי לגדול בכ-33% בשנה בחמש השנים הקרובות ובכ-20% בשנה בחמש השנים שלאחר מכן.

אורך הכבל הינו כ-2,300 ק"מ והוא נפרס במעמקי הים התיכון ומוטמן בעומק של עד 1,300 מטרים מתחת לפני הים. הכבל של בזק בינלאומי יספק אלטרנטיבה לכבל היחיד כיום המשמש לתעבורת אינטרנט, בבעלות חברת מד נאוטילוס. הוא עתיד לשרת את כל ספקיות ומפעילות התקשורת בישראל, בכלל זה את הלקוחות הפרטיים והעסקיים של בזק בינלאומי, ויעבור לשימוש מבצעי כבר בשבועות הקרובים.

הקיבולת של הכבל התת ימי עומדת על 7.2 טרה-בייט, והיא מאפשרת לחברה להציע ללקוחותיה גישה ישירה לצמתי האינטרנט המרכזיים בחוץ לארץ. כחלק מפרויקט הנחת הכבל התת ימי וכדי לשפר את חוויית הגלישה בישראל, השקיעה בזק בינלאומי גם בהרחבתם של קווי התקשורת הפנים ארציים, כך שתעבורת האינטרנט תזרום עם מינימום הפרעות ועיכובים.

במקביל, ביצעה בזק בינלאומי פרויקט לשדרוג שכבת הליבה (CORE) של האינטרנט, הקימה מערכי גישה וממשקי ליבה חדשים, החליפה ציוד קצה והרחיבה את חוות השרתים של החברה. היערכות זו בוצעה במסגרת פעילותה של בזק בינלאומי להקמת רשת אינטרנט חדשה, שתישען על יכולותיו הטכנולוגיות של הכבל התת ימי החדש. הרשת, שתיקרא Power NGN, תושק בשבועות הקרובים. לדברי החברה, היא תאפשר ללקוחות להוריד קבצים במהירות גבוהה יותר, ליהנות מחוויית משחקי רשת טובה יותר, צפייה ישירה (Streaming) איכותית יותר, בדגש על סרטים באיכות HD, ויכולת לנצל באופן מקסימלי את משאבי הרשת העומדים לרשותם, כך שיוכלו לבצע מספר שימושים באינטרנט בו זמנית באיכות מיטבית.

בימים אלה, יוצאת בזק בינלאומי בקמפיין חוצה מדיות בהיקף מוערך של שישה מיליון שקלים, במסגרתו תציע החברה ל-5,000 הלקוחות הראשונים שיירשמו להתנסות בגלישה ברשת החדשה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלדד

    מעוניין להתנסות בתשתית החדשה.תודה

אירועים קרובים