ח"כ יצחק הרצוג: "אין שום חשיבה מערכתית ברמת הממשלה לגבי תשתיות המיחשוב"

"התקלות האחרונות שהמדינה חוותה - של בזק וסלקום - מעידות כאלף עדים מה עלול להיות וכיצד מדינה שלמה יכולה להיות משותקת", אמר ח"כ הרצוג, שהיה אורח הכבוד בכנס KickOff 2011, להשקת שנת הפעילות העסקית בענף ה-ICT הישראלי ● עם זאת, אמר חבר הכנסת, כי "ישראל מעוררת קנאה וגאווה בכל הקשור לפעילותה בעולם ה-IT. מה שאתם עושים הוא הבאה של ישראל לקצה, לשיא של הטכנולוגיה"

המרוץ לקלפיות לא פוסח גם על תחום ההיי-טק, ח"כ יצחק הרצוג. צילום: קובי קנטור

"הממשלה התקדמה מאוד בנושא המיחשוב. למרות זאת, לצערי, המגזר הממשלתי מצוי עדיין מאחור בפיתוח תשתיות מיחשוב. אין שום חשיבה מערכתית ברמת ממשלה נבחרת על התשתית הזו", אמר ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג.

ח"כ הרצוג היה אורח הכבוד בכנס KickOff 2011, להשקת שנת הפעילות העסקית בענף ה-ICT הישראלי. במסגרת הכנס חולקו אותות הצטיינות בקטגוריה האישית למנמ"רים, מנהלי הטכנולוגיות ומנהלי אבטחת המידע במשק הישראלי. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו בכירי הענף, מנכ"לי ארגונים וספקיות ה-IT, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. הכנס נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה.

לדברי שר הרווחה לשעבר, "אין שום חשיבה מערכתית ברמת הממשלה לגבי תשתיות המיחשוב ותקשורת נתונים. תשתית זו לא פחות חשובה מתשתיות אחרות, ולא נערכו לגביה דיונים לגבי מידת העמידות, השרידות והיתירות שהיא נדרשת להן. התקלות האחרונות שהמדינה חוותה – של בזק וסלקום – מעידות כאלף עדים מה עלול להיות וכיצד מדינה שלמה יכולה להיות משותקת".

"הציבור לא מעריך את הנושא הזה", אמר ח"כ הרצוג, "העליתי את הנושא לדיון בפורומים שונים – תשתיות המיחשוב, תשתיות העברת נתונים ותשתית תקשורת הן נושא חשוב ביותר. יש לשים אותו על השולחן ולדעת איפה ישראל נמצאת ביחס לעולם".

הרצוג הזכיר לנוכחים, כי בטרם היה לפוליטיקאי, עסק בהובלה של טכנולוגיות, ובמשרד עורכי הדין שעבד בו – הרצוג-פוקס-נאמן, דאג להכנסת טכנולוגיות אינטרנט וסלולר לישראל.

"לכל עולם המיחשוב", אמר ח"כ הרצוג, "יש שני כיוונים סותרים: הקדמה, אשר מאפשרת הנגשה של יותר מידע ליותר בני אדם; ומנגד, היא מאפשרת למי שמתקדם טכנולוגית להשיג יותר תחכום ובכך היא מגדילה את הפערים בין האנשים. יש קבוצות רבות באוכלוסיה שהדבר מסבך אותם ומגדיל אצלם את הפערים. המדובר באתגר עצום עבור האנושות, כיוון שנוצרות אוכלוסיות שונות שלא מסוגלות לצרוך את הטכנולוגיה וליהנות מהפירות שלה".

"הפורמט הרגיל של משפחתיות וקהילתיות הולך ומתפורר בעידן המחשב", אמר ח"כ הרצוג, וציטט ממצאים של סוציולוגים, לפיהם "מצד אחד, הטכנולוגיה שינתה את האנשים, והם פחות נפגשים איש עם רעהו ואיש עם משפחתו, אולם מנגד, באמצעות רשת האינטרנט, נוצרות קהילות של אנשים בעלי עניין משותף, הנמצאים משני עברי האוקיינוסים".

"הריכוזיות נעלמת בשל הרשת", אמר ח"כ הרצוג, "כל השיח הדמוקרטי של אומות משתנה. התשתית של הרשת מביאה לאובדן ריכוזיות ושליטה על המידע, שאפיינה את העבר".

הוא ציין, כי בין התופעות השליליות בטכנולוגיה, "האינטרנט הביא לנגישות של מידע בעייתי לילדים ולקטינים, וגרם לעלייה דרמטית בפעילות מינית של בני נוער ופעילות אלימה".

ח"כ הרצוג סיים בציינו, כי "ישראל מעוררת קנאה וגאווה בכל הקשור לפעילותה בעולם ה-IT, מה שאתם עושים הוא הבאה של ישראל לקצה, לשיא של הטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים