אורקל מכריזה: יישומי פיוז'ן יסופקו ב-2011

פרויקט הפיתוח, שהוגדר על ידי לארי אליסון כ-"מורכב ביותר שנערך מעודו באורקל", הגיע סוף-סוף לסיומו לאחר דחיות חוזרות ונשנות ● בשל היותן מארג שלם של יישומים מודולרים, תומכים יישומי פיוז'ן ביישומי אורקל הקיימים ● באמצעות שימוש במוצר בודד, ממשפחת מוצרים, או בערכה כולה, יכולים לקוחות החברה למנף את הפיתוחים בסביבת אורקל

03/10/2010 13:43

אורקל (Oracle) חשפה את יישומי פיוז'ן (Fusion) – הדור החדש של יישומים לעסקים מתוצרתה. לאחר חמש שנות פיתוח ומיליארדי דולרים רבים, הוכרזו היישומים, שיסופקו כבר בתחילת ב-2011.

מי שעקב אחר הפיתוח של פיוז'ן, ודאי זוכר שבכל שנה נדחתה ההכרזה ונפוצו עוד ועוד שמועות על תקיעתו של הפיתוח המורכב והמסובך, שכונה על ידי לארי אליסון – מנכ"ל ומייסד אורקל, "הפרויקט המורכב ביותר שנערך מעודו באורקל". אך אליסון לא הרפה.
אחת הסיבות המרכזיות לפרויקט פיוז'ן, היא מסע הרכש הענק של אליסון, שכלל עשרות חברות תוכנה. כך, נוצר מצב שבו אורקל מציעה מבחר יישומים שמתחרים זה בזה ראש-בראש, כמו למשל שלוש מערכות ERP: האחת של אורקל עצמה, השנייה של פיפלסופט (Peoplesoft) והשלישית של ג'יי. די. אדוארדס (JD Edwards).

אורקל אמנם המשיכה לתמוך בגרסאות חדשות של התוכנות שרכשה, אך ברור היה שעליה לפתח את התווכה שתהיה הבסיס לפיתוח כל היישומים שלה. וכך, בכנס השנתי של משתמשי אורקל – Oracle OpenWorld שנערך בסן פרנסיסקו, הכריז סוף-סוף אליסון על תאריך השקת הפיוז'ן.

יישומי פיוז'ן מספקים מערכת של יכולות תפקודיות הכוללות מעל 100 יישומים המחולקים לשבע משפחות מוצר שונות, ובכך מתאימות לתחומים רבים, כגון ניהול פיננסי, רכש ומיקור, ניהול פרויקטים ומחלקות, ניהול משאבי אנוש, ניהול קשרי לקוחות, ניהול שרשראות אספקה וניהול סיכונים ושותפויות.

בשל היותן מארג שלם של יישומים מודולרים, תומכים יישומי פיוז'ן ביישומי אורקל הקיימים. באמצעות שימוש במוצר בודד, ממשפחת מוצרים, או בערכה כולה, יכולים לקוחות החברה למנף את הפיתוחים בסביבת אורקל.

בעצם היותן מתוכננות ומתוכנתות מן המסד ועד הטפחות תוך ניצול הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים בתחום והטמעת דרכי השימוש הנכונות שנאספו מאלפי לקוחות אורקל, יישומי אורקל פיוז'ן מבוססים לחלוטין על תקנים קיימים ואף קובעים רף חדש בכל הקשור לפיתוח היצירתיות, לקידום רמת העבודה ולהגדלת יכולת השימוש בטכנולוגיות חדשות אצל מגוון משתמשים.

היתרונות העיקריים של יישומי פיוז'ן כוללים, בין היתר ארכיטקטורה מכוונת לשירות – בהתבסס על SOA, יישומי אורקל פיוז'ן מאפשרים למשתמשים ניהול ממורכז של פונקציות בסביבות הטרוגנית, דוגמת Distributed Order Orchestration ו-Shared Services Procurement; חוויית משתמש תלוי תפקיד – היישומים מציעים למשתמשים חוויית שימוש מהפכנית המאחדת עיבוד מבוסס-חריגות, שימוש במודיעין עסקי, ומידע על תקשורת בין-אישית ושיתופי פעולה בהקשר של העבודה המתבצעת; שילוב של מודיעין עסקי שמאפשר את הצגת המידע הנכון לטובת קבלת החלטות נכונות בקונטקסט של העבודה המתבצעת, זאת ללא צורך בשימוש במערכות BI אחרות; ועוד.

יישומי פיוז'ן בנויים לחלוטין על תווכנה מבוססת תקנים בשילוב של SOA ומודל נתונים שכיח. גישה מודרנית זו מועילה הן לעסקים והן לאנשי ה-IT, מאחר והיא מאיצה את קצב השינויים והחידושים, ובמקביל מצמצמת את העלויות לטווח הקצר והארוך. בנוסף, קונפיגורציות פשוטות ושימוש במודל נתונים שכיח, מאפשרים לעסקים גישה של "שנה פעם אחת כדי לשנות הכול" – ובכך קצב החידושים מואץ והמכשולים והעיכובים מופחתים.

"יישומי פיוז'ן מביאים עידן חדש בתכנות יישומים והתקדמות ברמת ההשקעה הטכנולוגית", אמר סטיב מירנדה, סמנכ"ל בכיר לפיתוח אפליקציות אורקל. "כדי לקבוע רף חדש, אספנו את הדרכים הטובות ביותר לשימוש בתוכנות מאלפי משתמשים, וכך הקמנו יישומים ראשוניים מסוגם, פתוחים. החל מהיום, יישומי פיוז'ן יגדירו כיצד עסקים מחדשים, פועלים ומיישמים טכנולוגיות".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים